به عمل کار برآید

رئیس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه «به عمل کار برآید» اظهار کرد: به‌طورقطع فعالان اقتصادی اصفهان در روز 11 اسفند در انتخابات اتاق حضور خواهند یافت و به بهترین افراد رأی می‌دهند، عملکرد اعضای مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی به‌خوبی مشخص است و نشان می‌دهد در طول چهار سال گذشته چه اقدامات و فعالیت‌های ارزشمندی توسط این افراد شکل گرفته است.

احمدرضا منزه: امیر کشانی رئیس کمیسیون آموزش و رئیس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در گفتگو با اصفهان امروز اظهار کرد: در چهار سال گذشته اقدامات بسیار چشمگیری در اتاق بازرگانی شکل گرفت، تلاش کردیم فعالیت‌های اتاق را گسترش دهیم و شرایطی فراهم کنیم که اتاق محلی برای همه باشد و تنها افراد خاص به آن ورود نکنند.

او ادامه داد: از افتخارات و دستاوردهای شورای عالی جوانان، عضویت در اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) و اخذ نمایندگی آن بعد از 130 سال در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان است و از نتایج این عضویت هم راستا کردن جوانان بازرگان ایران و اصفهان با جوانان بیش از ۱۴۰ کشور جهان و ایجاد تعاملات سازنده است.

رئیس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های شورای عالی جوانان در دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان می‌توان به برگزاری ۲۰ دوره رویداد «در مسیر موفقیت» در جهت آشنایی بیش از ۶۰۰ نفر از جوانان با ۲۰ کارآفرین برتر کشور و بهره‌گیری از پنل‌های حضوری، برگزاری چهار دوره سمپوزیوم جوانان و ثروت آفرینی با هدف توانمندسازی و بالا بردن همکاری اعضای جوان اتاق بازرگانی، برگزاری دوره آموزشی بازرگانان کوچک و ارائه راهبردهایی برای افزایش سطح دانش اقتصادی تاجران آینده، معرفی و تقدیر از جوانان برتر کارآفرین به‌منظور ایجاد انگیزه در بین آن‌ها نام برد.

او تاکید کرد: اتاق‌های بازرگانی در دنیا دو وظیفه مهم از جمله آموزش و توسعه روابط تجاری را بر عهده دارند. اتاق بازرگانی اصفهان چهار سال پیاپی رتبه اول آموزش را در بین اتاق‌های بازرگانی کشور به خود اختصاص داده است و از این لحاظ حرف اول را در بخش آموزش در بین اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور می‌زند. اتاق بازرگانی برای اینکه بتواند پژوهش‌های انجام شده در اتاق را بر اساس نیازهای بازار منطبق کند و از تکراری بودن تعدادی از آن‌ها جلوگیری کند، یک آیین‌نامه پژوهشی تنظیم کرد که بر اساس این آیین‌نامه به تمام مراکز آموزشی که حاضر به انجام پژوهش‌ها مطابق با این آیین‌نامه بودند فراخوان داده شد. گام بعدی که در این حوزه برداشته شد مبحث نیازسنجی آموزشی بود، در همین ارتباط با تمام کمیسیون‌ها و تشکل‌ها، مصاحبه‌هایی انجام گرفت و نیازهای آن‌ها برای آموزش احصا شد.

کشانی ادامه داد: کتابچه نیازسنجی اتاق بازرگانی اصفهان به‌عنوان یک کار پژوهشی بسیار خوب در بین اتاق‌های بازرگانی کشور مطرح شد و مورداستفاده قرار گرفت. بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده، اتاق بازرگانی اصفهان موفق به برگزاری بیش از 100 دوره آموزشی متناسب با نیازهای کمیسیون‌های تخصصی شد. به‌منظور جلوگیری از آموزش‌های تکراری، همانند دانشگاه‌ها عمل نکردیم و اتاق بازرگانی از همان ابتدا به توسعه موضوعات آموزشی در جهت توسعه صادرات پرداخت.

او تاکید کرد: برای متناسب ساختن پژوهش‌ها بر اساس نیاز بازارهای صادراتی استان، جوانان عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان طرحی را با نام طرح تحقیقات بازار انجام دادند. بر اساس تحقیقات انجام شده در این طرح، ۲۰ کالای اصلی صادراتی استان به همراه ۲۰ کشور مورد هدف اصلی صادراتی استان شناسایی شدند و بر این اساس کالاهایی که دارای ارزش‌افزوده زیاد بودند انتخاب شدند و به‌عنوان نتیجه کار از تمامی اعضای اتاق بازرگانی دعوت شد تا درخواست‌های خود را بر اساس کالاهای موردنیاز و کشورهای موردنیاز صادراتی برای انجام تحقیقات به ما ارائه دهند.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: این تحقیقات بازار لزوما توسط دانشگاهیان انجام نمی‌شود بلکه جوانان عضو اتاق این تحقیقات را در شرکت‌های مدیریت صادرات انجام داده و نتایج را به اتاق بازرگانی ارائه می‌دهند. این طرح باعث شده است تا پژوهش‌های انجام گرفته به‌صورت کاربردی و تجاری انجام گیرد و این همان فعالیتی است که در تمام اتاق‌های بازرگانی‌ دنیا انجام می‌شود.

او تاکید کرد: فعالیت دیگر اتاق بازرگانی در حوزه آموزش، تأسیس مرکز توسعه سرمایه انسانی بود. متأسفانه تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور بسیار زیاد است و آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بسیار بیش‌تر از تحصیل نکرده‌ها است؛ دلیل بیکاری فارغ‌التحصیلان به خاطر آموزش‌های نامتناسب با نیازهای بخش صنعت و کسب‌وکار است، به همین جهت آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان تا این حد زیاد شده است. کاری که در این مرکز انجام می‌گیرد این است که نیروی انسانی موردنیاز صاحبان کسب‌وکار و صنعت از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تربیت شوند و تاکنون نیز اتاق بازرگانی در این امر موفق عمل کرده است.

رئیس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: در اتاق بازرگانی، افراد بر اساس استعدادهای درونی آموزش می‌بینند؛ در همین ارتباط افرادی که در مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی ثبت‌نام می‌کنند پس از استعدادیابی، آموزش‌های لازم را می‌بینند و پس از گذراندن یک دوره تخصصی در واحدهای صنعتی و تجاری توسط کمیته جوانان اتاق بازرگانی به واحدهای صنعتی و تجاری معرفی می‌شوند.

او تصریح کرد: اتاق بازرگانی برای تمام اقشار از جمله خردسالان و نوجوانان، جوانان، بانوان و پیشکسوتان دوره آموزشی برگزار کرد و اکنون اتاق بازرگانی محلی برای حضور همگان و ارائه دغدغه‌ها در زمینه‌های اقتصادی و همچنین معرفی استارتاپ‌ها است.

کشانی گفت: اتاق بازرگانی در زمینه شورای گفتگو در چهار سال گذشته رتبه نخست شورای گفتگوی کشور را به خود اختصاص داده است و اقتدار این شورا به حدی رسیده است که استاندار اصفهان تمام جلسات خود را در محل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار می‌کند. اصفهان یکی از معدود استان‌هایی است که در شورای گفتگوی ملی نماینده دارد، رئیس اتاق اصفهان در شورای گفتگوی ملی حضور دارد و مصوبات نهایی جلسات استانی را به شورای گفتگوی ملی برده و در آنجا به نتیجه می‌رساند.

او افزود: سال‌ها تلاش شده بود تا اتاق ایران عضو جامعه بین‌المللی جوانان در سراسر جهان شود که این کار توسط جوانان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان صورت گرفت و اکنون اتاق بازرگانی اصفهان نمایندگی رسمی جامعه بین‌المللی جوانان سراسر جهان را در ایران بر عهده دارد. اتاق اصفهان محل دائمی اتاق بین‌المللی جوانان در ایران است و هر اتاق بازرگانی برای دریافت مجوز تأسیس اتاق جوانان باید از اتاق بازرگانی اصفهان مجوز بگیرد.

رئیس مرکز توسعه سرمایه انسانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: در چهار سال گذشته موفق شدیم با همراهی یک تیم قوی بیشترین تعداد و ساعت دوره‌های آموزشی تاریخ اتاق بازرگانی اصفهان را برگزار کنیم که یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود.

او تاکید کرد: شرایطی فراهم آوردیم تا ارتباط صنعت و دانشگاه گسترش یابد، حضور کارآفرینان را در مراکز علمی و دانشگاه‌ها تسهیل کردیم و در همین چند سال تعداد بسیاری از جوانان کارآفرین را به جامعه تحویل دادیم و موفق شدیم کارآفرینان بزرگی را به دنیا معرفی کنیم.

کشانی افزود: اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی جایگاه دوم دنیا را تصاحب کرد که واقعاً اقدامی بی‌نظیر بود، در زمینه گسترش ارتباطات خارجی چند ایرلاین ایرانی در اصفهان حضور یافتند. کمیسیون گردشگری و برند شهری نیز اقدامات خوبی در راستای مباحث گردشگری و برند شکل داد که جای تقدیر دارد.

او اظهار کرد: مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی با معرفی یک فهرست 15 نفره منسجم و قوی تلاش دارد شرایطی را فراهم آورد که یک تیم قوی و کار بلد که تلفیقی از پیشکسوتان و جوانان است، بتوانند در چهار سال آینده با بهترین برنامه‌ها و شرایطی را فراهم آورند که علاوه بر بهبود فضای کسب‌وکار اصفهان و رفع مشکلات فعالان اقتصادی، اتاق اصفهان به جایگاه واقعی خود برسد.

رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: عملکرد و فعالیت‌های چند کمیسیونی که در چهار سال گذشته توسط جریان فکری اتاق براى همه اداره شده از طریق راه‌های ارتباطی در اختیار تمامی فعالان اقتصادی استان و اصحاب رسانه قرار گرفته است و از شعارزدگى در آينده نيز خبرى نيست.

او اضافه کرد: متأسفانه برخی گروه‌ها با طرح شعارهای انحرافی که هیچ ارتباطی با وظایف اتاق بازرگانی ندارد سعی در تغییر فضا دارند، در حالی باید به این موضوع تاکید کنم که فعالان اقتصادی اصفهان تحت تأثیر چنین حرف‌هایی قرار نمی‌گیرند و هوشمندانه اقدام به انتخاب هیئت نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی می‌کنند، خوشبختانه عملکردها کاملا مشخص است که چه افرادی طی چهار سال اخیر در اتاق بازرگانی اصفهان فعالیت و تلاش داشته و چه افرادی تنها حرف می‌زنند و با کلمات بازی می‌کنند.

کشانی گفت: امیدواریم رسانه‌ها به‌طور فعالانه وارد مباحث اتاق شوند و بررسی کنند که کدام اعضا و افراد در اتاق به وظایف خود به‌درستی عمل کردند و چه افرادی تنها حرف زدند و وظایف خود را انجام ندادند.

او با بیان اینکه «به عمل کار برآید» اضافه کرد: به‌طورقطع فعالان اقتصادی اصفهان در روز 11 اسفند در انتخابات اتاق حضور خواهند یافت و به بهترین افراد رأی می‌دهند، عملکرد اعضای مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی به‌خوبی مشخص است و نشان می‌دهد در طول چهار سال گذشته چه اقدامات و فعالیت‌های ارزشمندی توسط این افراد شکل گرفته است.

رئیس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی بر این باور است که در چهار سال آینده با تلاش، برنامه‌ریزی، دقت در عمل، مشارکت تمامی اعضا و پرهیز از هرگونه حاشیه، به حل مشکلات جامعه صنعت، تولید و کشاورزی بپردازد و راه را برای توسعه اقتصادی استان بیش‌ازپیش فراهم کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار