درخشش معنویت و فرهنگ تخت فولاد، در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به آغاز چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان از حضور مجموعه تخت فولاد در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش ایمنا ، سید علی معرک نژاد گفت: مزار متبرک تخت فولاد با سابقه ای بسیار کهن، مجموعه ای معنوی و فرهنگی است که جمع بی شماری از عالمان، عارفان و اهل سلوک، دانشمندان و هنرمندان بلند مرتبه و مومنان در آن آرمیده اند و به عنوان یکی از مقدس ترین مزارهای جهان تشیع شناخته شده و همواره مورد تقدیس و تکریم بوده است.

وی با بیان اینکه تخت فولاد علاوه بر جنبه های معنوی، روحی و زیباشناختی یادآور چهره های درخشان علم، ادب، تقوی و جهاد است، افزود: در مجموعه تخت فولاد تعداد بی شماری از مفسران، کاتبان و خادمان قرآنی مدفون هستند.

معرک نژاد با اشاره به اینکه در تخت فولاد، مفسران بزرگی وجود دارد، گفت: بانو امین از جمله مفسران بزرگی است که صاحب تفسیر کامل از قرآن در 15 جلد است و همچنین سید رضی الدین شیرازی صاحب نورالانوار و سید محمد اسماعیل خاتون آبادی صاحب تفسیر کبیر از عالمان عهد صفویه بودند که در زمینه تفسیر قرآن آثار با ارزشی از آنان باقی مانده است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد به دیگر شخصیت های شاخص مدفون در تخت فولاد که در زمینه قرآن فعالیت کرده اند، اشاره کرد و گفت: عالمی چون آیت الله سید علی نجف آبادی به تدریس و تفسیر قرآن پرداخته و یا سلیمان خان رکن الملک، شخصیت سیاسی خوش نامی است که در جهت چاپ و نشر قرآن اقدام نموده و یا هنرمندانی از جمله زین العابدین اشرف الکتاب، میرزا ابوالقاسم خوشنویس، آقا محمد شمس الکتاب و... که با خوشنویسی قرآن مجید آثار بدیع و بی نظیری را فراهم نموده اند.

سید علی معرک نژاد با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاههای مختلف جهت آشنایی بیشتر بازدید کنندگان و به ویژه نسل جوان با سرزمین مقدس تخت فولاد تاثیر بسزایی دارد، گفت: علما و بزرگان بسیاری در زمینه هنرها و نشر علوم قرآنی خدمت کرده اند که مخاطبان شناخت کمی نسبت به آنان دارند و برپایی و حضور در نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی و شناساندن آنان است.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه قرآن امسال سعی داریم این مفاخر قرآنی را بهتر معرفی نماییم، اظهار داشت: نمایش تابلوهای معرفی مفسران قرآنی، ارائه نقشه های زیارت و گردشگری، ارائه نرم افزار معرفی مفاخر، حضور کارشناسان تخصصی تخت فولاد و پاسخگویی به سوالات و فروش تولیدات فرهنگی مجموعه و... از جمله برنامه ها در نمایشگاه است.

شایان ذکر است چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت از تاریخ 16 لغایت 22 خردادماه سال جاری در محل برگزاری نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان از ساعت 17 تا 23 آغاز می شود و علاقه مندان میتوانند از غرفه مجموعه تخت فولاد بازدید نمایند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار