برای تامین مواد اولیه ذوب‌آهن به زودی تصمیم می‌گیریم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی شرکت ذوب آهن مربوط به تأمین مواد اولیه به ویژه سنگ‌آهن است که منجر به خالی ماندن نیمی از ظرفیت تولیدی این شرکت شده و تولید اقتصادی این شرکت را متأثر ساخته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی شرکت ذوب آهن مربوط به تأمین مواد اولیه به ویژه سنگ‌آهن است که منجر به خالی ماندن نیمی از ظرفیت تولیدی این شرکت شده و تولید اقتصادی این شرکت را متأثر ساخته است. به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در بازدید از خط تولید ریل و تیرآهن بال‌پهن این کارخانه، حمایت از واحدهای تولیدی کشور در شرایط کنونی را بیش از هر زمان دیگری مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: ذوب‌آهن اصفهان اخیراً دستاوردها و موفقیت‌های خوبی حاصل کرده و در رفع نیاز کشور به مقاطع ساختمانی و صنعتی بیش از وظیفه خود عمل کرده است.
وی افزود: مشکل اصلی این شرکت مربوط به تأمین مواد اولیه به ویژه سنگ‌آهن است که منجر به خالی ماندن نیمی از ظرفیت تولیدی این شرکت شده و تولید اقتصادی این شرکت را متأثر ساخته است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای حل این مشکل به دنبال راه‌حل‌های اساسی هستیم و در این راستا در کمیسیون اقتصادی مجلس، جلسه‌ای با حضور وزیر صنعت و وزیر کار برگزار می‌شود و به زودی شاهد اتفاقات خوبی در خصوص حل این مشکل خواهیم بود.
وی افزود: علی‌رغم تمام این مشکلات، ذوب‌آهن اصفهان در امر تولید، صادرات و صرفه‌جویی در انرژی، عملکرد خوبی داشته است، اما این شرکت باید با تمام ظرفیت خود کار کند تا شاهد تولیدی اقتصادی تر باشیم.
پورابراهیمی تصریح کرد: برای تأمین مالی پروژه‌های این شرکت نیز براساس بسته تأمین مالی پیشنهادی ذوب‌آهن، اقداماتی در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی با انتقاد از خام فروشی سنگ‌آهن، افزود: در صورت تامین این مواد اولیه، صادرات ذوب‌آهن رشد خوبی خواهد داشت و کشورهای منطقه خواهان جدی محصولات این شرکت هستند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت واگذاری معدن سنگ‌آهن به ذوب‌آهن، گفت: بدون مواد اولیه، این شرکت قادر به تأمین نیازهای داخلی و حفظ شرایط موجود نخواهد بود که هزینه‌های بسیاری برای اقتصاد کشور دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار