تامین مالی 14 ميليارد يوان پروژه قطار سريع‌السير اصفهان-تهران

مجري قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران گفت: كل ابر پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران نیازمند 44 ميليارد يوان اعتبار است كه 14 ميليارد يوان آن تامين شده و با تامين بقیه اعتبارات تا چهار سال آينده روي ريل قرار خواهد گرفت.

مجري قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران گفت: كل ابر پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران نیازمند 44 ميليارد يوان اعتبار است كه 14 ميليارد يوان آن تامين شده و با تامين بقیه اعتبارات تا چهار سال آينده روي ريل قرار خواهد گرفت.
به گزارش ایسنا امير بهادر عبدالمحمدي در كميته پيگيري عمليات اجرايي قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان، با بیان اینکه تأمین مالي پروژه كماكان با چين است، اظهار کرد: مبلغ كل مورد نیاز اين پروژه 44 ميليارد يوان است كه 14 ميليارد يوان آن تامين مالي شده و اين ال سي متمركز بر خدمات محدوده قم - اصفهان و بخش‌هایی از محدوده قم - تهران است كه تأمین مالی پروژه نياز به اخذ مجوزهای لازم داخلي نظير شوراي اقتصاد است و اين مهم در حال پيگيري در مجموعه وزارت راه و شهرسازی بوده، همچنین از طرف چيني نيز تأمین مالي در حال انجام است.
وي افزود: دوره زماني اجراي اين پروژه چهار ساله است كه مجموع كل آن 410 كيلومتر و داراي چهار ايستگاه تهران، فرودگاه بین‌المللی امام(ره) ، قم و اصفهان است و تلاش می‌شود به قطار شهري اصفهان متصل شود.
مجري اين پروژه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: اين قطار با 250 كيلومتر در ساعت زمان سفر را به 2 ساعت كاهش خواهد داد و تاكنون پيشرفت كلي آن 12 درصد است.
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري اصفهان نیز در ادامه این نشست، اظهار کرد: خوشبختانه امروز مشكلات مربوط به آب، برق ، سوخت و مشكلات زيرسازي اين پروژه برطرف شد و 2 كارگاه بايد در حوزه اصفهان احداث شود كه يك كارگاه احداث و كارگاه دوم در حال دريافت مجوزات لازم است.
حجت‌الله غلامی با تاكيد بر اجرايي و عملياتي شدن هرچه زودتر اين ابر پروژه در استان، گفت: قطار سریع‌السیر اصفهان - قم - تهران پروژه‌ای است كه تمام كشور منتظر تكميل و به بهره‌برداری رسيدن آن هستند و ما نیز در اصفهان پيگير اجرايي شدن آن هستيم.
حميدرضا اميرخاني مديركل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین در این نشست، گفت: اين پروژه سال گذشته از معاونت شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل كشور به شركت راه‌آهن جمهوري اسلامي در مجموعه وزارت راه و شهرسازی منتقل شد كه در صورت گشايش اعتبار به‌طور كامل تا چهار سال آينده در اين فاز قطار بر روي ريل قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار