آزادی 35 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک خیرین

در 4 شب گذشته از ماه مبارک رمضان، 35 نفر از زندانیانی که به علت جرائم مالی غیر عمد در زندان‌های استان اصفهان به‌سر می‌برند، با کمک 3 میلیارد و 205 میلیون تومانی خیران آزاد شدند.

آزادی 35 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک خیرین

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا ، تنها جرمشان نداری است، آبرومندانی که گردش روزگار آنها را پشت میله‌های گرفتاری در انتظار معجزه‌ای برای رهایی نشانده است.

همان‌ها که شاید دیروز مثل همه ما و شاید بهتر از ما زندگی می‌کردند و امروز محتاج یاری ما هستند و این ماه، ماه تحول از منیّت به آدمیت و از بی‌قیدی به مسئولیت و بهترین فرصت است که انسان خود را فقط کمی به صفات معبود آراسته کند.

همه‌­جا صحبت از دست‌هایی است که برای گشودن گره‌های کور زندگی آبرومندان گرفتار در هم گره می‌خورند، از دست کودک سرطانی که تنها دلخوشی کودکانه‌اش را برای آزادی مردانی از جنس پدر می‌دهد تا دست پرتوان خیری که عمری است گره‌گشای زندگی دیگران است.

شاید شما هم دیده باشید زندانیانی را که یکی پس از دیگری به دست رادمردانی که تأسی به مولای مظلومان و یتیمان کرده‌اند، آزاد شده و به آغوش خانواده بازمی‌گردند و مردمی را که پیش از جسم، روحشان از بخشندگی خداگونه افطار می‌کند.

سراسر شهر این روزها به مصداق «فاستقبوا الخیرات» عرصه‌ای برای رقابت در خیر شده، یکی با برگزاری جلسات خانگی قرآن، دیگری با اطعام و افطاری دادن و عده‌ای هم با گره‌گشایی از زندگی نیازمندان و گرفتاران، به دنبال بهره حداکثری از ثواب این ماه هستند، در این میان زندانیان جرائم غیرعمد فراموش نشده‌اند و با گلریزان، سنت دیرینه جوانمردان این سرزمین از بند زندان آزاد می‌شوند.

35 نفر آزاد شدند

محمود مباشری، رئیس انجمن حمایت از زندانیان نیازمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ، تعداد زندانیان جرایم غیرعمد آزادشده به دست خیرین از ابتدای ماه مبارک رمضان را 35 نفر اعلام کرده و گفت: در تلاش هستیم این تعداد را تا پایان ماه مبارک رمضان به 400 نفر برسانیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو برنامه به همت سازمان زندان­ها و انجمن حمایت از زندانیان نیازمند در سطح شهر با هدف کمک به خانواده زندانیان نیازمند در حال اجراست، برنامه «یک شهر ضیافت» که هرشب پیش از افطار از شبکه 5 سیمای اصفهان پخش می‌شود و برنامه‌ای که در مجموعه سیتی‌سنتر اصفهان با حضور حسن اکلیلی، هنرمندان استانی و کشوری و مردم خیّر و نوعدوست برگزار می­شود.

مباشری با اشاره به اینکه سال گذشته 400 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شدند، استقبال مردم و خیرین را بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: در حال حاضر ۲هزار خانواده زندانی در سطح استان اصفهان تحت حمایت از انجمن زندانیان استان اصفهان هستند.

ستاد دیه و رسیدگی به امور زندانیان هم از دیگر نهادهایی است که روزهای پرکاری را پشت سر می‌گذارد و نقش مهمی در پرداخت دیه و پیگیری آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ایفا می‌کند.

خیران 3 میلیارد و 205 میلیون تومانی برای آزادی زندانیان کمک کردند

ایرج نحوی، مدیر عامل ستاد دیه و امور زندانیان استان اصفهان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ، گفت: در برنامه زنده تلویزیونی «یک شهر ضیافت» ویژه شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه استانی اصفهان، به موضوع آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد می‌پردازیم و هر شب تعدادی از زندانیان با کمک خیران و پس از انجام اقدامات لازم از حبس رها می‌شوند.

وی افزود: در چهار شب گذشته از ماه مبارک رمضان، 35 نفر از زندانیانی که به علت جرائم مالی غیر عمد در زندان‌های استان اصفهان به‌سر می ‌ برند، آزاد شدند.

نحوی با اشاره به اینکه خیران در چهار شب ابتدایی ماه مبارک رمضان ۳ میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد کمک کردند، تأکید کرد: تلاش ما بر این است که مقدمات آزادی زندانیان بیشتری را با کمک مردم و خیرین فراهم کنیم.

مدیرعامل ستاد دیه اصفهان از برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادی و بازگرداندن این زندانیان به آغوش خانواده‌هایشان، از امشب در شهرستان‌های دارای زندان خبر داد.

برنامه زنده تلویزیونی «یک شهر ضیافت» هر شب پیش از افطار، با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله دادگستری کل استان، دادستانی، اداره‌کل زندان‌ها و با همکاری عموم مردم نوع دوست اصفهان با موضوع کمک به آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد به روی آنتن شبکه اصفهان می‌رود.

دیدن و شنیدن از آزادی گرفتاران به‌وسیله مردم در میان خیل اخبار ناخوشایند رسانه‌ها غنیمتی است که ماه خدا به نبدگانش هدیه می‌دهد تا فراموش نکنیم که هنوز هم، با کریمان کارها دشوار نیست...


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار