نوگواهینامه‌ها تا ۳ ماه به تنهایی حق رانندگی ندارند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از اجرای قوانین و محدودیت های مربوط به رانندگان نوگواهینامه در اصفهان از ابتدای مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: این افراد تا ۳ ماه به تنهایی حق رانندگی ندارند.

نوگواهینامه‌ها تا ۳ ماه به تنهایی حق رانندگی ندارند

سرهنگ رضارضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ، اظهار کرد: این محدودیت‌ها برای دارندگان گواهینامه‌های پایه سوم و گواهینامه‌های موتورسیکلت در سال اول دریافت گواهینامه اجرا خواهد شد .

وی تصریح کرد: این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت رانندگی تا سه ماه به تنهایی است، یعنی افرادی که موفق شوند گواهینامه پایه سوم بگیرند تا سه ماه حق رانندگی به تنهایی را ندارند و باید هنگام رانندگی یک فرد گواهینامه‌دار در کنار آنها باشد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: این رانندگان تا یک سال پس از صدور گواهینامه نمی‌توانند خارج از شهر رانندگی کنند.

وی ادامه داد: دارندگان گواهینامه‌های پایه سوم موظف خواهند بود روزها تابلوهایی در ابعاد ۲۰ سانتی متر که توسط پلیس راهور ارائه می‌شود و بر روی آن نوشته شده: «احتیاط! راننده مبتدی است» را هم در قسمت جلو و هم در قسمت عقب خودروی خود نصب کنند .

رضایی با بیان اینکه چنانچه این رانندگان دچار تخلفات رانندگی حادثه‌ساز شوند یا در تصادف مقصر شناخته شوند، گواهینامه آنها ضبط می‌شود، اظهار کرد: پس از آن راننده موظف است تا یک ماه به محل ارسال گواهینامه مراجعه کند و پس از طی کردن ۴۰ ساعت آموزش، گواهینامه دریافت کند.

وی تاکید کرد: افراد نوگواهینامه‌های موتورسیکلت هم حق ندارند تا یک سال اول با موتورسیکلت‌های بیش از ۱۲۵ سی‌.سی رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از اجرای قوانین و محدودیت‌های مربوط به رانندگان نوگواهینامه در اصفهان از ابتدای مردادماه سال جاری خبر داد و بیان کرد: اعمال این محدودیت‌ها به نفع همه رانندگان خواهد بود.

وی گفت: ما می‌خواهیم به این مهم توجه کنیم که رانندگان مبتدی الزام بیشتری به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا ماحصل آن کاهش وقوع حوادث رانندگی باشد.

رضایی درباره اعمال محدودیت‌های بیشتر برای رانندگان نوگواهینامه اضافه کرد: دستورالعمل این موضوع ابلاغ شده و تمام استان‌ها در حال آماده شدن برای اجرای آن هستند .


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار