امنیت و آرامش ارمغان نیروی انتظامی برای کشور

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان گفت:دشمن در آن سوی خاکریز توطئه‌های خود را برنامه‌ریزی کرده و در کوچه ها و خیابان‌های ما سنگر گرفته تا بتواند جوانان ما را با تهاجم فرهنگی و ترویج مصرف مخدر به انحراف بکشاند.

رضا عرب عامری در آئین تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان با اشاره به تلاش های صورت گرفته در ۴ سال گذشته در نیروی انتظامی این شهرستان، اظهار کرد: ما معتقدیم هم‌افزایی و هم‌گرایی ادارات و نهادهای یک شهرستان نکته ای مهم و بسیار حائز اهمیت است از این رو با آغاز فعالیت در نیروی انتظامی شهرستان لنجان تلاش شد تا با تمامی دستگاه ها و نهادی این شهرستان ارتباطی نزدیک و تاملی سازنده برقرار کنیم.

وی افزود: باید به این مهم اشاره کرد که با همدلی و همزبانی بین دستگاه های اجرایی و بخصوص شورای تامین شهرستان لنجان توانستیم اقدامات قابل توجهی را با تلاش نیروهای خدوم نیروی انتظامی به سرانجام برسانیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان مبارزه با مواد مخدر را جهادی بزرگ دانست و تصریح کرد: ما در نیروی انتظامی بر این باوریم که امروز مبارزه با مواد مخدر چیزی کمتر از دفاع مقدس نیست چرا که دشمن در آن سوی خاکریز توطئه‌های خود را برنامه‌ریزی کرده و در کوچه ها و خیابان‌های ما سنگر گرفته تا بتواند جوانان ما را با ترویج مصرف مخدر به انحراف بکشاند .

مبارزه با مواد مخدر جهادی بزرگ

وی ادامه داد: باید توجه داشت که ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی با مواد مخدر مرتبط است از این رو دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی و ملت ایران، آگاهانه توطئه های خود را طراحی و این راه را انتخاب کرده است از این رو ما نیز تمام تلاش خود را بکار گرفتیم تا بتوانیم با انجام تحقیقات و بررسی عوامل مؤثر در گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر جوانان را با معضلات مصرف مواد مخدر آشنا کنیم و تلاش شد همه نهادها و دستگاه های اجراییدر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر سهیم باشند .
عرب عامری با اشاره به اینکه امروز مصرف مواد مخدر کانون گرم خانواده‌ها را نشانه گرفته است، اضافه کرد: ما معتقدیم در مقابله با مصرف مواد مخدر باید به نکاتی همچون آموزش کارکنان کارخانجات، مراکز علمی، دانشگاهی و مدارس توجهی جدی داشت از این رو ایجاد تعامل بین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان لنجان و اصنا، ادارت و نهاهایی همچون آموزش و پرورش و به منظور بحث و تبادل نظر درباره آسیب‌های اجتماعی در حوزه دانش‌آموزی، شناسایی مناطق پرخطر، آموزش دانش‌آموزان، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نهاد تعلیم و تربیت شهرستان و نیروی انتظامی بسیار قابل توجه بوده است .

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه آگاه سازی و برگزاری نمایشگاه‌های مواد مخدر یکی از راهکارهای موثر در مبارزه با مواد مخدر است ما نیز تمام تلاش خود را بکار بستیم تا آموزش چهره به چهره و همچنین برگزاری نمایشگاه های دائمی در این مسیر گام برداریم.

رویکرد اجتماعی و فرهنگی پلیس لنجان در مبارزه با مواد مخدر

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان بیان کرد: با توجه به اینکه در حوزه پیشگیری و برپایی نمایشگاه‌های مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی هرچه هزینه شود سرمایه‌گذاری به شمار می‌اید ما نیز در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اجتماعی کردن گام برداشته و توانستیم در حوزه کشفیات و مبارزه با مواد مخدر نیز جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهیم .

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی شهرستان لنجان برای کنترل عبور و مرور و ترافیک جاده‌ها و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر در کل ایام سال برنامه‌های خاصی را اجرایی کرده و در راستای برخورد با مواد فروشان عمده و خرد نیز طرح‌هایی در سال های گذشته اجرایی شد و این طرح‌ها نیز همچنان با جدیت در سال جاری ادامه دارند .

عرب عامری در ادامه با اشاره به نگاه ویژه نیروی انتظامی شهرستان لنجان به مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: رهبر معظم انقلاب در ۱۲ تیرماه سال ۸۱ فرمان تاریخی در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خطاب به رئیس جمهور وقت صادر کردند که این فرمان بدین مضمون بود «گسترش پدیده قاچاق و تأثیر مخرب آن در امر تولید و تجارت قانونی و سرمایه‌گذاری و اشتغال، خطر جدی و بزرگی است که باید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد و بر همه دستگاه‌هایی که به نحوی می‌توانند در این امر دخیل باشند واجب است که سهم خود را در این مبارزه ایفا کنند» از این رو نیروی انتظامی شهرستان لنجان طی ۴ سال گذشته به این مهم توجهی جدی داشته است .

مبارزه قاطع با قاچاق کالا در مسیرهای مواصلاتی لنجان راهبرد اصلی نیروی انتظامی لنجان
وی اذعان کرد: بی‌شک این فرمان، کامل‌ترین فرمانی است که در حیطه مبارزه با این پدیده شوم و مخرب صادر شده است و ریزبینی و نکته‌سنجی‌های خاص در این فرمان کاملاً رسالت، اهداف و مأموریت ما را مسیر مبارزه با قاچاق کالا روشن می‌کند .

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان یاداور شد: شهرستان لنجان به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص و مسیر مواصلاتی ۶ استان کشور با آسیب های جدی در حوزه قاچاق کالا و ارز روبه رو بود لذا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکیدات نیروی انتظامی شهرستان لنجان تأکیدات معظم‌له را در مورد مبارزه با قاچاق کالا، ‌ این سونامی مخرب اقتصادی در دستور کار قرار داد و با قدرت تمام در راستای مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان لنجان حرکت کردیم و با اجرای طرح های مختلف در این مسیرگام برداشتیم.

وی تاکید کرد: بر همین اساس نیروی انتظامی شهرستان لنجان در راستای ایجاد هماهنگی برای اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی مستمر علیه فعالیت‌های قاچاق و باندهای سامان یافته و مصادیق آشکار قاچاق و همچنین بررسی و مشخص کردن مسیرهای اصلی ورود، حمل و نقل و شناسایی نقاط اصلی دپو، نگهداری و عرضه کالای قاچاق با برنامه‌ریزی صحیح و به‌کارگیری منابع و مخبران اقدامات موثری را در این خصوص داشته است و امروز شاهد کاهش چشمگیر قاچاق کالا از مسیرهای مواصلاتی این شهرستان هستیم.

پلیس و دستگاه قضائی دو رکن قدرتمند جامعه در برقراری امنیت هستند

عرب عامری متذکر شد: پلیس شهرستان لنجان در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی برخورد قاطع با ارذل و اوباش را در دستور کار خود قرار داد و با قوت و قدرت وارد میدان شده و در این زمینه برخوردهای قاطعی نیز با اشرار داشته است و امروز شاهد تحقق این مهم و امنیت کامل در این حوزه در شهرستان لنجان هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه پلیس و دستگاه قضائی دو رکن قدرتمند جامعه در برقراری امنیت هستند، گفت: حمایت همه جانبه دستگاه قضا در راستای مأموریت‌های اجرایی پلیس، پشتوانه قاطع و بسیار محکمی در برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت اجتماعی است و پلیس در این راه با تمام توان و ظرفیت های خود سعی می کند آسایش و امنیت را در بطن جامعه جاری کند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد: دستگاه قضایی شهرستان لنجان همواره در زمینه های مختلف همکاری های خوبی با نیروی انتظامی داشته و علاوه بر دستورهای موثر و راهگشای قضایی در دادسرا، احکام قاطعی نیز زیر نظر رئیس دادگستری شهرستان لنجان برای اراذل و اوباش و اشرار و دیگر مجرمان صادر گردید که مکمل تلاش های ماموران انتظامی در این شهرستان بوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار