جشنواره فجر اصفهان در ایستگاه آخر/ فیلم‌های محبوبی که بازهم به سانس ویژه رسیدند

22 بهمن ماه 97 نهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان به ایستگاه آخر رسید و پرواز سیمرغ‌ها بر فراز نصف جهان به پایان آمد، فیلم «شبی که ماه کامل شد» همزمان با اکران در اصفهان توانست بیشترین سیمرغ‌های جشنواره را با 7 عنوان برتر ازآن خود کند.

22 بهمن ماه 97 نهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان به ایستگاه آخر رسید و پرواز سیمرغ‌ها بر فراز نصف جهان به پایان آمد، فیلم «شبی که ماه کامل شد» همزمان با اکران در اصفهان توانست بیشترین سیمرغ‌های جشنواره را با 7 عنوان برتر ازآن خود کند.

به گزارش فارس ، سرانجام مخاطبان سینما و هنردوستان به پله آخر جشنواره فیلم فجر اصفهان رسیده و نهمین پرواز سیمرغ‌ها بر فراز نصف جهان با کران چند فیلم پر مخاطب که به سانس فوق‌العاده رسیدند، به پایان آمد.

شب آخر اکران‌های جشنواره اصفهان در سالن هنرمندان و اصحاب رسانه، فیلم‌های «سمفونی نهم» و «قسم »در حالی میهمان نگاه‌ها شد که استقبال چندانی نشده بود و صندلی‌های خالی زیادی در سالن به چشم می‌خوردند.

سالن اصلی جشنواره و همچنین دوسانس از سالن شماره دو به اکران‌های مردمی اختصاص داده‌شده و فیلم‌های «تیغ و ترمه»، «سمفونی نهم»، «شبی که ماه کامل شد»، «ردخون»، «خون خدا» و «جمشیدیه» به نمایش درآمد.

شبی که ماه کامل شد و ردخون پس از چندین اکران در اصفهان بار دیگر به سانس ویژه رسیدند و بازهم سالن جایی خالی به خود ندید؛ فیلم شبی که ماه کامل شد همزمان با اکران در اصفهان توانست بیشترین سیمرغ‌های جشنواره را با 7 عنوان برتر ازآن خود کند.

سمفونی نهم با دیالوگ‌هایی غیراخلاقی

سمفونی نهم فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا هنرمند و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی، محصول سال 1397، داستان راحیل (ساره بیات) که یک پزشک جراح است را روایت می‌کند، او برای انجام تنها خواسته همسرش با مردی مرموز (حمید فرخ نژاد) ملاقات می‌کند که روند داستان را تغییر می‌دهد.

داستان روندی کند و موضوعی نه‌چندان جذاب دارد که نمی‌تواند مخاطب را کاملاً همراه کند و این مطلب از سروصداها و سرهای فرورفته درگوشی موبایل‌ها پیدا بود همچنین فیلم حاوی صحنه‌ها و دیالوگ‌هایی است که می‌توان گفت غیراخلاقی هستند.

یکی از فعالان سینما در حوزه طراحی صحنه و لباس در رابطه با سمفونی نهم می‌گوید: موضوع فیلم جدید و جذاب بود و اینکه داستان تا میانه فیلم لو نمی‌رود، از نقاط قوت این اثر است، همچنین طراحی لباس‌های فرخ نژاد در بازه‌های زمانی مختلف به نسبت خوب بود.

قسامه‌ای برای سیاهی

قسم به نویسندگی و کارگردانی محسن تنابنده و تهیه‌کنندگی الهام غفوری و جلیل شعبانی داستان قتل زنی به نام رضوان است که خانواده و اقوام او بخصوص خواهر بزرگ‌تر او (مهناز افشار) به دنبال اثبات قاتل بودن شوهر وی (مهران احمدی) به دادگاه هستند و یک اتوبوس برای قسم خوردن در دادگاه راهی می‌کنند اما در میانه راه با ورود خسرو (سعید آقاخانی) ماجراهای دیگری اتفاق می‌افتد.

روند داستان نسبتاً رضایت‌بخش است و تعلیق‌های خوبی دارد که فیلم را جذاب کرده اما زمینه اصلی داستان خیانت، دروغ و بی‌اعتمادی است که فضایی سیاه پیش روی مخاطب ترسیم می‌کند و به نظر می‌رسد فیلم‌ساز برای ارائه حرفی صحیح، راه مناسبی انتخاب نکرده است.

یک فعال حوزه سینما و رسانه پس از تماشای قسم می‌گوید: دلیل این‌همه سیاهی موجود در سینمای امروز ایران را نمی‌فهمم، غالب فیلم‌ها فضایی تاریک و سرد دارد و تمام تلاش خود را می‌کند که فضای بی‌اعتمادی و خیانت را در ذهن مخاطب القا کند، خواسته یا ناخواسته خانواده در سینمای امروز در حال تخریب است.

وی ادامه داد: فیلم قسم حرف‌های خوب و بجایی هم دارد که نباید از حق گذشت اما کفه ترازوی فیلم از عدم برخورد سلیقه‌ای و... به سمت بی‌اعتمادی و خیانت می‌چربد و به نظر می‌رسد فیلم‌سازان و نویسندگان ما باید به سمت داستان‌های ملموس و البته لطیف و امیدبخش بروند.

یکی از هنرجویان سینمای اصفهان در رابطه با جشنواره امسال می‌گوید: امسال چند فیلم خوب داشتیم که می‌شود گفت، سینما هستند اما همچنان مشکل فیلم‌نامه داریم، ازنظر ساخت، تصویر، اجرا و... خوب پیش رفته‌ایم اما در نقشه راه سینما که همان فیلم‌نامه است ضعیف هستیم.

تاخیر در اکران رد خون

اظهارنظرهای مردمی خبر از تاخیر در یکی از اکران‌های شب گذشته داشت که منجر به نارضایتی‌هایی شده بود، رضا دهقان مدیر اجرای نهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون تأخیر در اکران فیلم ردخون گفت: فیلم با نیم ساعت تأخیر یعنی ساعت 23 اکران شد و نه فیلمی جایگزین شده و نه قرار بر این کار بود.

وی افزود: مشکل پیش‌آمده مربوط به رمز ارسالی از تهران بوده که هیچ ارتباطی با ستاد برگزاری جشنواره اصفهان ندارد و گفتنی است این مشکل در چند شهر دیگر هم اتفاق افتاده به‌طوری‌که برنامه هفت هم به این موضوع پرداخت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار