محله به محله «همت آباد»

همت آباد محله‌ای در دل محله‌های برخوردار منطقه 6 اصفهان است که بافت فرسوده آن با بافت‌های مجاور و محله های همسایه ناهمگون است.

همت آباد محله‌ای در دل محله‌های برخوردار منطقه 6 اصفهان است که بافت فرسوده آن با بافت‌های مجاور و محله های همسایه ناهمگون است. محله همت آباد که از شمال و شرق به خیابان سپهسالار، از غرب به خیابان سجاد و از جنوب به خیابان سیم خاردار محدود می شود، همان مفت آباد قدیم است که روزگاری به دلیل اسکان غیررسمی اولین ساکنین این محله از اواسط دهه 50 شکل گرفت. این محله که تنها کمی از حاشیه زاینده رود فاصله دارد، چنان فرسوده است که حتی امکانات لازم برای زندگی شهری ساکنان را نیز ندارد.

اصفهان 2300 هکتار بافت فرسوده دارد و همت آباد 3 درصد از بافت فرسوده(بافت فرسوده63هکتاری) اصفهان را شکل می دهد و سال هاست یکی از اولویت‌های نوسازی محدوده های فرسوده شهری اصفهان برای توسعه درون مرزها به حساب می آید. این محله ازیک سو با مشكلات گسترده زیربنایی و روبنایی (تاسیسات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و تلفن و تاسیسات روبنایی شامل مدرسه، مراکز فرهنگی، درمانگاه ها و فضاهای ورزشی در شهر وجود دارد) مواجه بوده وازسوی دیگر از نظر اقتصادی از ظرفیت های بسیاری برای ایجاد كاربری های مختلف شهری به ویژه مسكونی برخوردار است که توان بالقوه این محدوده را برای سرمایه گذاری های توسعه درونی آشکار می سازد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار