شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر را می توان به بندر خشک مبدل ساخت

شهردار زرین شهر گفت: شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر را می توان به بندر خشک مبدل ساخت.

شهردار زرین شهر گفت: شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر را می توان به بندر خشک مبدل ساخت.

میثم محمدی اظهار کرد: در سال 1384 با صدور اولین موافقتنامه اصولی کار عمرانی پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر در زمینی به مساحت 175هکتار آغاز شد که 100 هکتار از آن در قالب مشارکت با بخش خصوصی بوده و با ترکیب 35 شرکت باربری بوده که سند آن نیز به بخش خصوصی منتقل شده است.

وی افزود: این 35 باربری تحویل سرمایه گذاران بخش خصوصی شده و سرمایه گذاری این مجموعه با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی آغاز شده و ساخت و ساز نیز انجام شده اما متاسفانه پروژه در یک دوره چهارساله با موضوع حقوقی مواجه و متوقف شد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: در دوره پنجم شورای اسلامی زرین شهر اتمام این پروژه به یک اولویت مبدل و برهمین اساس پروژه مجددا روند اجرایی به خود گرفت و با پیگیری های متعدد مدیریت شهری مباحث حقوقی آن حل و فصل و پیگیری های نماینده شهرستان لنجان و اداره کل راهداری استان اصفهان باعث شد موافقت نامه اصولی شهرک امضاء و این مجموعه به مرحله اجرا نزدیک شود.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده حق و حقوق شهرداری مجددا احیاء شد و سرمایه گذار نیز نگاه ویژه ای به سرمایه گذاری در شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر و بهره برداری از پروژه دارند و باید توجه داشت تاکنون بالغ بیش از 14 میلیارد تومان هزینه شده که امروز ارزش سرمایه گذاری 80 میلیارد تومان است.

محمدی اضافه کرد: با راه اندازی شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر روزانه برای 700 تا هزار کامیون بارنامه صادر خواهد شد و از سوی دیگر هزینه های باربری ها نیز کاهش خواهد یافت چراکه بیشتر بار کارخانه های بزرگ ذوب آهن و فولاد سبا در این شهرک توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهترین طراحی ممکن در شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر انجام گرفته است، گفت: در این شهرک استفاده از ظرفیت صنایع وابسته به حمل و نقل، شرکت های باربری، پارکینگ،تعمیرگاه ها و... تعریف شده همچنین 10 پک سرمایه گذاری همچون مرکز معاینه خودروهای سنگین، یمپ بنزین، پمپ گازوئیل، بانک های عامل، نمایندگی بیمه ها،نمایندگی های خودرو و...نیز آماده شده که به محض صدور اولین بارنامه این پک های سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

شهردار زرین شهر مکان یابی استقرار شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر را منحصر بفرد دانست و عنوان کرد: در شرق شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر آزاد راه غرب وجود دارد که نقطه اتصال به تهران و بندر را فراهم می کند همچنین در ریل راه آهن و ایستگاه ریز نیز که تبدیل بار جاده ای به ریلی و بلعکس را در این مکان رقم خواهد خورد را در نزدیک شهرک داریم و با توجه به اینکه پتانسیل تخلیه بارهای کانتینری نیز در این مجموعه وجود دارد می توان این شهرک را به بندر خشک مبدل ساخت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار