ایمیدرو و فولاد مبارکه تعامل بسیار مؤثری دارند

خداداد غریب‌پور با تأکید بر نقش فولاد مبارکه در صنعت فولاد کشور خاطرنشان کرد: ایمیدرو و فولاد مبارکه ارتباط مؤثری دارند. موضوعات ایمیدرو و فولاد مبارکه به‌خوبی در حال پیشرفت است و در یک کلام باید گفت، ایمیدرو و فولاد مبارکه تعامل بسیار موثری دارند.

خداداد غریب ‌ پور با تأکید بر نقش فولاد مبارکه در صنعت فولاد کشور خاطرنشان کرد: ایمیدرو و فولاد مبارکه ارتباط مؤثری دارند. موضوعات ایمیدرو و فولاد مبارکه به ‌ خوبی در حال پیشرفت است و در یک کلام باید گفت، ایمیدرو و فولاد مبارکه تعامل بسیار موثری دارند.
وی در پاسخ به این سؤال که ایمیدرو برای حمایت از فولادسازان چه راهکارهایی در نظر دارد، اظهار کرد: با مشارکت صنعتگران و واحدهای بزرگ تولیدی، بانک مرکزی و نیز گمرک، جلسه ‌ های متعددی برگزار کرده ‌ ایم که خوشبختانه تسهیلاتی ایجاد شده و همکاری خوبی هم از جانب بانک مرکزی شکل گرفته است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص راهکارهای حمایتی از فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: تأمین مواد اولیه یکی از مهم ‌ ترین مسائل فولاد مبارکه است که خوشبختانه با همکاری خوب ایمیدرو با این شرکت فولادی این امر صورت پذیرفته و موضوعاتی همچون تسهیلات گمرکی و همکاری بانک مرکزی نیز در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: سایر موضوعات مطرح ‌ شده و موردنیاز شرکت فولاد مبارکه با ایمیدرو داخلی، است که مدیران فولاد مبارکه عزم خود را جزم کرده ‌ اند و پای کار ایستاده ‌ اند؛ اما باید در نظر داشت که بخشی از مسائل به سایر نهادهایی بازمی ‌ گردد که تصمیماتشان در این زمینه مؤثر است.
وی درخصوص بـــــرگزاری بیست ‌ و ‌ یکمـــــین سمپوزیوم فولاد نیز بیان کرد: این یک رویداد علمی است؛ یعنی صنعتگران نیازهایشان را مطرح می ‌ سازند و محققان مقالات و دستاوردهای علمی ‌ شان را ارائه می ‌ کنند. آنچه مسلم است صنعت به نوسازی و استفاده از فناوری های روز نیازمند می باشد.
همچنین مهندس حمیدرضا عظیمیان در جریـــان بــــــرگزاری بیست ‌ و ‌ یکمـــــین سمپوزیوم فولاداظهار کرد: به ‌ طور حتم تشکیل این سمپوزیوم ‌ ها برای تبادل اطلاعات، گفت ‌ وگوهای فنی و مهندسی، مذاکرات تجاری و انعقاد قراردادها بسیار مؤثر است.
وی با اشاره به این ‌ که در مذاکرات چهره ‌ به ‌ چهره و نزدیک، زمینۀ بسیاری از اتفاق ‌ های بعدی شکل می ‌ گیرد، افزود: در برنامه ‌ های جنــــــبی همایـــــش ‌ ها و رویدادهایی نظیر سمپوزیوم ‌ ها، کارشناسان می ‌ توانند با ارائۀ مقالات علمی و تخصصی همگام با دانش روز و یافته ‌ های علمی، از نزدیک آشنا شوند و تجارب مؤثر را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر این ‌ که یکی از محورهای این سمپوزیوم «اثرات رشد نامتوازن صنعت فولاد بر پایداری آن» بود و همین امر یکی از دغدغه ‌ های صنعت فولاد است گفت: با توجه به چالش ‌ های مختلف اعم از تأمین مواد اولیه، مسئلۀ آب، محیط ‌ زیست و تأمین تجهیزات خارجی بهتر است راه درست را با انضباط خاصی از ابتدا تا انتهای زنجیرۀ فولاد پیگیری کنیم. البته فولاد مبارکه همواره سعی کرده سهم خود را در مطالعه و ایجاد طرح ‌ های متوازن و همگن به ‌ خوبی انجام دهد که اجرای طرح ‌ های توسعه در جنوب نیز مصداق ‌ همین امر است.
مهندس عظیمیان با اشاره به این ‌ که فولاد مبارکه در حال حاضر ۵۰ درصد فولاد موردنیاز کشور را تولید می ‌ کند گفت: متأسفانه در اثر تحریم ‌ ها و محدودیت ‌ های بین ‌ المللی مشکلاتی بر سر راه صادرات فولاد کشور ایجاد شده و برای رفع این مشکلات و چالش ‌ ها تلاش ‌ های زیادی از مسیرهای مختلف در حال انجام است.
وی درخصوص بازار سرمایه و حضور فولاد مبارکه در این بازار بیان کرد: تولیدکنندگان فولاد ملزم ‌ اند که براساس قیمت مکشوفه در بورس، کالای خود را به بازار عرضه کنند و این قیمت ‌ گذاری روند شفافی دارد و هر دو هفته یک ‌ بار در تالار بورس فلزات کشف قیمت می ‌ شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان این ‌ که شرکت فولاد مبارکه از فرصت افزایش سرمایه در سه بخش نورد، تأمین مواد اولیه و تولید محصولات جدید بهره ‌ مند خواهد شد، تصریح کرد: نورد، جریان دائمی و بدون وقفه تأمین مواد اولیه، محصولات جدید و مسئولیت ‌ های اجتماعی به ما دیکته می ‌ کند که برنامه ‌ ریزی درستی داشته باشیم و منابع خود را به ‌ درستی هزینه کنیم.
مهندس عظیمیان با اشاره به این ‌ که بی ‌ توجهی به رشد متوازن در حوزۀ مواد و منابع معدنی، مواد اولیه و حامل ‌ های انرژی صنعت فولاد را با مشکلاتی در آینده روبه ‌ رو می ‌ کند، بیان کرد: فولاد مبارکه برای رشد متوازن برنامه ‌ ریزی مدونی دارد و خود را از نظرات کارشناسی در جامعۀ فولاد محروم نمی ‌ کند.
سرپرست روابط عمومی فولاد مبارکه نیز درخصوص اهمیت برگزاری چنین همایش ‌ هایی گفت: سمپوزیوم فولاد به ‌ واقع آوردگاه محققان، استادان و مدیران و کارشناسان صنعت فولاد کشور است؛ این عزیزان در این فرصت گرد هم می ‌ آیند تا آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و تجربیات علمی و فنی خود را ارائه کنند و در بهترین حالت با هم به اشتراک بگذارند.
ایرج ترابی در همین خصوص ادامه داد: به ‌ جرئت می ‌ توان گفت همایش بیست ‌ و ‌ یکم در شرایط فعلی اقتصاد کشور از جایگاه و اهمیت خاص ‌ تری برخوردار است؛ چراکه انجام پژوهش و کارهای مطالعاتی در همۀ حوزه ‌ ها به ‌ ویژه حوزۀ صنعت فولاد می ‌ تواند در هم ‌ افزایی دانش فنی و دست ‌ یابی به فناوری ‌ های روز این صنعت مؤثر باشد.وی در ادامه به موضوع «اثرات رشد نامتوازن صنعت فولاد بر پایداری آن» اشاره کرد و گفت: تأمین مواد اولیه، ساخت حداکثری مواد مصرفی و قطعات موردنیاز این صنعت در داخل کشور و همچنین توجه بیش ‌ ازپیش صنایع به مسئولیت ‌ های اجتماعی از موضوعاتی است که برگزاری چنین همایش ‌ هایی می ‌ تواند در رشد آن ‌ ها مؤثر واقع گردد.سرپرست روابط عمومی فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: در این همایش دوروزه، مدیرعامل فولاد مبارکه با حضور در پنل تخصصی سمپوزیوم و مدیران و کارشناسان این گروه در حوزه ‌ های بومی ‌ سازی، خرید، فروش و بازاریابی، فناوری، نیروی انسانی، بازار، توسعه و اقتصادی و مالی و با حضور مستمر در غرفۀ گروه فولاد مبارکه آخرین دستاوردهای علمی و فنی خود را با بازدیدکنندگان غرفه به اشتراک گذاشتند و راهکارهای استفادۀ حداکثری از سایر ظرفیت ‌ های موجود در صنایع فولاد کشور را با سایر مدیران و صاحبان صنایع حاضر در سمپوزیوم مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار