تئاتر اصفهان نیاز به انرژی نیاز دارد

کارگردان تئاتر اصفهانی گفت: تئاتر اصفهان نیاز به انرژی نیاز دارد، واقعیت این است که نباید به تئاتر اصفهان به‌صورت بدبینانه نگاه کرد و نه امیدوارکننده، اگر اتفاقی در این عرصه افتاده در حد سال‌های قبل بوده است.

محمد ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به وضعیت تئاتر اصفهان اظهار داشت: تئاتر اصفهان نیاز به انرژی نیاز دارد، واقعیت این است که به تئاتر اصفهان نه باید به‌صورت بدبینانه نگاه کرد و نه امیدوارکننده، اگر اتفاقی در این عرصه افتاده در حد سال‌های قبل بوده است.
وی افزود: منابع مالی و امکانات نهادها در برابر درخواست‌های گروه‌های تئاتر کافی نیست، شاید بتوان گفت شرایط رکود در حوزه تئاتر است و افراد بر‌اساس علاقه‌ای که به این حوزه دارند از خود و زندگی‌شان مایه می‌گذارند.
کارگردان تئاتر اصفهانی با اشاره به تئاترهای مذهبی بیان کرد: بهتر است اجرای نمایش‌های مذهبی محدود به مناسبت‌های مذهبی نباشد، مذهب با زندگی مردم گره خورده و این‌گونه نیست که در یک مناسبت در خانواده‌ها نمود پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: نمایش‌های مذهبی‌ با نمایش‌نامه قوی و اجرای خوب می‌تواند یک نقش و تأثیر مهم در نسل جوان داشته باشد، اگر تنها محدود به مناسبت نباشد و در سایر زمان‌ها اجرا شود تأثیرگذاری بیشتری دارد.
ترابی تصریح کرد: متأسفانه اغلب نمایش‌های مذهبی تنها در مناسبت‌های مذهبی اجرا می‌شود، این ایراد از سوی سفارش دهنده نیز است زیرا آن‌ها در اغلب موارد این‌گونه نمایش‌ها را در زمان مناسبت‌ها سفارش می‌د‌هند.
وی اظهار داشت: این موضوع هم در نظر بگیریم به قدری درخواست اجرا برای نهادهای سفارش‌دهنده تئاتر وجود دارد که آن‌ها مجبور به این تصمیم‌گیری می‌شوند که سایر نمایش‌ها در طول سال اجرا شود و نمایش‌های مذهبی را در مناسبت‌های مذهبی جای دهند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار