ترویج مصرف مواد مخدر در کشور یکی از اهداف دشمن در راستای تهاجم فرهنگی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان گفت:ترویج مواد مخدر در کشور یکی از اهداف دشمن در راستای تهاجم فرهنگی است چراکه دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس جوانان و مردم کشور ما را آزمود و متوجه شد که از طریق حمله نظامی نمی تواند به کشور ضربه بزند.

ترویج مصرف مواد مخدر در کشور یکی از اهداف دشمن در راستای تهاجم فرهنگی

حجت الاسام داود صائبی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنجان اظهار کرد: روحانیت همواره درعرصه‌ها و صحنه‌های مختلف نقش مرجعیت و هدایت را در جامعه عهده‌دار بوده است از این رو باید گفت روحانیت، سپاه و بسیج به‌عنوان محورهای اصلی مبارزه با تهدیدات نرم دشمن، نسبت به بصیرت‌افزایی و شناخت لازم درخصوص حرکت برنامه‌ریزی شده دشمن، تلاش‌های چشمگیر و مستمر فرهنگی را انجام می‌دهند.

وی افزود: طبق بررسی ها و کارشناسی های به عمل آمده اعتیاد از مهم ترین علل وقوع طلاق و فروپاشی خانواده در جوامع امروز به شمار می آید.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان اعتیاد را آسیبی ویرانگر و جراحتی عمیق بر پیکر جامعه دانست و تصریح کرد: ترویج مواد مخدر در کشور یکی از اهداف دشمن در راستای تهاجم فرهنگی است چراکه دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس جوانان و مردم کشور ما را آزمود و متوجه شد که از طریق حمله نظامی نمی تواند به کشور ضربه بزند.
وی ادامه داد: باید توجه داشت که دشمنان قصد گرفتار کردن جوانان و نوجوانان ما، در دام اعتیاد را دارند و پیوسته می کوشند این بلای خانمان سوز را در نسل امروز گسترش دهند و آنها با ترویج و گسترش مصرف انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی، سعی دارند این قشر پویای جامعه را گرفتار و زمین گیر کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان گفت: باید توجه داشت که اعتیاد بزرگترین و شایع ترین آسیب اجتماعی و بلای خانمان سوز است که تبعات وسیع و متعددی نظیر سرقت، طلاق و بزه کاری را یدک می کشد و هرساله هزاران نفر به ویژه جوانان را در دام خود گرفتار می کند و دشمن نیز به دنبال اجرایی چنین اهدافی شوم است.
صائبی اضافه کرد: درصد زیادی از افرادی که به مصرف مواد مخدر روی می آورند، نداشتن اوقات فراغت و عدم آگاهی درباره عوارض و مضرات مصرف این مواد را مهمترین عامل تلقی می کنند به همین دلیل برگزاری اردوهای فرهنگی، تفریحی و آموزشی، تشکیل و یا سازماندهی انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی با محوریت پیشگیری از مصرف مواد مخدر برای مقابله با اعتیاد ضرورتی انکارناپذیر است .
وی عنوان کرد: عدم آگاهی افراد از عوارض جبران ناپذیر اعتیاد بر سلامت جسمی و روانی و همچنین عدم وجود نگرشهای صحیح در مورد اعتیاد و عوارض آن از مهمترین عوامل خطرساز در گرایش به مواد مخدر است، بنابراین باید اساس پیشگیری از اعتیاد تعلیم ، تربیت و راهنمایی باشد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان بیان کرد: این آموزش باید در یک طیف گسترده انجام شود ،باید از رسانه‌های گروهی در جهت آموزش و پیشگیری از اعتیاد با تحلیل تمامی عوامل اعم از فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی، تحصیلی و غیره که افراد سالم را به‌سوی این انحراف عظیم مذهبی، اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی سوق می دهد، استفاده کرد.
وی با اشاره به نقش مذهب در مقابله با اعتیاد و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد :از آنجا که مذهب و باورهای مذهبی از جمله عوامل فرهنگی هستند که باید در ارتقای سلامت، درمان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد مورد توجه بیشتر قرار گیرند،لذا آشنایی صحیح با مبانی دینی انسان را از مبدا سیر در اندیشه‌های نادرست و ابتلای به انحرافات باز می‌دارد.
صائبی اذعان کرد: از دیدگاه تعلیم و تربیت اسلامی تمامی کژ رفتاری ها و انحرافات افراد از جمله مصرف مواد مخدر از نبود و یا ضعف اعتقاد مذهبی ریشه می‌گیرد و پایبندی به اصول مذهبی، بزرگترین عامل بازدارنده از انحراف های اجتماعی است.
وی با تاکید بر اینکه مردم باید در بالا بردن و ارتقای سطح سلامت معنوی خود بکوشند تا بدین صورت از گرفتار آمدن در دام اعتیاد در امان باشند، تصریح کرد: در حقیقت مواد مخدر شخصیت انسانی و فضائل اخلاقی و عزت نفس و سربلندی و افتخار را از فرد سلب می‌کند و بجای آن ذلت و بدبختی را بوجود می آورد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان متذکر شد: ما معتقدیم اصل مبارزه اجتماعی با مواد مخدر ، آموزش ، آگاهی و اطلاع رسانی از طرق مختلف چاپ کتاب ، تبلیغات ، ساخت فیلم و غیره است که باید مجریان امر در این زمینه حساس وظیفه بیشتری کنند تا مشارکت عمومی مردم نیز در امر مقابله با اعتیاد بوجود آید و دشمن نیز به هدف اصلی خود که نابود کردن سرمایه انسانی ایران از طریق مواد مخدر است ، دست نیابد.
وی در ادامه با اشاره به نقش مبلغان در مبارزه با اعتیاد، گفت: یک مبلغ موفق زمانی می تواند به اهداف هدایتگری خود دست یابد، که بعد از خودسازی و تزکیه، برای رفع آفت های اجتماعی، آگاه به مخاطب، ویژگی ها و علایق او، و همچنین زمینه های بروز آسیب ها و رذائل باشد و سپس برای برطرف کردن آن راهکارهایی بیابد.
صائبی ادامه داد: یک مبلغ موفق زمانی می تواند به اهداف هدایتگری خود دست یابد، که بعد از خودسازی و تزکیه، برای رفع آفت های اجتماعی، آگاه به مخاطب، ویژگی ها و علایق او، و همچنین زمینه های بروز آسیب ها و رذائل باشد و سپس برای برطرف کردن آن راهکارهایی بیابد.
وی اضافه کرد: امروز باید با استفاده ازظرفیت مبلغان توانمند که می توانند با حضور در میان جوانان و با برقراری رابطه ای سازنده، در بین آنان اطلاع رسانی و آگاه سازی کنند، جامعه را از خطرات جنگ نرم و ابتلا به دست آوردهای ناتوی فرهنگی ایمن کنیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان عنوان کرد: نقش سازنده دین و طلاب به عنوان متولیان امور مذهبی جامعه، در مقابله با آسیب های اجتماعی ضرورت این مسئله را ایجاد می کند که، ضمن آشنایی طلاب با معضلات و آسیب های اجتماعی، از ظرفیت و توانایی آن ها در مقابله با اینگونه موارد، استفاده شود.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار