تربیت کارآفرینان بین نسلی برای توسعه اقتصاد اصفهان

محمود اسلامیان تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که در اقتصاد کشور وجود دارد، این است که کارآفرینی به‌صورت بین نسلی در کشور ادامه پیدا نمی‌کند. بسیاری از خانواده‌هایی هستند که جزو کارآفرینان بزرگ کشور به شمار می‌روند اما این اتفاق برای یک نسل اتفاق افتاده و به نسل‌های بعدی آن‌ها منتقل نمی‌شود. در دوره هشتم شورای عالی جوانان توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، راه‌اندازی شد و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه تربیت کارآفرینان آینده انجام داده است.

احمدرضا منزه: محمود اسلامیان، متولد ۱۳۳۵ در شهر اصفهان و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

ریاست، عضویت در هیئت‌رئیسه، نایب‌رئیسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، در دوره هشتم، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه، کسب عنوان صادرکننده نمونه ملی در چهار سال، بنیان‌گذاری انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور بخشی از سوابق او است.

برطرف شدن مشکلات بخش صنعت و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی همیشه از دغدغه‌های اسلامیان بوده است، به همین خاطر او برای برطرف کردن مشکلات بخش صنعت؛ امسال نیز به‌عنوان یکی از کاندیداهای دوره نهم‌ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، اعلام حضور کرده تا بتواند با ورود به اتاق مشکلات صنعتگران و فعالان اقتصادی را با ارائه راهکارها و پیگیری مشکلات برطرف کند.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در ارتباط با فعالیت‌های خود در بخش اقتصاد اظهار کرد: طی مدت خدمت سه ساله خود در شرکت ذوب‌آهن اصفهان توانستیم با یاری همکاران خود در مجموعه، قرارداد خط سوم ذوب‌آهن اصفهان را منعقد کنیم. همچنین زمانی که در فولاد مبارکه مسئولیت داشتم با یاری دوستان توانستیم با ساخت طرح گالوانیزه قلع اندود میزان تولید‌های فولاد مبارکه را از 5/2 به 5/4 میلیون تن برسانیم.

*اتاق؛ یاری‌رسان کارآفرینان بوده است
اسلامیان در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده توسط هیئت نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، گفت: اعضای هیئت نمایندگان دوره هشتم با انسجام شکل گرفته در بین اعضای خود، تاکنون موفق به انجام اقدامات مؤثری در سطح ملی شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به تشکیل شورای عالی جوانان و شورای عالی بانوان اشاره کرد.
او ادامه داد: اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، در دوره هشتم همیشه همراه و یاری‌رسان کارآفرینان بوده‌اند و به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، عملکرد فعالیت‌های اتاق بازرگانی اصفهان در چهار سال گذشته در حوزه‌های مربوط ‌به مسائل بین‌الملل و فعالیت‌های مربوط به داخل کشور بسیار مثمر ثمر بوده است و امیدواریم این مسیر در دوره نهم توسط اعضای جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، ادامه پیدا کند. اتاق بازرگانی؛ تنها نهاد مردمی است که همیشه فعالیت‌های خود را در کنار مردم و در جهت خدمت‌رسانی به آن‌ها انجام داده است. هم‌چنین کارآفرینان از طریق این نهاد مردمی می‌توانند مشکلات اقتصادی خود را با دولتمردان مطرح کنند.
*اتاق مشکلات اقتصاد را به دولتمردان اعلام کند

اسلامیان در مورد مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور، بهره‌گیری از اقتصاد دولتی است. تاکنون بهره‌گیری از اقتصاد دولتی در هیچ کشوری نتایج مثبتی در بر نداشته است و استفاده از آن برای رشد و توسعه کشور همیشه با شکست روبه‌رو بوده است.
او افزود: سخن گفتن در مورد ناکارآمدی اقتصاد دولتی به‌تنهایی نتیجه‌بخش نیست؛ بلکه باید با مطالعه و بررسی‌های علمی توسط اتاق بازرگانی ناکارآمدی این نوع از اقتصاد را در دنیا و بویژه در ایران ثابت کرد.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: اعضای هیئت نمایندگان در دوره آینده باید مشکلات بخش اقتصاد را با ارائه مستندات علمی کامل به دولتمردان ارائه کنند و برای برطرف شدن مشکلات نیز راهکارها و طرح‌های مشخص را به آنان بیان کنند تا دولتمردان با ارائه مستندات محکم علمی از طرف بخش خصوصی مسائل را پیگیری کنند. باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و شخصی، مشکلات را با دولت مطرح و مطالبات کارآفرینان را پیگیری کرد.

او خاطرنشان کرد: در دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت که همگی این اقدامات حاصل انسجام اعضای هیئت‌رئیسه با یکدیگر بود.
*آموزش کارآفرینان جوان برای ورود به بازار

اسلامیان تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که در اقتصاد کشور وجود دارد، این است که کارآفرینی به‌صورت بین نسلی در کشور ادامه پیدا نمی‌کند. بسیاری از خانواده‌هایی هستند که جزو کارآفرینان بزرگ کشور به شمار می‌روند اما این اتفاق برای یک نسل اتفاق افتاده و به نسل‌های بعدی آن‌ها منتقل نمی‌شود. در دوره هشتم شورای عالی جوانان توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، راه‌اندازی شد و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه تربیت کارآفرینان آینده انجام داده است. برگزاری رویدادهای مختلف به همت شورای عالی جوانان باعث شده تا کارآفرینان جوان با مباحثی همچون چگونگی نحوه ورود به بازار بین‌المللی آشنا شوند تا بتوانند راه پدران کارآفرین خود را در زمینه صادرات ادامه دهند.
او افزود: یکی از اهداف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، توسعه کارآفرینان بین نسلی بود که به همین جهت اتاق بازرگانی اقدام به راه‌اندازی شورای عالی جوانان در دوره هشتم کرد. شورای عالی جوانان در 4 سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر در بین اتاق‌های بازرگانی شده است و همین عامل سبب الگوبرداری اتاق‌های دیگر برای تشکیل شورای عالی جوانان شده است و بنده بر این اعتقاد دارم که ادامه فعالیت‌های شورای عالی جوانان در دوره آینده می‌تواند تربیت کارآفرینان بین نسلی را تضمین کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار