قوه قضائیه باید مجدانه به تخلفات انتخاباتی رسیدگی کند

امام جمعه ورنامخواست گفت: باید توجه داشت که مردم‌سالاری دینی مهم‌ترین هدیه جمهوری اسلامی به مردم است و نمونه بارز آن انتخابات است لذا قوه قضائیه باید مجدانه به تخلفات انتخاباتی رسیدگی نماید، چرا که بحث حق الناس مطرح است و نباید اجازه داد تا اعتماد مردم خدشه‌دار شود.

حجت الاسلام زارعی در خطبه های عبادی نماز جمعه ورنامخواست اظهار کرد: رمضان، ماه تقوی، پاکدامنی و صفای باطن است که با استفاده از ظرفیت های الهی و معنوی این ماه باید رذایل اخلاقی را به فضائل اخلاقی تبدیل نمود.

وی افزود: روزه یکی از برنامه های تربیتی و تکامل دهنده انسان و ضامن سعادت دنیا و آخرت و سلامت جسم و روح آدمی است و از این جهت می توان روزه را رمز تقوا و پرهیزکاری؛ تهذیب نفس و پالایش درون؛ تمرین صبر، خودداری و ایستادگی در برابر تمایلات اهریمنی نفس سرکش؛ و مبارزه با شیطان دانست .

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: روزه مکتب انسان ساز، آرامش دهنده روح و روان، تربیت دهنده نیروهای درونی، و زیبا کننده چهره شخصیت انسان در پرتو وصل به نیروی لایزال الهی است و جان انسان را در مسیر نسیم های رحمت الهی قرار می دهد و از این جهت می توان مهمترین فایده و اثر روزه که قرآن کریم به آن تصریح دارد، «تقوا» و پرهیزکاری دانست .

روزه مکتب انسان ساز است

وی ادامه داد: یکی از مشکلات عصر حاضر کمبود نیروی اعتماد به نفس و عزت نفس است، که باعث بروز بسیاری از مشکلات و شده، و مانع پیشرفت و بالندگی، و لذت بردن انسان از زندگی شده است و این در حالی است که دین مبین اسلام با برنامه های تربیتی غنی خود، مانع بروز چنین مشکلاتی می شود .

زارعی اضافه کرد: روزه بهترین وسیله تقویت اراده و افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس است چراکه شخص روزه دار که یک ماه بر گرسنگی و تشنگی فایق آمده و تمایلات شهوانی خود را تحت کنترل درمی آورد، در واقع نیرویی به دست می آورد که در سایر ایام نیز بر مشکلات و فشارهای درونی و بیرونی غلبه کرده و می تواند با اراده ای پولادین رو به سوی پیشرفت و تکامل گام برداشته و قله های خوشبختی و سعادت را فتح کند.

دشمن با سند ۲۰۳۰ راه نفوذ به کشور را برای خود گشوده است

وی در ادامه سند ۲۰۳۰ را سند ننگین دانست و عنوان کرد: سند ۲۰۳۰، سند ننگینی است که مروج فرهنگ سکولار، لیبرال، لائیک و ضد دین غرب است.

امام جمعه ورنامخواست بیان کرد: بی‌حیایی و ترویج قانونمند فساد اخلاقی برنامه‌ریزی شده در بین دانش آموزان کشور؛ این سرمایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ار مهم‌ترین هدف اجرای سند ۲۰۳۰ است که به حق آن را می‌توان کاپیتولاسیون دیگر در کشور دانست.

وی خاطرنشان کرد: در سند ۲۰۳۰ تضمین صلح بدون خشونت مطرح می‌ شوند و آنها حتی عزاداری برای امام حسین(ع) را خشونت می‌دانند و این در حالی است که ما به کودکانمان، اخلاق را یاد می‌دهیم به طوری که فرماندهان جنگ ما جوانان بودند و مسیر جنگ را تغییر دادند، اما آنها کینه و خشونت را به کودکانشان آموزش می‌دهند و این مسئله را بی‌ایراد می‌دانند .

زارعی اذعان کرد: این حرکت یکی از مصادیق نفوذ است که بارها رهبرمعظم انقلاب اسلامی نسبت به آن تذکر دادند و باید گفت طبق این سند آموزش و پرورش تعهد می دهد که آموزش و پرورش سکولاری و فاقد ارزشهای دینی باشد والبته جزئیاتی دارد که با قانون اساسی و اعتقادات مردم در تضاد است .

ارتباط قرارداد ننگین کرسنت با فروش مجانی گاز به ترکیه

وی در ادامه به قرار داد ننگین کرسنت اشاره کرد و گفت: از دستاوردهای قرارداد ننگین کرسنت، صادرات گاز رایگان به ترکیه است و باید گفت کرسنت آفرینان به دنبال ایجاد قراردادهای ipc هستند که خطرناک‌تر از کرسنت است.

امام جمعه ورنامخواست تصریح کرد: امروز متاسفانه برای عده ای مهم نیست که میلیاردها دلار به ایران خسارت بخورد و فقط به دنبال توجیه اشتباهات گذشته خودشان هستند.

وی در ادامه با اشاره به حضور پشور مردم ایران اسلامی در انتخابات، افزود: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از شور و نشاط خاصی برخوردار بود لذا باید از شعور و بینش سیاسی مردم با خلق حماسه‌ای دیگر در راستای رقم زدن سرنوشت خود تشکر کرد .

قوه قضائیه باید مجدانه به تخلفات انتخاباتی رسیدگی کند

زارعی ادامه داد: مردم با حضور گسترده و پرشور خود در پای صندوق‌های رأی به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفتند و با این حضور پرصلابت خود نشان دادند که آماده و پا در رکاب رهبری هستند و این حضور گسترده و با شور و شوق مردم پیام عملی مردم به مقام معظم رهبری است چرا که مردم ما اهل عمل هستند .

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که مردم‌سالاری دینی مهم‌ترین هدیه جمهوری اسلامی به مردم است و نمونه بارز آن انتخابات است لذا قوه قضائیه باید مجدانه به تخلفات انتخاباتی رسیدگی نماید، چرا که بحث حق الناس مطرح است و نباید اجازه داد تا اعتماد مردم خدشه‌دار شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار