سپاهان شکست‌ناپذیر پیش می‌رود

هفته هفدهم لیگ برتر همان‌گونه پیش رفت که امیر قلعه‌نویی می‌خواست. شکست پرسپولیس مقابل فولاد این فرصت را به سپاهانی داد تا با برتری مقبل تیم دست‌وپابسته سپیدرو رشت به برتری دست‌یافت و خیلی زود صدرنشینی را از رقیب سرخ‌پوش پایتخت پس گرفت.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: هفته هفدهم لیگ برتر همان‌گونه پیش رفت که امیر قلعه‌نویی می‌خواست. شکست پرسپولیس مقابل فولاد این فرصت را به سپاهانی داد تا با برتری مقبل تیم دست‌وپابسته سپیدرو رشت به برتری دست‌یافت و خیلی زود صدرنشینی را از رقیب سرخ‌پوش پایتخت پس گرفت.

طلایی پوشان اصفهانی همچنین با این پیروزی یک رکورد ویژه را از چنگ شاگردان برانکو خارج کردند و خودشان صاحب آن شدند. سپاهان حالا تنها تیم بدون شکست لیگ محسوب می‌شود. پیش از بازی مقابل حریف گیلانی، پرسپولیسی‌ها در لیگ هفتم، 16 بازی را بدون شکست سر گذاشته بودند. آن‌ها در لیگ هجدهم هم موفق به تکرار همان رکورد شدند اما فولادی‌ها در اهواز اجازه پیش روی بیشتر را به ارتش سرخ ندادند تا سپاهانی‌ها با عبور از سد سپیدرود این رکورد را به نام خودشان سند بزنند. رکوردی که ممکن است با شکست‌ناپذیری سپاهان در هفته‌های آینده لیک دست‌نیافتنی‌تر هم بشود. اما شاگردان امیر قلعه‌نویی برای جبران تساوی آزار دهند هفته قبل مقابل نفت آبادان که صدرنشینی را از آن‌ها گرفت با توپ پر به مصاف شاگردان علی کریمی‌آمدند. در حقیقت تیم قرمز پوش شهر رشت لقمه‌ای آماده برای سپاهانی‌ها بود تا یک‌بار دیگر برای دیگر مدعیان قهرمانی چنگ و دندان نشان دهند.

حریف عصر یکشنبه نماینده اصفهانی تیمی بود که در هفته دوم لیک شکستی خفت‌بار را در خانه مقابل سپاهان متحمل شد. دریافت شش گل از پرافتخارترین تیم اندوخته روحی مناسبی برای سپاهانی‌ها بود تا بازی آسانی را تجربه کنند. دیداری که یک‌طرفه با حملات پرتعداد میزبان بروی دروازه میهمان همراه بود و چه‌بسا اگر واکنش‌های استثنایی دروازه با سپیدرود رشت نبود، شاید نتیجه بازی رفت این بار در ورزشگاه بدون تماشاگر نقش‌جهان تکرار می‌شد. امیر قلعه‌نویی برای بازی مقابل سپیدرود از سیستم 1-4-1-4 استفاده کرد. در این سیستم سیاووش یزدانی و عزت پورقاز زوج خط دفاعی سپاهان را تشکیل داده بودند که در کنار خود سعید آقایی و محمد ایرانپوریان را می‌دیدند. پیام نیازمند هم مانند همیشه درون دروازه قرار داشت. وظیفه جمع‌کردن جلوی خط دفاعی هم به مهدی کیانی سپرده‌شده بود. خط میانی تیم زردپوش اصفهان را هم ولایمیر کومان، محسن مسلمان، علی قربانی و سجاد شهباز زاده تشکیل می‌دادند. کی روش استنلی هم مهاجم هدف سپاهانی‌ها به‌حساب می‌آمد. در ترکیب اولیه سپاهان حضور محسن مسلمان به‌عنوان بازی‌ساز اصلی در خط میانی بیشتر به چشم می‌آمد. بهترین پاسور لیگ هفدهم که نیم‌فصل از ذوب‌آهن به تیم رقیب همشهری منتقل شد برای نخستین بار از سوی قلعه‌نویی فرصت بازی کردن با پیراهن سپاهان را پیداکرده بود. قلعه‌نویی با بازی دادن به مسلمان انتظار داشت چرخ‌های حرکتی تیمش روان‌تر از نیم‌فصل نخست به حرکت درآمده و بازی‌ساز قهاری چون مسلمان نقشی محوری در تیمش ایفا کند. اما برخلاف انتظار مسلمان به پاشنه آشیل سپاهان در نیمه نخست بازی تبدیل شد. مسلمان در همان 45 دقیقه نخست نشان داد که اصلا در شرایط مسابقه قرار ندارد و همین دور بودن از شرایط آرمانی به تیم میهمان اجازه داد تمام حملات میزبان را خنثی کرده و با گرفتن یک تساوی از سپاهان راهی رختکن شوند. در نیمه دوم سپاهانی‌ها با یک تغییر نسبت به نیمه نخست راهی میدان شدند.

حضور مهرداد محمدی به‌جای محسن مسلمان تغییری بود که کاملا آهنگ تیمی سپاهان را تغییر داد. با حضور محمدی در میدان کومان وظیفه بازی‌سازی را بر عهده گرفت و محمدی به سمت راست منتقل شد تا حملات میزبان سروسامان اساسی پیدا کند. این جابجایی خیلی زود نتیجه داد و ارسال عمقی ایران پوریان که با اشتباه هولناک کورش ملکی دروازه‌بان میزبان هم همراه شده بود به علی قربانی اجازه داد تا تنها سه دقیقه پس از شروع نیمه دوم مقاومت سپیدرودی‌ها را درهم‌شکسته و کار سپاهان را برای کسب به پیروزی بی‌دردسر آسان‌تر کند.9 دقیقه بعد مهرداد محمدی با پاسی که از کومان دریافت کرده بود ضربه‌ای ناگهانی را به سمت دروازه سپیدرود روانه کرد تا دومین ضربه نیز به میهمان وارد شود. درحالی‌که انتظار می‌رفت سپیدرودی‌ها برای جبران دو گل خورده به بازی انتحاری روی بیاوردند و سپاهان را به عقب برانند اما نه‌تنها چنین نشد بلکه شاگردان امیر قلعه‌نویی برتری خودشان بر توپ و میدان بیشتر دیکته می‌کردند. این در حالی بود که محمد غلامی مهاجم باتجربه سپیدرودی‌ها کاملا تحت کنترل مدافعان سپاهان قرار داشت و عملا هیچ کاری از پیش نمی‌برد. شاگردان امیر قلعه‌نویی هم با فراغ بال کامل حملاتشان بروی دروازه میهمان را بدون مشکل ادامه دمی داند تا بلکه به گل‌های بیشتری دست پیدا کنند. برنامه‌ای که سرانجام در دقیقه پایانی بازی نتیجه‌بخش شد. کی روش که تا این دقیقه از بازی موفق به گلزنی نشده بود سرانجام دهمین گل فصلش را به هم رساند تا سپاهان با برتری بی‌چون چرای سه بر صفر سپیدرود را از پیش رو بردارد. این برتری قاطع جمع امتیازهای فصل سپاهان را به عدد 35 رساند و طلایی پوشان اصفهانی را بر صدر جدول نشاند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار