اوساگوآنا ؛ هندوانه دربسته دیگر

کریستین اوساگوآنا خرید تازه ذوبی‌ها در خط حمله است. بازیکنی نیجریه‌ای که فصل گذشته در باشگاه ام صلال قطر توپ می‌زد. اوساگوآنا البته سابقه بازی در باشگاه‌های بلژیکی وسترلو و میشیان را هم دارد اما عنوان‌شده که بهترین دوران این بازیکن در باشگاه راجا کازابلانکا سپری‌شده است.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: کریستین اوساگوآنا خرید تازه ذوبی‌ها در خط حمله است. بازیکنی نیجریه‌ای که فصل گذشته در باشگاه ام صلال قطر توپ می‌زد. اوساگوآنا البته سابقه بازی در باشگاه‌های بلژیکی وسترلو و میشیان را هم دارد اما عنوان‌شده که بهترین دوران این بازیکن در باشگاه راجا کازابلانکا سپری‌شده است.

او دو فصل پیراهن این تیم مراکشی را بر تن کرد و در 17 بازی 14 گل به ثمر رساند. اوساگوآنا پس از درخشش در ترکیب راجاکازابلانکا موردتوجه باشگاه‌های بلژیکی و چند فصل را هم در فوتبال این کشور بازی کرد. آمارها نشان می‌دهداو در باشگاه‌های میشلن و وسترلو نتوانسته دوران درخشان خود در باشگاه مراکشی را تکرار کند و همین موضوع باعث شده تا به فوتبال باشگاهی قطر کوچ کند. ام صلال باشگاهی بود که اوساگوآنا را به خدمت گرفت بلکه مشکلات خط حمله تیمش را حل کند اما این بازیکن نیجریه‌ای هرگز انتظارات مسئولان و هواداران تیم قطری را برآورده نکرد و تنها دو بار برای اما صلال به میدان رفت. اوساگوآنای 29 ساله حالا باید با پیراهن تیم ذوب‌آهن بازی در لیگ ایران را تجربه کند. او با 94/1 متر قد مهاجم بلندقد محسوب می‌شود و احتمالا بازیکن سر زن هم خواهد بود. با جذب این بازیکن نیجریه‌ای ذوبی‌ها باید به توانایی‌های بازیکنی اعتماد کنند که به نظر می‌رسد دوران اوج فوتبالی خودش را پشت سر گذاشته است. حالا منصوریان باید امیدوار باشد بلکه با گلزنی‌های اوسانوگا از انتهای جدول جداشده و به تیره‌روزی‌هایش پایان دهد.

خلعتبری زوج اوساگوآنا می‌شود

ذوبی‌ها با جذب محمدرضا خلعتبری 35 ساله به بازیکنی اعتماد کردند که در آخرین سال‌های بازیگری‌اش قرار دارد. البته خلعتبری همچون اوساگوآنا نه‌تنها هندوانه دربسته‌ای نیست بلکه سال‌ها امتحانش را پس داده است. به نظر می‌رسد منصوریان قصد دارد در نیم‌فصل دوم از زوج خلعتبری و اوساگوآنا در خط حمله استفاده کند. ترکیبی سرعتی و قدرتی برای حمله به خط دفاعی حریفان لیگ برتری. البته هنوز هیچ اطلاعاتی از شیوه بازی مهاجم نیجریه‌ای تازه‌وارد در دست نیست. شاید اوسانوگا از سرعتی و تکنیک مناسبی هم برخوردار باشد. به‌هرحال ذوبی‌ها می‌خواهند مشکلات خط حمله تیمشان در نیم‌فصل نخست را به حداقل ممکن برسانند تا شرایط تیمشان در نیم‌فصل دوم تغییر کنند. خط آتش ذوب‌آهن در نیم‌فصل نخست تنها 12 بار موفق به گلزنی شد تا با میانگین کمتر از یک گل در هر بازی آماری ضعیفی ثبت کند.

هرناندز به کار ذوب‌آهن نیامد

ذوبی‌ها در نقل‌وانتقالات پیش فصل ادی هرناندز هندوراسی را به خدمت گرفتند به امید این‌که خط حمله تیمشان را حسابی تقویت کنند. ارناندز با گلزنی در نخستین بازی فصل ذوب‌آهن مقابل نساجی مازندران تک‌گل تیمش را زد و نوید روزهای خوش را داد. اما هرناندز دربازی‌های بعد تیمش تنها دو بار دیگر موفق به گلزنی شد تا با تنها سه گل زده در همان نیم‌فصل نخست جمعه ذوبی‌ها را ترک کند. البته قرارداد هرناندز با ذوب‌آهن شش‌ماهه بود و باشگاه اصفهانی به‌راحتی توانست قرارداد این بازیکن هندوراسی را فسخ کند.

کاسترو گلزن ترین خارجی تاریخ ذوب آهن

باشگاه ذوب‌آهن حداقل در یک دهه اخیر چند مهاجم خارجی جذب کرده‌اند که تنها یکی از آن‌ها توانسته در قامت یک گلزنی تمام حرفه‌ای ظاهر شود. ایگور کاستروی برزیلی در لیگ هشتم برای ذوب‌آهن 16 گل به ثمر رساند و عنوان بهترین گلزن تیمش را به دست آورد. پس از کاستور ذوبی‌ها دیگر مهاجم خارجی کارآمدی را جذب نکردند تا این‌که در لیگ شانزدهم جری بنگستون هندوراسی را جذب کردند. بنگستون در ترکیب ذوب‌آهن خوب جا افتاد و توانست در یک‌فصل بازی و 27 دیداری که برای سبزپوشان اصفهانی به میدان رفت هفت بار گلزنی کند. این آمار اگرچه چندان قابل‌توجه نبود اما حضور بنگستون وزنه‌ای در خط آتش تیم اصفهانی به شمار می‌رفت.

هیچ‌کس تبریزی نشد

مرتضی تبریزی چهارفصل با پیراهن ذوب‌آهن به میدان رفت و در سه فصل عنوان بهترین گلزن تیمش را به خود اختصاص داد. او در لیگ پانزدهم هفت گل برای ذوبی‌ها به ثمر رساند. در لیگ پانزدهم تبریزی آمار 10 گل زده را به نام خودش سند زد و در لیگ هفدهم تعداد گل‌های زده‌اش را به عدد 13 افزایش داد. در فصل جاری هم تبریزی تا هفته دوم برای ذوب‌آهن به میدان می‌رفت اما در یک نقل‌وانتقال سنگین به استقلال پیوست. با کوچ تبریزی خط آتش ذوب‌آهن دچار خلأ جدی شد و این کمبود در نیم‌فصل نخست لیگ به‌شدت خودش را نشان داد. ذوب‌آهن در 13 بازی که بدون تبریزی به میدان رفت تیمی ناتوان درباز کردن دروازه حریفان نشان داد ویکی عوامل سقوط این تیم به رتبه چهاردهم جدول کمبود شدید گلزنی همه‌فن‌حریف بود. با جذب خلعتبری و اوسانوگا آن‌ها امیدوارند تعداد گل‌های زده‌شان در نیم‌فصل دوم افزایش دهند و با تکیه‌بر خط حمله پرقدرت اوضاع خراب خودشان در جدول را سرو سامان دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار