احیای زاینده رود تنها راهکار رونق کسب و کار در اصفهان است

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در صورت احیای زاینده رود می‌توان امیدوار بود که کسب و کار در اصفهان رونق می گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در صورت احیای زاینده رود می‌توان امیدوار بود که کسب و کار در اصفهان رونق می گیرد.

به گزارش مهر،‌ عبدالوهاب سهل آبادی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در پی بازگشایی آب زاینده رود شاهد ورود گردشگران زیادی به اصفهان بودیم و در ۲۰ روز بازگشایی زاینده رود بر همگان ثابت شد که چگونه با جریان آب زنده رود چرخه گردشگری و به دنبال آن چرخه اقتصاد اصفهان می‌چرخد.

وی با بیان اینکه خشکی زاینده رود نقش زیادی در صنعت گردشگری اصفهان گذاشته و اثرات منفی آن بر تمامی کسب و کارها و بازار وارد شده است، ادامه داد: تمام تلاش اتاق بازرگانی بر سه اصل مهم توجه به آب و احیای زاینده رود و توسعه فرودگاه و راه آهن است چراکه این اصول فراهم کننده توسعه پایدار در اصفهان است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اعلام اینکه صادرات یکی از محورهای مهم کاری اتاق بازرگانی است، ادامه داد: ما در طی این سالها مراکز رشد و شورای گفتگو را راه انداختیم و کمیته اقتصاد مقاومتی را ادر اتاق بازرگانی یجاد کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه آب تنها حرف نزدیم بلکه هر جا رفتیم مطالبه مردم اصفهان را به گوش مسئولان رساندیم،‌ افزود: ما نباید اجازه می دادیم که طرح بن - بروجن اتفاق بیفتد و در ادامه به دنبال اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس باشیم.

سهل آبادی افزود: مطالبه یک هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی تامین اجتماعی تنها با پشتکار اتاق بازرگانی اصفهان به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: یکی از دلایل عمده رکود سنگین بازار اصفهان جدای از مسائل خارجی خشکی زاینده رود است به طوری که دو و نیم میلیون توریست را به ۷۰۰ هزار تا کاهش داده است در حالیه حضور همان توریست داخلی هم باعث تحرک در بازارهای شهر اصفهان می‌شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار