تئاتر کمدی انتقادی یه حبه نبات

یه حبه نبات" نام یک تئاتر کمدی انتقادی است که قصد دارد حال و هوای تئاترهای مرحوم رضا ارحام صدر را در تماشاخانه اصفهان زنده کند.

یه حبه نبات" نام یک تئاتر کمدی انتقادی است که قصد دارد حال و هوای تئاترهای مرحوم رضا ارحام صدر را در تماشاخانه اصفهان زنده کند.
نویسنده و کارگردان تئاتر "یه حبه نبات" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان اظهار کرد: من به همراه گروهی از قدیمی‌های تئاتر اصفهان که سابقه اجرای تئاتر کمدی انتقادی هم داشته‌اند، تصمیم گرفتیم حال و هوای تئاترهایی که مرحوم استاد رضا ارحام صدر روی صحنه اجرا می‌کرد دوباره زنده کنیم و "یه حبه نبات" این‌گونه آماده اجرا شد.
مهدی شهداد ادامه داد: استقبالی که مردم در ماه اردیبهشت و خرداد سال جاری از تئاتر کمدی انتقادی "دل مشنگ" داشتند نشان می‌دهد که این ذائقه هنوز در مردم وجود دارد و با فرهنگ اصفهان عجین شده است. به نظر من این ذائقه اصلاً بد نیست و این تئاترهای کمدی انتقادی نیز به‌هیچ‌وجه ضد تئاتر نیستند بلکه تمام نکات یک تئاتر رئال را دارا هستند و الفبای تئاتر را نیز برخلاف خیلی از تئاترهایی که به اسم کمدی اجرا می‌شود رعایت کرده‌اند.
این هنرمند باسابقه تئاتر با اشاره به جزییات تئاتر "یه حبه نبات" گفت: ما در این تئاتر ساکنان یک آپارتمان ده واحدی را می‌بینیم که هر یک از آن‌ها قصه‌ای جداگانه دارند و برخورد این ده نفر در لابی آپارتمان با سرایدار و پیرزنی که به‌اشتباه وارد این ساختمان شده دو قصه دیگر را نیز پدید می‌آورد و درمجموع در دل یک تئاتر، 12 قصه را برای مخاطب تعریف می‌کند.
او افزود: همه این قصه‌ها مثل یک زنجیر به هم متصل هستند و مجموعه آن‌ها "یه حبه نبات" را شکل می‌دهد.
به گزارش ایسنا، سیف‌الله نامداری، مرتضی کیوانداریان، احمد خوانساری،جواد سلطانیان، زهره مولوی، مژگان طالبی، مژگان رفیعی، محمد درویش محمدی و فاطمه صابری به‌عنوان بازیگر و احمد خوانساری به‌عنوان مدیر تولید در تئاتر "یه حبه نبات" که از 8 تا 27 اسفندماه هر شب رأس ساعت 19 در تماشاخانه اصفهان مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اجرا می‌شود فعالیت دارند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار