۱۵۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب نیاز به نوسازی و بهسازی دارد

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: از حدود سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان اصفهان، حدود ۱۵۰۰ کیلومتر آن نیاز به نوسازی و بهسازی دارد.

۱۵۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب نیاز به نوسازی و بهسازی دارد

حسن غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بیان داشت: فرسودگی بخشی از شبکه فاضلاب اصفهان آنقدر زیاد شده که تنها با نوسازی آن می‌توان قسمتی از شبکه را وارد مدار بهره برداری کرد.

وی ادامه داد: این فرسودگی درحالی است که بخش‌هایی از شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان باید مورد بازسازی قرار گیرد.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب در این استان بیش از ۴۰ سال قدمت دارد، اظهار داشت: بخش های قدیمی تر شهر مثل خیابان های نظر، فروغی، مولوی، شیخ بهایی و عباس آباد در اولویت نوسازی قرار دارند که در همین خصوص خیابان نظر در حال نوسازی است.

وی در ادامه بوی بد فاضلاب در برخی از خیابان های شهر اصفهان را ناشی از فرسودگی شبکه های فاضلاب دانست و گفت: گرفتگی و جمع شدن لجن در مسیرهای فاضلاب از دیگر عوامل انتشار بوی بد در تعدادی از خیابان های اصفهان است.

غلامی تصریح کرد: فرسودگی شبکه فاضلاب می تواند بروز حوادثی مثل فرو نشست زمین و در پی آن سقوط ناگهانی خودرو و شهروندان به داخل گودال ها را در پی داشته باشد.

وی کمبود اعتبار را مهم ترین مانع پیش روی نوسازی شبکه فاضلاب در این استان اعلام کرد و افزود: نوسازی شبکه فاضلاب استان اصفهان به ۵۰ میلیارد یورو اعتبار نیاز دارد که تامین آن مشکل است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: طبق توافق های انجام شده تامین اعتبار از طریق فاینانس با یک شرکت چینی نهایی شده است.

وی از شهروندان درخواست کرد از انداختن وسایل دور انداختنی و یا زباله به درون شبکه ها خودداری کنند؛ چرا که این اقدامات باعث گرفتگی شبکه و تخریب و فرسودگی آن می شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار