کمک یک میلیارد ریالی خیرین لنجان برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد

مدیرکل زندان های استان اصفهان گفت: در دهمین جشن گلریزان شهرستان لنجان با کمک و مساعدت خیرین و نیکوکاران شهرستان لنجان بالغ بر ۱ میلیارد ریال با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد زندان شهرستان لنجان جمع‌اوری گردید.

اسداله گرجی زاده در دهمین جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان لنجان اظهار کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ایثارگری های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس و رهنمودهای امام راحل و رهبر عظیم الشأن انقلاب است و خدمت در آن به عنوان یک نعمت محسوب می شود .

وی افزود: در کنار تمام تلاش ها و خدمات در نظام جمهوری اسلامی امروزه خدمت در نظام زندانبانی و خدمت به افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب نعمتی والاتربوده و مااین خدمت را به عنوان برکتی در سهم زندگی می دانیم .

مدیرکل زندان های استان اصفهان ضمن تعریف جرایم غیر عمد، تصریح کرد: ما دو دسته جرم داریم، یک دسته جرایمی هستند که به طور عمد و با قصد مجرمانه رخ می دهند و دسته دیگر جرایم غیرعمد هستند که از باب حادثه مانند مهریه، نفقه، بدهی‌های مالی و تصادفات به وقوع می پیوندند .

وی ادامه داد: زندان یک واقیت تلخ است که باید آن را پذیرفت اما باید به این مهم نیز توجه داشت که زندانیان جرایم غیرعمد از بد حادثه گرفتار شده‌اند و ما معتقدیم که زندانیان جرایم غیرعمد که سابقه شرارت ندارند و به زندان افتاده‌اند را با اصلاح و تربیت از زندان به جامعه برگردانیم زیرا آنها هم بخشی از جامعه‌اند .

گرجی زاده حضور خیرین را برگی ماندگار در نظام زندانبانی دانست و اضافه کرد: همه ساله در ماه مبارک رمضان جشن بزرگ گلریزان ویژه کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد در استان اصفهان برگزار که خیرین و نیکوکاران سخاوتمند و خودجوش این استان با حضور در این مراسم عرفانی از اجر و ثواب الهی ماه پرخیروبرکت رمضان بهره مند می گردند .

وی عنوان کرد: مردم شهرستان لنجان مردمی خونگرم و سخاوتمند در امر نیکوکاری هستند که خوشبختانه از نظر کمک و مساعدت از زندانیان نیازمندهر ساله با حضور خودشکوهی بزرگ می آفرینند.

مدیرکل زندان های استان اصفهان با اشاره به نقش خیرین در پیشبرد امور بیان کرد: در مدت اخیر شاهد ورود چشمگیر خیرین به عرصه‌های مختلف شده‌ایم که این مسئله نشان از رشد اجتماعی و درک اهمیت مشارکت در اجرای امور خیریه دارد و استقبال خوب مردم و اصناف مختلف از این جشن، نشان‌دهنده این است که فرهنگ انفاق و از خود گذشتگی در بین اقشار مختلف به خوبی در حال نهادینه شدن است .

وی خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه داشت که جشن گلریزان، فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ایثار و انفاق است، و مردم می توانند دراین امر خیر و خداپسندانه، مشارکت فعال داشته باشند از این رو جشن گلریزان می‌تواند زمینه‌ساز تحکیم بخش فرهنگ مشارکت را در جامعه فراهم کرده و در کمک به زندانیان نیازمند، مردم و خیرین می‌توانند پیشگام باشند .

گرجی زاده اذعان کرد: با ورود خیرین به عرصه حمایت از زندانیان مالی و جرایم غیر عمد، شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی نیز خواهیم بود چراکه هر سال جشن گلریزان با حضور خیرین و مشارکت مردم و به همت ستاد دیه برگزار می‌شود اما با آماری که از زندانیان جرائم غیرعمد و دیه داریم، نیاز به حضور جدی‌تر و مشارکت بیشتر مردم برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، بیش از پیش احساس می‌شود .

وی با اشاره به آزادیی محکومان جرایم غیر عمد سال گذشته زندان شهرستان لنجان گفت: بزرگ‌ترین خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، شاکیان محسوب می‌شوند چرا که مبالغ قابل توجهی از مبلغ مورد مطالبه را شاکیان گذشت کرده‌اند و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌هایی که در مددکاری زندان‌ها و کارشناسان در ستاد دیه دنبال می‌شود، زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان غیر عمد را مهیا کنیم .

مدیرکل زندان های استان اصفهان یادآور شد: در سال گذشته ۷۵۰ نفر از زندانیان غیر عمد از طریق ستاد دیه استان اصفهان به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند که برای آزادی این افراد بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که این مهم با گذشت ۲۶۰ میلیارد ریالی شاکیان و کمک خیرین محقق شد.

وی تصریح کرد: در شهرستان لنجان نیز در سال گذشته ۵۱ نفر از زندانیان غیر عمد از بند زندان آزاد شدند بازگشتند که برای آزادی این افراد بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که این مهم با گذشت ۲۶۰ میلیارد ریالی شاکیان و کمک خیرین محقق شد.

گرجی زاده ادامه داد: امروز نیز ۴۵ زندانی جرایم غیر عمد در شهرستان لنجان حضاور دارند که آزادی آنها نیازمند ۳۰ میلیارد ریال می باشد و امیدواریم با گذشت شاکیان و کمک خیرین شاهد بازگشت این افراد به آغوش گرم خانوداه های خود باشیم.

وی برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را یک اقدام بسیار موثر دانست و اضافه کرد: امیدواریم این تلاش‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا شاهد زندانی بودن حتی یک زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌ها نباشیم .

مدیرکل زندان های استان اصفهان در پایان افزود:در دهمین جشن گلریزان شهرستان لنجان با کمک و مساعدت خیرین و نیکوکاران شهرستان لنجان بالغ بر ۱ میلیارد ریال با هدف کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد زندان شهرستان لنجان جمع‌اوری گردید

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار