نیمی از افراد میانسال استان اصفهان به اضافه وزن مبتلا هستند

مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: شیوع چاقی در استان اصفهان در گروه‌های سنی، متفاوت است، براساس آمار به دست آمده می‌توان گفت ۵۰ الی ۶۰ درصد افراد میانسال و ۲۰ درصد نوجوانان و جوانان در استان با چاقی و اضافه وزن روبه رو هستند.

مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: شیوع چاقی در استان اصفهان در گروه‌های سنی، متفاوت است، براساس آمار به دست آمده می‌توان گفت ۵۰ الی ۶۰ درصد افراد میانسال و ۲۰ درصد نوجوانان و جوانان در استان با چاقی و اضافه وزن روبه رو هستند.
سکینه جعفری در گفت‌و‌گو با تسنیم ، با اشاره به چاقی به عنوان یک معضل جهانی، اظهار داشت: چاقی یکی از مسائلی است که در تمام دنیا شایع بوده و ایران و اصفهان نیز از این قائده مستثنی نیست و در حال حاضر استان اصفهان وضعیت خوبی از این بابت ندارد.
وی افزود: چاقی، زمینه‌ساز بیماری‌های مختلفی از‌جمله دیابت، فشار خون، بیماریهای قلبی و عروقی و حتی سرطان است و می‌توان با تغییر سبک زندگی از لطمات جبران‌ناپذیر چاقی کاست.
مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان با بیان اینکه چاقی دلایل مختلفی دارد، گفت: علت اصلی آن به سبک زندگی مردم جوامع امروزی و نوع تغذیه آنها برمی‌گردد و استفاده از فست فودها به عنوان یک وعده غذایی، زندگی ماشینی، عدم تحرک کافی و استفاده نکردن از میوه‌ها و سبزیجات و غذاهای سالم نیز در افزایش چاقی و اضافه وزن نقش مهمی دارند.
وی ادامه داد: شیوع چاقی در استان اصفهان در گروه‌های سنی، متفاوت است و براساس آمار به دست آمده می‌توان گفت 50 الی 60 درصد افراد میانسال و 20 درصد نوجوانان و جوانان در استان با چاقی و اضافه وزن روبه رو هستند و آمار چاقی در زنان میانسال بیش از آقایان است.
جعفری تصریح کرد: با افزایش تحرک فیزیکی و رعایت نحوه غذا خوردن، کاهش استفاده از فست فودها، عدم استفاده از کیک و بیسکوییت به عنوان میان وعده یا صبحانه و استفاده بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات می‌توان از ابتلا به چاقی و اضافه وزن و بیماری‌های ناشی از آن جلوگیری کرد.
وی با اشاره به کمبود ویتامین D در کشور و اصفهان، اظهار داشت: 70 درصد همه گروه‌های سنی با کمبود این ویتامین مواجه هستند و از آنجایی که ویتامین D یکی از ویتامین‌های ضروری بدن محسوب می‌شود و کمبود آن موجب بروز بعضی از بیماری‌ها می‌شود، به مردم توصیه می‌کنیم ماهیانه یک قرص ویتامین D استفاده کنند.
مسئول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان افزود: کاهش اضافه وزن به دو عامل کاهش دریافت مواد غذایی و افزایش فعالیت فیزیکی بستگی دارد و داروهایی که به طرق مختلف به عنوان داروی لاغری در بازار وجود دارد پایه علمی ندارد و در برخی موارد سبب بروز عوارض کبدی و کلیوی در افراد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کاهش وزن ناگهانی در زمان کم، آسیب زیادی به بدن وارد می‌کند و کاهش بیش از 2 کیلو در ماه مجاز نیست، چرا که طبعات خوبی در پی ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار