میزبانی تماشاخانه اصفهان از "آن‌ها"

تئاتر تجربی "آن‌ها" به کارگردانی محمد بابایی از ۲۷ بهمن ماه اجرای خود را در تماشاخانه اصفهان آغاز می‌کند.

تئاتر تجربی "آن‌ها" به کارگردانی محمد بابایی از ۲۷ بهمن ماه اجرای خود را در تماشاخانه اصفهان آغاز می‌کند.
محمد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود یک سال پیش تصمیم به اجرای تئاتری گرفتم و ازآنجاکه نمایشنامه‌های چاپ‌شده به دغدغه‌ای که داشتم پاسخ نمی‌داد مصمم شدم نمایشنامه "آن‌ها" را بنویسم. هم‌زمان با طی خدمت سربازی، متن را بارها نوشته و با گروه، تمرین کردم تا نمایشنامه نهایی حاصل شد و بعد از تأیید متن نیز حدود سه ماه تمرین مداوم داشتیم.
او ادامه داد: دغدغه‌ای که مرا به سمت نوشتن این متن کشاند، فرار نکردن و مبارزه با مشکلاتی بود که به اشکال مختلف سر راه هر انسانی سبز می‌شود. برای رساندن این منظور نیز قصه یک خانواده را روایت کرده‌ام که درست روز عروسی دختر کوچکشان در شهر جنگ برپا می‌شود.
بابایی، که فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر است و اجرای "آن‌ها" نخستین تجربه حرفه‌ای او به شمار می‌رود با اشاره به مشکلات تئاتر اولی‌ها گفت: من با سیل عظیمی از هزینه روبرو هستم، برای یک تبلیغات معمولی باید بیش از یک‌میلیون تومان هزینه کنم و می‌بینم هیچ نهادی در شهر برای حمایت از کسانی که برای اولین بار تئاتری را اجرا می‌کنند وجود ندارد.
وی افزود: تقریباً با دو سه نفر از دوستانی که امسال و سال گذشته برای اولین بار کاری را روی صحنه برده بودند مشورت کردم و بااینکه هیچ‌کدامشان دغدغه فروش بلیت نداشتند و تنها می‌خواستند آنچه در سرشان می‌گذرد روی صحنه به اجرا دربیاورند، همه احساس شکست می‌کردند.
بابایی، ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از تئاتر تجربی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم فکر تازه و نیروی جدید به تئاتر اصفهان تزریق شود باید دست کار اولی‌ها را بگیریم. خوشبختانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در مسئله مجوز با ما همراهی داشت اما متأسفانه در شهری که دانشگاه تئاتر دارد، هیچ نهادی وظیفه خود را هدایت و حمایت از فارغ‌التحصیلان برای ورود به بحث اجرای تئاتر حرفه‌ای نمی‌داند. زمانی قرار بود در تالار هنر از تئاترهای تجربی حمایت شود اما تداومی نداشت و نیاز به وجود چنین دیدگاهی همچنان احساس می‌شود.
به گزارش ایسنا، تئاتر "آن‌ها" از 27 بهمن تا ششم اسفندماه هر شب رأس ساعت 18 در تماشاخانه اصفهان مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود. نوید بانی به‌عنوان مشاور کارگردان و نسترن زبردست، صحرا فیروزی و نازنین مجدی به‌عنوان بازیگر در این تئاتر فعالیت دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار