مدرسه زمستانی صنایع دستی فردا به کار خود پایان می‎دهد

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: آیین اختتامیه مدرسه زمستانی صنایع دستی اصفهان فردا –پنجشنبه ۱۱ بهمن ۹۷- در موزه گرمابه علی‌قلی آقا برگزار می‌شود.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: آیین اختتامیه مدرسه زمستانی صنایع دستی اصفهان فردا -پنجشنبه ۱۱ بهمن ۹۷- در موزه گرمابه علی‌قلی آقا برگزار می‌شود.

محمدحسین قورچانی در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان به عنوان دبیرخانه شهر خلاق اصفهان، اقدام به برگزاری مدارس فصلی صنایع دستی در چهار گرایش میناکاری، قلم زنی، کاشی هفت رنگ و دوخت با چرم کرده است که مورد استقبال گسترده شهروندان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کلاس‌های مدرسه زمستانه از ۳۰ دی‌ماه سال‌جاری با به کارگیری اساتید هنرمند و مجرب آغاز و برگزار شده است، تصریح کرد: مدرسه زمستانی را ویژه بانوان و زنان خانه‌دار قرار دادیم تا کمکی به اقتصاد خانوار باشد و اقتصاد خلاق وارد خانواده‌ها شود.

مدیر خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان یادآور شد: در مدرسه فصلی تابستان، قشر مخاطب دبستانی‌ها و سنین کم، بودند تا هنر و میراث گذشتگان را فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه مدرسه پاییزه با هدف آشنایی دانشجویان و فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی با مراحل مختلف طراحی، ساخت و فروش صنایع‌ دستی در هشت جلسه چهار ساعته طراحی شده بود که در آن فرصت کشف استعدادها و نگاه خلاقانه، ایجاد علاقه و انگیزه ترویج صنایع خلاق فراهم شد، گفت: کلاس‌های مدرسه زمستانی با همکاری کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان در رشته‌های میناکاری، قلم‌زنی، کاشی هفت رنگ و دوخت با چرم برگزار شد.

قورچانی با بیان اینکه آثار شرکت‌کنندگان در ایده گالری مرکز خلاقیت به نمایش گذاشته می‌شود، اظهار کرد: در ادامه اجرای این طرح، مدرسه بهاره را ویژه بازنشستگان برگزار می‌کنیم و با توجه به نگاه ما به اقشار مختلف شهروندان و لزوم ارتباط هرچه بیشتر بازنشستگان با صنایع دستی و نقش تعیین کننده آنان در اقتصاد خانوار، در مدرسه بهاره بررسی ابعاد روانی، سلامت و مناسب‌سازی اوقات فراغت را مدنظر خواهیم داشت.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار