کاشت هسته هلو در باغچه و گلدان

هلو از پرطرفدار ترین و خوشمزه ترین میوه های تابستانی محسوب می شود. در قدیم پرورش این میوه فقط در باغ ها امکان پذیر بود ولی امروزه به راحتی می توان با کاشت هسته هلو به پرورش آن بپردازید. اگر می خواهید در منزل خود صاحب درخت هلو شوید باید با روش کاشت و پرورش آن هم آشنا باشید چرا که هر کاری اصول و روش خود را دارد در ادامه مطلب با کاشت هسته هلو در باغچه و گلدان و پرورش درخت هلو آشنا خواهید شد

هلو از پرطرفدار ترین و خوشمزه ترین میوه های تابستانی محسوب می شود. در قدیم پرورش این میوه فقط در باغ ها امکان پذیر بود ولی امروزه به راحتی می توان با کاشت هسته هلو به پرورش آن بپردازید.
اگر می خواهید در منزل خود صاحب درخت هلو شوید باید با روش کاشت و پرورش آن هم آشنا باشید چرا که هر کاری اصول و روش خود را دارد در ادامه مطلب با کاشت هسته هلو در باغچه و گلدان و پرورش درخت هلو آشنا خواهید شد
مراحل کاشت هسته هلو
در مرحله اول ابتدا هسته را از هلو جدا کنید طوری که هیچ گوشتی در روی آن نماند. سپس هسته را در جایی قرار دهید تا کاملا خشک شود ، در مرحله بعدی باید هسته ضخیم ان را بشکنیم تا هسته را از درون ان بیرون بیاوریم در هنگام بیرون آوردن هسته باید دقت زیادی کنید تا به هسته داخلی آسیبی وارد نشود زیرا آسیب به هسته باعث عدم جوانه زنی و رشد آن می شود.برای جدا کردن هسته می توانید از انبر استفاده کنید.

  • برای کاشت هسته هلو در گلدان یا باغچه خود باید هسته را داخل پلاستیک قرار داده و در یخچال قرار دهید علت این کار بخاطر این است که مواد بازدارنده در هسته هلو که مانع جوانه زدن می شود غیر فعال شود سعی کنید هسته را به دور از میوه های دیگر در یخچال بگذارید.
سپس در مرحله دیگر باید هسته ها به مدت ۲۴ ساعت در آب بخیسانید و بعد از آن آماده برای کاشت در گلدان هستند.
برای کاشت ان در گلدان باید ان را در گلدانی مناسب بکارید و از خاکی مناسب و مخلوط
خاک برگ و شن استفاده کنید و سپس هسته را در عمقی مناسب یعنی دوبرابر طول هسته بکارید
سپس گلدان را در دمایی مناسب قرار دهید .معمولا جوانی زنی هسته ها تا یک ماه طول می کشد پس باید مقداری صبوری کنید.
آن نهالی که از کاشت هسته هلو به وجود آمده معمولا چند سال طول می کشد تا به مرحله میوه دهی برسد. با بزرگ تر شدن نهال سعی کنید ان را به گلدان بزرگتر منتقل کنید.
شرایط مورد نیاز برای پرورش درخت هلو
آبیاری : برای درختان هلو که در گلدان پرورش می یابند آبیاری آن باید به گونه ای باشد که تا عمق ۵ سانتی خاک خشک باشد. ریشه های این درخت در مقابل تهویه نامناسب در گلدان حساس است پس توجه داشته باشید که گلدان دارای سوراخ هایی در کف باشد تا هوا در آن جریان داشته باشد.از غرقاب کردن ان به شدت خود داری کنید.
نور: نیازمند نور فراوان است سعی کنید در منزل در قسمت پرنور خانه قرارش دهید.
خاک:نیازمند خاکی با قدرت زهر کشی بالا است. بهترین خاک برای ان خاک شنی با کود پوسیده و خاک برگ است.
دما:هلو به دامنه وسیع سرم احتیاج دارد و در زمان خواب تا ۳۱ درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند.
برای کاشت هسته هلو در باغچه هم باید در فصل پاییز اقدام به کاشت ان کنید و بذر ها را زمینی عاری از چمن و علف هرز در عمق ۱۰ سانت بکارید . و در آخر باید گفت که تمام هسته های هلو ممکن است قدرت جوانه زنی را نداشته باشند پس باید هسته های متفاوتی را امتحان کنید.
منبع : آرگا
در صورت تمایل برای دیدن سایر مطالب آموزشی کاشت درخت و گیاه کلیک کنید.
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار