حمایت کمیته امداد از بیش از 3 هزار بیمار خاص، صعب‌العلاج و زمین‌گیر

آموزش نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در زمینه‌های مختلف به ویژه یادگرفتن یک پیشه و مهارت برای کمک به توانمندی و خودکفایی این افراد است.

آموزش نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در زمینه‌های مختلف به ویژه یادگرفتن یک پیشه و مهارت برای کمک به توانمندی و خودکفایی این افراد است.

به گزارش فارس ، تمرکز تمامی فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی‌(ره) بر محور امدادرسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با تأکید بر حفظ کیان خانواده و کرامت و عزت نفس آنان و شناسایی نیازمندان و کوشش در جهت رفع فقر آن‌ها، تکمیل و توسعه پوشش حمایتی زنان و کودکان بی سرپرست و یا با سرپرست ناتوان، سالمندان و از کار افتادگان نیازمند به عنوان اولویت نخست بوده است.

از دیگر فعالیت‌های این نهاد حمایت هدفمند و زماندار از نیازمندان و ترویج فرهنگ کار بین افراد و خانواده‌های تحت پوشش با اولویت ایجاد اشتغال برای افراد مستعد و واجـد شرایط، ارائه خدمـات بهداشتی و درمانی، توسعه بیمه‌ها و تأمین مسکن مورد نیاز محرومان با رویکرد بهبود سطح زندگی آنان و فراهم آوردن امکانات، زمینه رشد و اعتلای فرهنگی و اعتقادی، بروز خلاقیت و نوآوری در بین افراد تحت حمایت به ویژه نوجوانان و جوانان است.

افزایش 200 درصدی استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت صدقات

این نهاد برای تحقق این اهداف علاوه بر درآمدهای دولتی به کمک مردم نیاز دارد و بیشترین سهم کمک‌های آن کمک‌های مردمی است، مهدی رنجکش دررابطه با بیان اینکه در 9 ماه گذشته سال جاری نیکوکاران اصفهانی بیش از 125 میلیون تومان صدقه با استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کردند، اظهار کرد: این رقم در مقایسه با صدقه الکترونیکی جمع‌آوری‌شده در مدت مشابه سال قبل بیش از 350 درصد رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده به روش‌های الکترونیکی تنها صدقه نیست، افزود: پرداخت‌های حامیان ایتام و فرزندان محسنین، کمک به اطعام نیازمندان و زکات فطره از دیگر زمینه‌هایی است که در آن‌ها مبالغی با استفاده از روش‌های نوین توسط نیکوکاران استان اصفهان پرداخت‌شده است.

وی در پایان با بیان اینکه روش‌های نوین و الکترونیکی این امکان را به نیکوکاران می‌دهند که منطقه جغرافیایی موردنظر، برای مصرف مبلغ کمک خود را مشخص کنند، تصریح کرد: کل کمک‌های جمع‌آوری‌شده با این روش‌های در 9 ماه گذشته سال جاری 393 میلیون تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 200 درصد رشد داشته است.

از این کمک‌های مردمی که در 9 ماه گذشته سال جاری جمع‌آوری شده است، بخشی از آن به هزینه‌های پزشکی و بیمه‌ای مددجویان اختصاص می‌یابد، همچنین برخی از افراد تحت حمایت این نهاد بیماران خاص و صعب‌العلاج هستند.

حمایت کمیته امداد از بیش از 3 هزار بیمار خاص، صعب‌العلاج و زمین‌گیر

جلال یزدانی با بیان 3 هزار و 763 بیمار خاص، صعب‌العلاج و زمین‌گیر تحت حمایت این نهاد قرار دارند که بیش از سایر مددجویان خدمات درمانی دریافت می‌کنند، عنوان کرد: کمیته امداد در 9 ماه گذشته از سال جاری یک میلیارد و 247 میلیون تومان به شکل ویژه برای کمک به این بیماران نیازمند، هزینه کرد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان در ادامه گفت: این مبلغ برای ارائه خدماتی افزون بر خدمات بهداشتی، درمانی و بیمه‌ای معمول این نهاد که به همه مددجویان تعلق می‌گیرد هزینه شده است و بیماران خاص و صعب‌العلاج علاوه بر کمک‌های ویژه به‌خصوص درزمینه پرداخت کمک‌هزینه فرانشیز، دارو، خدمات بستری و تجهیزات پزشکی از سایر خدمات درمانی این نهاد نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از 241 میلیون تومان نیز به منظور رفع سوءتغذیه این نیازمندان به شکل ویژه در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: استان اصفهان یکی از استان‌های با شمار بالای مددجویان دچار بیماری صعب‌العلاج در کشور است.

یزدانی از بیشترین بیماری صعب‌العلاج در بین مددجویان کمیته امداد که به ترتیب زمین‌گیر شدن به علت کهولت سن، بیمارهای قلبی عروقی، نارسایی تنفسی و ریوی، دیابت و سرطان است، سخن گفت و یادآور شد: یک هزار و 201 بیمار زمین‌گیر نیازمند مراقبت، تحت حمایت این نهاد هستند.

بیش از 20 میلیون تومان برای هزینه اسکان و پذیرایی مددجویان استان‌های دیگر

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اصفهان از پرداخت ماهیانه مبلغ 100 هزار تومان کمک‌هزینه پرستاری به این نیازمندان و اقلامی مانند دستگاه اکسیژن‌ساز، ویلچر و تخت طبی به‌صورت رایگان خبر داد و بیان کرد: امکانات درمانی موجود در اصفهان مناسب است و مددجویانی که از استان‌های دیگر برای بهره‌مندی از این امکانات به این استان سفر می‌کنند بدون پرداخت هزینه از خدمات اسکان و پذیرایی برخوردار می‌شوند و در سال جاری تاکنون نزدیک به 120 خانوار مددجو با هزینه‌ای بیش از 20 میلیون تومان از این خدمت استفاده کردند.

بخشی از برنامه‌های کمیته امداد در جهت توانمندسازی و مهارت‌آموزی مددجویان است که بتوانند به درآمد پایدار برسند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند، در این رابطه محمدرضا متین‌پور با بیان اینکه بهره‌مندی از تخصص کافی پیش‌زمینه موفقیت در کسب و کارهای مجری محور است، اذعان داشت: آموزش این نیازمندان در زمینه‌های مختلف به ویژه یادگرفتن یک پیشه و مهارت برای کمک به توانمندی و خودکفایی جامعه تحت حمایت این نهاد است.

حرفه‌آموزی بیش از 8 هزار مددجو

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: در 9 ماه گذشته سال جاری 8 هزار و 971 مددجو از خدمات حرفه‌آموزی این نهاد بهره‌مند شدند که زنان با حضور 6 هزار و 279 نفری، مخاطب بیش از 70 درصد این فعالیت‌ها بودند.

وی در ادامه تأکید کرد: اکثریت جامعه تحت حمایت کمیته امداد در استان اصفهان را زنان نیازمند تشکیل می‌دهند و به جز سالمندان، افراد ازکارافتاده و بیماران، بقیه جامعه تحت حمایت این نهاد، برای خودکفایی و توانمندی اقتصادی مورد تشویق و حمایت قرار می‌گیرند.

متین‌پور با اشاره به سرانه‌های پرداختی این نهاد درزمینه حرفه‌آموزی مددجویان، اعلام کرد: 400 هزار تومان برای آموزش‌های مقدماتی، 150 هزار تومان برای آموزش‌های مربوط به پایدارسازی و توسعه و 2 میلیون تومان برای ارائه آموزش‌های مهارت‌آموزی به جامعه هدف تحت حمایت توسط این نهاد هزینه می‌شود.


مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ادامه داد: بیش از 965 میلیون تومان در 9 ماه گذشته سال 97 برای حرفه‌آموزی مددجویان تحت حمایت این نهاد هزینه شد و قسمت عمده‌ای از مددجویان متقاضی حرفه‌آموزی به آموزشگاه‌های فنی بخش خصوصی معرفی می‌شوند و هزینه دوره‌های آن‌ها توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی در پایان مطرح کرد: با تعاملاتی که با سازمان فنی و حرفه‌ای صورت گرفته است، تعدادی از مددجویان نیز از امکانات فنی و آموزشی این سازمان بهره‌مند می‌شوند و برخی از آموزش‌های مقدماتی و ترویجی نیز در فضای اداری این نهاد به مددجویان ارائه می‌شود.

نیکوکاران استان اصفهان برای مشارکت در این اقدامات خداپسندانه می‌توانند از طریق مراجعه به ادارات کمیته امداد و همچنین استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی از جمله، کد دستوری #031*8877*، تلفن ملی نیکوکاری 0968877 و نرم‌افزارهای تلفن همراه سنا و سکه اقدام کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار