شهر برفی افوس میزبان هزاران ورزشکار و ورزش دوست زمستانی بود

شهردار افوس گفت : با توجه به بارش های خوب و افزایش میزان ارتفاع برف ، پیست اسکی افوس وضعیت مناسبی داشته و جشنواره شهر برفی نیز 25 و 26 بهمن ماه در این شهر برگزار می گردد .

شهردار افوس گفت : با توجه به بارش های خوب و افزایش میزان ارتفاع برف ، پیست اسکی افوس وضعیت مناسبی داشته و جشنواره شهر برفی نیز 25 و 26 بهمن ماه در این شهر برگزار می گردد .

روح اله بابایی اظهار کرد: با توجه به بارش های خوب برف و افزایش میزان ارتفاع برف ، پیست اسکی افوس وضعیت مناسبی داشته و جشنواره شهر برفی نیز 25 و 26 بهمن ماه در این شهر برگزار می گردد .

وی در حاشیه بازدید از پیست اسکی افوس با اشاره به استقبال پرشور هم میهنان از پیست اسکی افوس افزود : در تعطیلات آخر هر هفته شاهد حضور پرشور گردشگران زمستانی در شهر افوس و استفاده از طبیعت زمستانی این شهر هستیم که از این پس نیز با بازگشایی پیست ، ورزشکاران زمستانی نیز در این شهر حضور خواهند یافت .

شهردار افوس با اشاره به طبیعت چهار فصل افوس گفت : نعمت برف در شهر زیبای افوس ، زمستان این شهر را همچون بهارش گرم کرده به نحوی که امروزه شاهد هستیم در فصل زمستان نیز مانند فصول بهار و تابستان که افوس میزبان هزاران گردشگر و طبیعت دوست از اقصی نقاط ایران عزیز است ؛ خیل ورزشکاران و دوست داران طبیعت زمستانی به این شهر سفر می کنند.

رییس هیئت اسکی شهرستان بویین میاندشت افزود : در مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر افوس تلاش کرده ایم با تلاش شبانه روزی مقدمات سفر ایمن و ارزان گردشگران عزیز به این شهر را فراهم کرده تا بسیاری از هم میهنان عزیزمان بتوانند با حضور در این شهر اوقات خوش و دل انگیزی را تجربه کنند .

بابایی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای توسعه پیست گفت : در آینده نزدیک مجموعه پیست اسکی افوس به دستگاه برف کوب مجهز شده و امیدواریم بتوانیم در سال آینده سالن اختصاصی و تله سیژ را نیز به این مجموعه بی افزائیم. وی افزود : با توجه موقعیت جغرافیایی ویژه و چهار فصل بودن طبیعت شهر افوس ، ظرفیت ویژه ای برای سرمایه گزاری در حوزه گردشگری و توسعه این صنعت درآمد زا دارد .

در ادامه علی کیخایی ، نائب رئیس شورای عالی استان اصفهان نیز گفت : شهر برفی افوس در تعطیلات آخر هفته میزبان چندین هزار گردشگر و ورزشکار زمستانی از سراسر کشور است .

عضو شورای اسلامی افوس با اشاره به ویژگی های گردشگری شهر افوس گفت : شهر افوس با داشتن طبیعت چهار فصل بهشت گردشگری و سرمایه گذاری گردشگری در غرب استان اصفهان است.

کیخایی با اشاره به میهمان نوازی مردم و امنیت بالای شهر افوس گفت : خوشبختانه چندین سال است هزاران گردشگر داخلی و خارجی تعطیلات خود را بدون بروز هیچ مشکلی در شهر افوس سپری می کنند که در این راستا شهرداری و شورای اسلامی شهر افوس نیز کوشیده است خدمات ممکن را جهت رفاه این عزیزان ارائه کند .

وی در ادامه با اشاره به شروع برنامه ریزی برای برگزاری بزرگ ترین برف آورد و جشنواره ملی شهر برفی در شهر افوس گفت : امیدواریم در صورت فراهم بودن شرایط در بهمن ماه سال جاری بتوانیم با کمک برف از گرمای وجود هم میهنانمان هنرمندمان در شهر افوس استفاده کنیم.

نماینده شهرستان بویین میاندشت در شورای عالی استان اصفهان در پایان صحبت هایش با دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در شهر افوس تاکید کرد برنامه ریزی برای توسعه و افزایش امکانات این مجموعه صورت گرفته و به زودی اتفاقات خوبی را در مجموعه گردشگری سرچشمه افوس رخ خواهد داد .

آقای اصلانی ، اسکی بازی که به گفته خود چندین سال است به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال می کند نیز در گفتگو با ایسنا گفت : ارتفاع خوب برف در پیست اسکی افوس و شیب مناسب آن ویژگی برتر این پیست اسکی است . وی با اشاره به دسترسی آسان به پیست اسکی افوس اظهار کرد : این پیست اسکی در فاصله مناسبی از جاده اصلی قرار داشته و امکانات آن برای خانواده ها مناسب است . این اسکی باز افزود : پیست اسکی افوس برای توسعه بیشتر نیاز به برف کوب دارد .

خانم احمدی اسکی باز جوانی که می گوید اسکی را در همین پیست آموخته است ، اظهار کرد : شیب مناسب پیست افوس در نقاط ابتدایی برای آموزش اسکی بسیار مناسب بوده و با حرفه ای شدن می توان با رفتن به ارتفاعات شیب بسیار تند را نیز تجربه کرد . وی با اشاره به کیفیت برف گفت : چند هفته ایست به صورت آزمایشی در این پیست اسکی میکنیم اما امروز این پیست به صورت رسمی افتتاح شد .

مهدی مقصودی ، پیستور پیست اسکی افوس از حضور پرشور ورزشکاران زمستانی در پیست افوس خبر داد گفت : پیست اسکی افوس با طول 860 متری در ارتفاع نزدیک به 3000 متر از دریا قرار داشته که یکی از مرتفع ترین پیست های اسکی کشور است. وی با اشاره به فعال بودن مدرسه اسکی در حاشیه این پیست اظهار کرد : این پیست دو ایستگاه حرفه ای و آموزشی دارد که افراد با توجه به سطح توانایی ورزشکاران می توانند از آن استفاده نمایند. مقصودی با اشاره به ساعات فعالیت این پیست گفت : در ایام تعطیل هفته از ساعت 8 الی 16 پیست اسکی افوس فعال بوده و تمامی خدمات از اجاره ، فروش و آموزش اسکی نیز در این پیست انجام می گیرد .

آقای مهدوی که به همراه خانواده از اصفهان به این شهر سفر کرده است در گفتگو با ایسنا گفت : پیست اسکی افوس در منطقه گردشگری ، تفریحی سرچشمه افوس قرار دارد که خوشبختانه این مجموعه از آلاچیق های فراوانی برخوردار است . به همین دلیل ما نیز تصمیم گرفتیم به همراه فرزندم که دوست داشت ورزش اسکی را آموزش ببیند ، به شهر افوس و پیست اسکی افوس سفر کنیم . مهدوی با اشاره به هزینه اسکی گفت : با پراخت 25هزار تومان فرزندم وسایل اسکی تهیه کرد و برای آموزش به پیست رفت . وی با اشاره به آلودگی هوای اصفهان گفت : استفاده از هوای پاک و آب خنک و زلال افوس بیش از هر چیزی می ارزد .

پیست اسکی افوس که از سال 1392 توسط شهرداری شهر برفی افوس احداث و بهره برداری گردید است ، در بویین میاندشت غربی ترین شهرستان استان اصفهان و در فاصله 180 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد . این پیست که از امکانات متنوعی برخودار است ، در فصول سرد سال میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط ایران زمین است .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار