سایت خورشیدی اصفهان احداث خواهد شد

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری باید بخشی از برق مصرفی خود را از طریق سایت‌های خورشیدی تامین کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری باید بخشی از برق مصرفی خود را از طریق سایت‌های خورشیدی تامین کند.
به گزارش ایسنا، شهرام رئیسی، اظهار کرد: سرمایه گذاری مشارکتی در شهر اصفهان به صورت سنتی در حوزه‌های مسکن و ساختمان انجام مي‌شود اما در این دوره، جهت گیری مدیریت شهری برای حرکت سرمايه گذاري‌ها به سمت سایر بخش‌ها مانند حوزه‌هاي فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بوده است.
وی گفت: همچنین برخی از فضاهای سبز شهر اصفهان در تابستان اخیر به شدت نیازمند آب بود از همین رو شهرداری برای تامین آب مورد نیاز با مشارکت یک شرکت دانش بنیان در قالب BOO (ساخت، بهره برداري، مالكيت) تصفیه خانه پساب شمال شهر را راه اندازی کرد.
رئیسی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، تأمين آب مورد نياز فضای سبز منطقه 12 و 2 و احتمالا در آینده منطقه 7 می‌تواند از طريق اين تصفیه خانه و با پساب تصفيه شده انجام شود.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی ایستگاه‌های دوچرخه با واگذاری 15 ایستگاه به بخش خصوصی از جمله طرح‌های مشارکتی شهرداری اصفهان در سال 97 بوده است، تصریح کرد: پیش از این، شهرداری باید هزینه‌هایی را به شرکت‌های نگهداری پرداخت می‌کرد و دوچرخه‌ها هم کیفیت خوبی نداشت اما اکنون با جلب مشاركت بخش خصوصي در اين پروژه و واگذاری ايستگاه‌ها به بخش خصوصی، کیفیت دوچرخه‌ها افزایش یافته و نه تنها هزینه نگهداری ایستگاه‌ها از دوش شهرداری برداشته شده است بلكه درآمدی هرچند اندک برای شهرداری حاصل شده است.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در مورد راه اندازی سایت انرژی خورشیدی شهر اصفهان نیز افزود: سال 94 تفاهم نامه‌ای برای تولید 540 مگاوات برق از انرژی خورشیدی در شهر اصفهان منعقد اما متأسفانه اجرایی نشد. از ابتدای سال جاري، شهرداری اصفهان پیگیر این موضوع بود چرا که طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری باید بخشی از برق مصرفی خود را از طریق سایت‌های خورشیدی تامین کند. بر همین اساس فهرستي از سرمایه گذاران علاقمند در اين حوزه تهيه و جلسات متعددی با مرکز پژوهش‌های شورای شهر و معاونت خدمات شهری برگزار شد.
رئیسی افزود: به دلیل نوسانات نرخ ارز در 6 ماهه دوم سال جاري، این طرح توجیه پذیری خود را در کل کشور از دست داد چراكه این پنل ها وارداتی است و قیمت خرید تضمینی برق هم افزایش نیافته است. به همين دليل برای اجرايي شدن طرح، در نهایت با همکاری سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اين طرح را در مقياسي كوچك تر و توجيه پذير، برنامه ريزي كرديم. در حال حاضر اقدامات مطالعاتی و فنی طرح سایت خورشیدی اصفهان انجام شده و به زودي اقدامات لازم برای فراخوان جذب سرمایه گذار انجام می شود.
مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: با همكاري سازمان ميادين سايتي براي اين كار در نظر گفته شده كه تا 2 مگاوات انرژی از طریق پنل های خورشیدی تولید می کند و پنل ها از طریق سرمایه گذار تامین می شود.
وی در خصوص سرمايه گذاري‌هاي خارجي گفت: در حال حاضر شرایط اقتصادی خاص سبب کاهش سرمایه گذاری خارجی در ایران شده است، اما اين سازمان با دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در ارتباط است و اگر درخواستی از سرمایه گذاران خارجی وارد شود، از طريق امور بین الملل شهرداری اصفهان پيگيري مي كند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار