تئاتر، از نزدیک

"زندگی در تئاتر" به نویسندگی دیوید مامت، تئاتری درباره خود "تئاتر" است.

"زندگی در تئاتر" به نویسندگی دیوید مامت، تئاتری درباره خود "تئاتر" است.
وحید عمرانی، کارگردان "زندگی در تئاتر" در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دیوید مامت، نویسنده شهیر آمریکایی در نمایشنامه "زندگی در تئاتر" به خود تئاتر پرداخته. بازیگران این تئاتر هم برای تماشاگران خیالی متن، اجرا می‌کنند و هم برای تماشاگران حقیقی، بنابراین می‌توان گفت که جنس "زندگی در تئاتر" بازی در بازی است.
او ادامه داد: سال‌های مدیدی است که در اصفهان هیچ تئاتری با موضوع خود تئاتر اجرا نشده و همین امر مرا برای اجرای نمایشنامه دیوید مامت مصمم کرد.
عمرانی، با اشاره به موضوع این تئاتر گفت: صحنه "زندگی در تئاتر" به دو قسمت اتاق گریم یا پشت‌صحنه و روی صحنه تقسیم می‌شود. در این تئاتر بازیگر باتجربه‌ای که در آستانه بازنشستگی است با جوانی که تازه ‌وارد فضای تئاتر حرفه‌ای شده همبازی می‌شود و آن‌ها نمایش‌های مختلفی را روی صحنه اجرا می‌کنند.
عضو کانون منتقدان تئاتر جهان تصریح کرد: رفت‌وآمد این بازیگران از روی صحنه به پشت‌صحنه و حرف‌هایی که بین آن‌ها ردوبدل می‌شود، عامه مردم را از نزدیک با مشکلات و کمبودهای تئاتر آشنا می‌کند. هنرمندان این رشته نیز به‌واسطه اینکه می‌توانند مسائل ریزودرشتی که شاید برای خودشان هم اتفاق افتاده روی صحنه ببینند، از دیدن "زندگی در تئاتر" لذت خواهند برد.
به گزارش ایسنا، "زندگی در تئاتر" با بازی وحید عمرانی، ارشک هارونی، صنم عمرانی، فاطمه غریبی و فاطمه زهرا متقی تا پنجم اسفند ماه هر شب رأس ساعت 18 در تماشاخانه ماه اجرا می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار