حرف مردم شکایت از تبعیض است

امام جمعه فولادشهر گفت: یکی از راههای تحقق عدالت اجتماعی مبارزه با ظلم و فساد است که البته مبارزه با ظلم و فساد بسیار سخت است و همانگونه که رهبر عزیزمان فرمودند: فساد همچون اژدهای هفت‌سر افسانه‌ها است که از بین بردن آن به راحتی امکان پذیر نیست ولی حتماً باید انجام شود. بخصوص برخورد با ظلم و فساد در میان کارگزاران حکومتی که باید شدیدتر و جدی‌تر از بقیه موارد باشد.

امام جمعه فولادشهر گفت: یکی از راههای تحقق عدالت اجتماعی مبارزه با ظلم و فساد است که البته مبارزه با ظلم و فساد بسیار سخت است و همانگونه که رهبر عزیزمان فرمودند: فساد همچون اژدهای هفت‌سر افسانه‌ها است که از بین بردن آن به راحتی امکان پذیر نیست ولی حتماً باید انجام شود. بخصوص برخورد با ظلم و فساد در میان کارگزاران حکومتی که باید شدیدتر و جدی‌تر از بقیه موارد باشد.

حجت الاسلام والمسلمين مسعود سرافراز در خطبه های عبادي سياسي نمازجمعه فولادشهر اظهار کرد: چهلمین دهه فجر انقلاب شكوهمند اسلامى ایران یادآور رشادت‏ها، پایمردى‏ها و جانفشانى‏هاى ملت ایران اسلامى به رهبرى امام خمینى (ره) در برابر استبداد داخلى، استعمار و دخالت خارجى است.

وی افزود: انقلاب شكوهمند اسلامى ایران تنها انقلابى در جهان است كه توانسته است با وجود همه هجمه‏ها، فشارها، تحریم‏ها، تهدیدها، فتنه ها و جنگ تحمیلى ۸ ساله روى پاى خود بایستد و بدون انحراف از اصول و مبانى بنیادین خود، با پیشرفت‏هاى كم‏نظیر در عرصه‏هاى مختلف، در اوج عظمت و اقتدار و سربلندى، چهل سالگى‏هاى بعدى خود را آغاز كند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: در طول چهل سال گذشته مردم ایران با حضور آگاهانه و حماسى خود در راهپیمایى‏هاى بزرگداشت سالگرد انقلاب در روز ۲۲ بهمن هرسال، همواره پایگاه مردمى انقلاب را تجلى بخشیده و سرزندگى و پویایى انقلاب را به رخ جهانیان كشیده‏اند، اما حضور پرشور مردم در راهپیمایى امسال از حضور در تمامى راهپیمایى‏هاى گذشته ودیگر عرصه‏هاى مردمى انقلاب اهمیت بیشترى دارد.

وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامى در روند یك جنگ همه‏جانبه در ماه‏هاى اخیر براى تسلیم شدن و براندازى نظام اسلامى امید بسته‏اند، به گونه‏اى كه وزیر خارجه آمریكا در آخرین موضع‏گیرى خود با انتقاد از دولت اوباما كه چرا در دوران فتنه ۸۸ همه ظرفیت آمریكا را براى حمایت از فتنه گران براى براندازى نظام جمهورى اسلامى بكار نگرفته است، تأكید مى‏كند كه «ما تلاش مى‏كنیم تا مردم ایران كنترل پایتخت خود را در دست‏گیرند» و «ایران به یك كشور نُرمال تبدیل شود».

سرافراز اضافه کرد: باتوجه به این سناریوى دشمن، حضور پرشور مردمى در راهپیمایى ۲۲ بهمن و اعلام وفادارى به نظام اسلامى اهمیتى بسیار بیشتر از حضور سال‏هاى گذشته داشته و باطل السحر توطئه‏هاى دشمن خواهد بود. كاهش حضور مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن براى دشمنان نظام اسلامى اهمیت حیاتى داشته وآن‏ها را در تشدید فشارهاى اقتصادى و حتى تهدیدات نظامى علیه مردم ایران مصمم‏تر مى‏كند.

وی عنوان کرد: هر كسى‏كه كمترین درك را از ضرورت امنیت، آرامش و حیات ایران اسلامى داشته باشد، باید در روز ۲۲ بهمن در سراسر كشور به خیابان‏ها آمده و فریاد مرگ بر آمریكا، مرگ بر انگلیس و مرگ بر اسرائیل را سر دهد و به فضل الهی، جهان این حضور باشکوه و این پاسخ آتشین ملت غیور ایران را با گوش خود خواهد شنید و با چشم خود خواهد دید.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: دشمنان نظام امروز در بالاترين سطح از دشمني با اين نظام قراردارند و بحمدالله نظام جمهوري اسلامي ايران هم در اوج عزت و اقتدار و آمادگی قرار دارد لذا دشمنان برنمي تابند و كاملا اوضاع ايران اسلامي را رصد مي كنند، ببينند آيا مردم در صحنه هستند يا نه؟.

وی خاطرنشان کرد: اگر همچون سالهای گذشته در همه عرصه ها و صحنه ها حضور فعال، پرشور و بانشاط داشته باشند مشخص است كه آنها نمي توانند با اين نظام و با اين ملت كاري كنند؛ اما اگر حضور مردم ضعيف باشد آنوقت بوقهاي تبليغاتي خودشان را به راه مي اندازند كه بين مردم و نظام فاصله افتاده است، مردم نااميد، دلسرد و سرخورده شده اند. اينجاست كه راه را براي دخالت، سلطه و پنجه انداختن بر اين كشور هموار مي بينند.

سرافراز اظهار کرد: شرايطى كه اكنون در منطقه و جهان شاهد آن هستيم، خبر از فتنه‏ها و توطئه‏هاى جديدى از طرف جبهه استكبار و صهيونيزم عليه جمهورى اسلامى و ملت ايران دارد. امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه به آرامش و وحدت نیاز دارد.

وی افزود: 22 بهمن مظهر وحدت ملی است بنابراین در این روز باید تمام ملت در کنار هم قرار گیرند و نباید عده ای به خود اجازه بدهند که در این صفوف شکاف ایجاد کنند.. ما پبروزی انقلاب اسلامی را مدیون " وحدت" امت اسلامی هستیم و به ثمررسیدن خون شهیدان این نهضت را در سایه یكپارچگی ملت ایران بر محور " ولایت فقیه" و رهبری امام بزرگوارمان می دانیم، كه ما را زیر پرچم اسلام و بر پایه ی ایمان، جمع كرد و هدایت نمود.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: بی دلیل نیست که امروز دشمنان، استقلال و آزادی و عدالت، ایمان و تقوا و روح سلحشوری و فرهنگ شهادت را هدف قرار داده اند، هر روز در جهت گسترش ابتذال و بی حجابی و اختلاط دختر و پسر و ترویج موسیقی و تبلیغ پوشش غربی و جشنواره های آنچنانی می کوشند و پاسداران ایمان و تقوا و مرزبانان اسلام و دین، یعنی ولایت فقیه و مرجعیت دینی و روحانیت شیعه را سّد راه و مانع بزرگ مَطامع خویش می شناسند و در تخریب و تحقیر آنان می کوشند.

وی ادامه داد: آنها قدرت نفوذ مرجعیت و روحانیت را در بین مردم به خوبی می دانند، آنها فراموش نمی کنند فتوای تاریخی و افتخار آفرین میرزای شیرازی در تحریم تنباکو را که نه تنها ایران را از استحاله سیاسی بلکه از استحاله فرهنگی هم نجات داد، چون این مسأله تنها بُعد اقتصادی نداشت، وقتی کمپانی های اقتصادی به ایران می آمدند، مفاسد فرهنگی را هم با خود می آوردند.

سرافراز اضافه کرد: دشمنان ما این را متوجه شده اند که ولایت فقیه، ستون فقرات انقلاب اسلامی و حکومت دینی و عمود خیمه انقلاب است. لذا هیچ نهادی به اندازه ولایت فقیه از ابتدای انقلاب تا امروز، از ناحیه دشمنان خارجی و داخلی مورد هجمه واقع نشده است، و این گویای آن است که ولایت فقیه نقش کلیدی و اساسی داشته و دارد.

وی عنوان کرد: امام بزرگوار ما به ملت ما آموخت که اگر میخواهید آسیبی به نظام نرسد پشتیبان ولایت فقیه باشید و الحمدلله چقدر خوب ملت ما درس ولایتمداری و ولایت پذیری را آموخته اند و انشاالله که این انقلاب به انقلاب جهانی امام زمان(عج) متصل خواهد شد.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصولی نظام به تعبیر مقام معظم رهبری «عدالت اجتماعی» است و هدف از عدالت اجتماعی، برداشتن فاصله‌های میان مردم است که حضرت آقا فرمودند: در این زمینه کم‌کاری و عقب‌ماندگی داریم و آن کاری که باید انجام بگیرد، هنوز انجام نگرفته ولی همه بدانند که ما از این سیاست اصولی صرف‌نظر نکرده‌ایم و با جدیت به‌دنبال آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راههای تحقق عدالت اجتماعی مبارزه با ظلم و فساد است که البته مبارزه با ظلم و فساد بسیار سخت است و همانگونه که رهبر عزیزمان فرمودند: فساد همچون اژدهای هفت‌سر افسانه‌ها است که از بین بردن آن به راحتی امکان پذیر نیست ولی حتماً باید انجام شود. بخصوص برخورد با ظلم و فساد در میان کارگزاران حکومتی که باید شدیدتر و جدی‌تر از بقیه موارد باشد.

سرافراز گفت: یکی از ویژگیهای مهم انقلاب مردمی بودن و دینی بودن انقلاب است. انقلاب اسلامی، مردمی بود و مردمِ معتقد به اسلام در همه مراحل همچون دفاع مقدس و شهادت فرزندانشان، صبر و شکر کردند، زیرا این دفاع و شهادت در راه خدا و امام حسین علیه‌السلام بود.

وی اظهار کرد:امروز باید در همه برنامه‌ها باید مردم در اولوّیت باشند و مسئولین هم بدانند در نظام اسلامی شأنی جز خدمت به مردم ندارند.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: خالصانه و برای رضای خدا، برای مردم کار کنند زیرا خداوند از ما مسئولان خواسته است خادم مردم باشیم و به آنها خدمت کنیم و بدانیم که این خدمت، عین عبادت است. حرف مردم، شکایت از فساد و تبعیض است.

وی افزود: مردم بسیاری از مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد و تبعیض را تحمل نمی کنند، بنابراین مسئولین هر سه قوه باید به‌طور جدی با فساد مبارزه کنند، ضمن این که برخی مسئولان آستانه تحمل و ظرفیتشان را هم بالا ببرند که بتوانند صدای مردم را بشنوند و مشکلات و کمبودها و کم کاریها و سوء مدیریت ها را بپذیرند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار