حسین هدایتی متهم به ۵۸۶ میلیارد پولشویی شد

نماینده دادستان تهران در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی معروف به عابربانک پرسپولیس، با قرائت کیفرخواست هدایتی گفت: وی متهم به پولشویی از طریق مخفی کردن منشأ وجوه دریافتی از طریق شبکه بانکی به مبلغ 586 میلیارد و 939 میلیون و 600 هزار تومان است.

خبرگزاری ایرنا: نماینده دادستان تهران در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی معروف به عابربانک پرسپولیس، با قرائت کیفرخواست هدایتی گفت: وی متهم به پولشویی از طریق مخفی کردن منشأ وجوه دریافتی از طریق شبکه بانکی به مبلغ 586 میلیارد و 939 میلیون و 600 هزار تومان است.

قهرمانی نماینده دادستان اظهار داشت: متهم که فاقد سابقه کیفری است، در پوشش هشت شرکت این مبلغ را در قالب مشارکت مدنی از بانک سرمایه دریافت کرده و آن را از طریق افراد مورد اعتماد خود در مواردی غیر از آنچه در قراردادهای مشارکت مدنی آمده، کارسازی کرده است.

وی افزود: هدایتی به عنوان گیرنده تسهیلات بانک، متهم به خیانت در امانت در پنج فقره است که تاکنون 1500 میلیارد تومان معوقات بانکی از بانک سرمایه را داراست.

نماینده دادستان گفت: اقدامات هدایتی منجر به اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور شده و نامبرده برای اینکه ردپایی از خود به جا بگذارد، در قالب شرکت هایی تسهیلات را دریافت کرده و آن را به حساب افراد مورد اعتماد خود ریخته است.

انتصاب اشخاص بی بضاعت

نماینده دادستان افزود: هدایتی از طریق گماردن اشخاص بی بضاعت به عنوان مدیرعامل شرکت های خود توانسته این وجوه را اخذ کند و همچنین با تبانی یکی از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان ۶۶ میلیارد تومان اخذ کرده که این پرونده اکنون در دادسرای تهران مطرح است.

هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی هدایتی

قهرمانی اظهار داشت: تاکنون چهار سال از تاریخ سررسید تسهیلات دریافت شده توسط هدایتی می‌گذرد ولی وی هنوز اقدامی برای بازگرداندن مطالبات نکرده است.

وی افزود: هدایتی به دلیل تاخیر در پرداخت اقساط تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان معوقات بانکی به بانک سرمایه دارد.

املاک بیابانی برای وثیقه

قهرمانی گفت: سید مهدی موسوی‌نژاد متهم ردیف دوم این پرونده در سال ۹۲ با هدایتی آشنا شده و توانسته املاکی را به عنوان توثیق به بانک معرفی کند ولی ۱۳ برابر گرانتر از قیمت واقعی اعلام کرده است موسوی نژاد در واقع املاک بیابانی را برای توثیق تسهیلات کلان معرفی می‌کرد.

۹۳ میلیارد تومان دستمزد موسوی نژاد

وی افزود: موسوی‌نژاد از طریق ارتباط با مدیران بانک سرمایه توانسته بود مصوبات تسهیلات را دریافت و به دلیل ناتوانی جهت سپردن وثیقه به بانک سرمایه تسهیلات را به هدایتی واگذار کند و بابت آن ۹۳ میلیارد تومان به عنوان دستمزد از هدایتی بگیرد.

قهرمانی اضافه کرد: هدایتی به افرادی همچون مصطفی تقوایی و آرش شرافتمند حق دلالی می‌داده و برخی از افراد بانک سرمایه مانند پرویز احمدی، محمدرضا خانی، بهمن خادمی که اعضای هیات مدیره بانک سرمایه بودند و یاسر ضیایی قائم مقام بانک سرمایه از طریق امضای صورت جلسات نقش موثری در حیف و میل اموال بانک سرمایه توسط هدایتی داشتند.

تخلف دو کارشناس رسمی دادگستری

نماینده دادستان افزود: دو نفر از کارشناسان کانون رسمی دادگستری استان فارس با گزارش خلاف واقع در تضییع اموال بانک سرمایه نیز نقش داشتند.

پاداش خدمات ضیایی

قهرمانی اظهار داشت: یاسر ضیایی مدیر یکی از شرکت های صندوق ذخیره فرهنگیان و قائم مقام بانک سرمایه بوده و به عنوان پاداش خدمات خود به مدیرعاملی کارخانه نورد اهواز منصوب می شود.

وی افزود: ضیایی امتیازات اخذ شده را از طریق امیر توللی کارمند و راننده خود اخذ می کرده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار