اتاق بازرگانی؛ جایگاه تمامی فعالان اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در حال حاضر بیش از 3 هزار عضو دارد، اتاق بازرگانی وظایف مهمی بر عهده دارد که به‌طورقطع با همراهی همه اعضا می‌تواند به آن اهداف دست یابد و شرایطی فراهم سازد تا شاهد رشد و توسعه اقتصاد استان و کشور باشیم.

احمدرضا منزه: در حال نزدیک شدن به 11 اسفندماه هستیم، روزی که فعالان بخش خصوصی با حضور در پای صندوق‌های رأی به منتخبان خود برای حضور چهارساله در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی رأی خواهند داد و این‌گونه اعضای هیئت نمایندگان اتاق‌های بازرگانی برای 4 سال آینده معرفی می‌شوند.

به‌طورقطع در شرایط فعلی، نقش بخش خصوصی در پیشبرد برنامه‌های اقتصادی بسیار پررنگ است، هم‌اکنون اتاق بازرگانی به‌عنوان بزرگ‌ترین پارلمان و جایگاه بخش خصوصی می‌تواند به‌عنوان موتور محرکه فضای اقتصادی کشور شرایط را به‌گونه‌ای رقم بزند که تا حدودی از فشارهای اقتصادی بر جامعه صنعت و تولید کاسته شده و راه برای توسعه روابط باز شود و می‌توان گفت چشم دولت نیز به بخش خصوصی و اتاق است تا بتوان این روزهای سخت جنگ اقتصادی را سپری کرد.

در این میان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اتاق‌های بازرگانی کشور همواره نقش بسیار تأثیرگذاری در فضای اقتصادی کشور داشته است، به همین خاطر مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی اقدام به معرفی 15 نفر از بهترین فعالان اقتصادی اصفهان به‌عنوان نامزدهای نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان کرده که سید عبدالوهاب سهل‌آبادی یکی از افراد حاضر در این فهرست 15 نفره است.

سهل‌آبادی یکی از بزرگان جامعه صنعت و تولید کشور محسوب می‌شود، او هم‌اکنون رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و همچنین رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان است و افتخارات بسیار زیادی در کارنامه خود دارد.

خدمات او به اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست، حال این کارآفرین و فعال اقتصادی نام‌آشنا و خوش‌نام وارد عرصه انتخابات دوره نهم شده تا با حضور فعال و پرشور همیشگی خود راه را برای توسعه اقتصاد اصفهان هموارتر کند. به گفتگو با او نشستیم تا از نظرات و برنامه‌های خود بگوید.

*استقبال از انتخابات اتاق به توسعه اقتصادی کمک می‌کند

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در چهار سال گذشته رخ داده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه 11 اسفندماه انتخابات اتاق بازرگانی برگزار می‌شود از تمامی فعالان اتاق بازرگانی برای حضور پرشور در این انتخابات دعوت می‌کنم تا بار دیگر اهمیت اتاق بازرگانی را ثابت کنند و همدلی و همراهی خود را نشان دهند.

او افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در حال حاضر بیش از 3 هزار عضو دارد، اتاق بازرگانی وظایف مهمی بر عهده دارد که به‌طورقطع با همراهی همه اعضا می‌تواند به آن اهداف دست یابد و شرایطی فراهم سازد تا شاهد رشد و توسعه اقتصاد استان و کشور باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: اتاق باید مطالبه گر باشد، مسائل و مشکلات را پیگیری کند و در همین ارتباط شورای گفتگو می‌تواند نقش مؤثری ایفا کند، خوشبختانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان در چهار سال گذشته به‌عنوان برترین شورای گفتگوی کشور شناخته شده و تمامی جلسات این شورا در اصفهان با حضور شخص استاندار برگزار شده است. در دوره بعد نیز همکاری‌ها در این شورا باید با قدرت ادامه یابد.

او با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در کشور گفت: اگر مسئولان به این نتیجه رسیدند که نجات اقتصاد به دست بخش خصوصی محقق می‌شود و باتجربه‌ها باید ورود پیدا کنند، مشکلات زیادی رفع خواهد شد. قطعاً آبی گرم نخواهد شد اگر بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه ندهد.

سهل‌آبادی با اشاره به گذشت چهار سال از عمر کاری دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: در این دوره کمیسیون اجتماعی و شورای عالی بانوان برای نخستین بار ایجاد شد و اقدامات خوبی انجام گرفت. کمیسیون معدن نیز برای نخستین بار در دوره هشتم اتاق ایجاد شد زیرا اصفهان یک استان معدنی است و می‌تواند در این راستا فعالیت‌های خوبی داشته باشد.

او با بیان اینکه کمیسیون تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در دوره هشتم چندین انجمن و تشکل را به عضویت اتاق بازرگانی درآورد، افزود: کمیسیون تشکل‌ها توانست در طول چهار سال گذشته ۱۷ تشکل را به‌عنوان عضو اصلی اتاق همراه سازد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به فعالیت کمیسیون‌های اتاق بازرگانی اصفهان گفت: کمیسیون آموزش اتاق در چهار سال متوالی رتبه اول آموزش را در بین اتاق‌های کشور به خود اختصاص داده و تعداد نفر- ساعت آموزش داده شده آن نسبت به سایر اتاق‌های کشور بسیار بیشتر بوده است به‌طوری‌که توانستیم به مجامع بین‌المللی راه پیدا کنیم. حضور اتاق در مجامع بین‌المللی متعدد در چهار سال گذشته چشمگیر بود و جای خرسندی دارد.

او با بیان اینکه کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با تشکیل کمیته‌های مختلف مباحث سرمایه‌گذاری را به‌خوبی دنبال کرده است، گفت: امیدوارم بتوانیم آینده خوبی را برای مردم و جوانان رقم بزنیم.

سهل‌آبادی با بیان اینکه در یک دولت شاهد تغییر سه استاندار در اصفهان بودیم، اظهار کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در دوره هشتم سه پیشنهاد در حوزه‌های آب زاینده‌رود، قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران و فرودگاه بین‌المللی ارائه کرد و بخش خصوصی در این راستا پیگیری‌های خوبی انجام داد و راه توسعه پایدار را در توجه به این مقولات می‌بیند.

او افزود: در ستاد تسهیل، کمیته قضایی و جلسات متعدد پیگیر مشکلات جامعه صنعت و تولید هستیم و با تمام توان از حقوق بخش خصوصی دفاع می‌کنیم.

*بهترین جریان برای کمک به اقتصاد استان ایجاد شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اضافه کرد: بر این عقیده هستم که هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی باید وقت بسیاری برای رفع مسائل و مشکلات بخش خصوصی بگذارند، خوشبختانه مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی نیز با نگاه و تسلط کامل به‌تمامی مسائل اقتصادی استان وارد عرصه شده و از افراد خوش‌فکر، خلاق، کار بلد، باتجربه، دلسوز، متعهد و آگاه دعوت به همکاری شده و 15 نفر به‌عنوان نامزدهای این جریان فکری در نهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با سایر نامزدها به رقابت می‌پردازند.

او گفت: مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی با شعار «اتاق برای همه، همه برای نجات اصفهان» تلاش دارد توسعه اصفهان را دنبال کند لذا از بهترین فعالان اقتصادی در این بخش بهره گرفته شده و امید است با راه‌یابی این گروه منسجم و قوی به اتاق بازرگانی اصفهان شاهد پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف در جهت توسعه اقتصادی باشیم.

سهل‌آبادی در ادامه در مورد نامزدهای مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: چهره‌های بزرگی در این جمع حضور دارند و آمده‌اند تا به اصفهان کمک کنند، محمود اسلامیان از بزرگان اقتصادی اصفهان است، شخصی که همواره از حقوق اصفهان دفاع کرده و چند سال سابقه عضویت در هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران را داشته است، اسلامیان کارهای بسیار زیادی برای اصفهان انجام داده و همچنان هم آماده خدمت است.

او اضافه کرد: مصطفی رناسی خدمات ارزنده‌ای در طول سالیان اخیر در اتاق بازرگانی داشته است، یکی از اقدامات بسیار خوب رناسی این است که بانک اطلاعاتی مناسبی از جامعه صنعت و تولید استان با تلاش‌های ایشان تهیه شد که به پیشبرد برنامه‌های اتاق کمک زیادی می‌کند، تلاش‌های ایشان در چهار سال اخیر قابل‌ستایش است و بر کسی پوشیده نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: امیر کشانی یکی از جوانان پر نشاط و خلاق و کار بلد جمع ما است که خدمات بسیاری در چهار سال گذشته انجام داده و امروز بعد از گذشت حدود 120 سال با تلاش‌های کشانی و سایر دوستانشان توانستیم عضو اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) شویم و نمایندگی آن را در اتاق بازرگانی اصفهان اخذ کنیم.

او گفت: مجتبی ملااحمدی از جمله افرادی است که با تلاش و کوشش توانست پیشرفت کند. با تلاش‌های این مرد اکنون فرد بیکار در دهق وجود ندارد، خدمات او در دهق بی‌نظیر است، او در کمیسیون صنایع به‌عنوان نایب‌رئیس این کمیسیون تمام بار را بر عهده گرفت و کار را پیش برد.

این کارآفرین برتر ملی تأکید کرد: زهرا اخوان نسب از بانوان بزرگ اصفهان است که خدمات بسیاری در حوزه بانوان در اتاق بازرگانی انجام داد، آموزش‌های بسیاری در حوزه بانوان توسط این بانو شکل گرفت و با حضور او شاهد استقبال بانوان برای حضور در اتاق بازرگانی بودیم که جای خوشحالی دارد.

او افزود: حمیدرضا مؤمنی شخصی است که بینان‌گذار کمیسیون کشاورزی اتاق است. او با توجه به سابقه درخشانش می‌تواند فعالیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی داشته باشد و برنامه‌های خوبی در این بخش دارد.

سهل‌آبادی گفت: مهدی هراتیان‌فر از کارآفرینان برتر استان و کشور است و سوابق درخشانی در فعالیت‌های اقتصادی دارد، او خوش‌فکر و خلاق است و برنامه‌های خوبی دارند. مجید اجلوئیان یکی دیگر از جوانان حاضر در جمع ما است. او جوانی نخبه، کار بلد و نمونه است و برای همین احساس شد می‌تواند اقدامات خوبی با حضور در اتاق داشته باشد.

او اضافه کرد: محسن پورسینا از فعالان اقتصادی باتجربه و کار بلد و قدیمی اصفهان است. خدمات او بسیار زیاد است، با تلاش‌های او تعداد تشکل‌ها و انجمن‌های عضو اتاق رشد چند برابری داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: محمدرضا جبارزارع از افرادی است که اولویتشان اشتغال است. او دارای اندیشه نو در بسیاری مسائل است و با درخواست ما حاضر به حضور در جمع ما شد که اتفاق خوبی است. قاسم علی جباری دیگر عضو جمع ما است که واقعاً دلسوزانه و با جدیت در دوره هشتم فعالیت داشت و خدمات ارزنده‌ای برای اتاق اصفهان شکل داد. جباری شخصی است که وقت زیادی برای اتاق صرف می‌کند و پیگیر موارد مختلف است.

او افزود: سعید بزرگی یکی دیگر از جوانان باهوش و پرشور و نشاط است که دارای اندیشه‌ای نو هستند و در عین جوانی دارای تجارب بسیار ارزنده‌ در فعالیت‌های اقتصادی است. مجید کرباسچی از جمله افرادی است که همراه اتاق بازرگانی بوده و اقدامات خوبی شکل داده‌، تجارب خوبی دارد و در فعالیت‌های صنفی نیز موفق است. احمد خوروش دیگر عضو این جمع است. شخصی که در چهار سال گذشته کمیسیون معدن را به‌خوبی اداره کرده، پیگیر است و خدمات خوبی داشته و سوابق او گویای همه‌چیز است.

*اتاق منحصر به افراد خاصی نیست

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: همه ما در مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی اصفهان متعهد شدیم به‌هیچ‌عنوان به کارهای شخصی نپردازیم و هدفمان تنها خدمت به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی باشد.

او با بیان اینکه توجه به جوانان، بانوان، شرکت‌های دانش‌بنیان و مسائل کار و تولید از اولویت‌های مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی است، گفت: تشکیل شورای عالی دانش‌بنیان‌ها، توجه بیشتر به صنایع مختلف همچون نساجی و سنگ، توسعه صنایع سبز، اصلاح تکنولوژی و نوسازی ماشین‌آلات و گسترش مبادلات اقتصادی با دنیا از دیگر برنامه‌های ما است.

سهل‌آبادی گفت: افرادی که دوره بعد اتاق بازرگانی وارد می‌شوند باید از خود بگذرند و برای تمامی اعضا با تمام وجود کار کنند.

او ادامه داد: زمانی که می‌گوییم اتاق برای همه منظور این است که همه باید در اتاق حضور داشته باشند، اتاق منحصر به افراد خاصی نیست و همه باید برای پیشبرد برنامه‌ها در آن حضور فعال داشته باشند، فعالیت‌های بسیاری در چهار سال گذشته در راستای کمک به توسعه اصفهان انجام دادیم، در زمینه آزادسازی اراضی برای فرودگاه اصفهان تلاش‌های فراوانی شد و با مسئولان مختلف کشوری صحبت و رایزنی شکل گرفت تا در نهایت به موفقیت رسیدیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در مباحث مالیاتی پیگیری‌های بسیار زیادی انجام دادیم و حتی بنده در راستای دفاع از حقوق فعالان اقتصادی از بالاترین مقام سازمان امور مالیاتی شکایت کردم، هرچند ممکن بود مشکلاتی برای ما ایجاد شود اما با قدرت و جدیت برای دفاع از حقوق فعالان اقتصادی ایستادیم و در نهایت مراجع قضایی نیز حق را به ما دادند. در زمینه پیگیری مطالبات تأمین اجتماعی نیز اقدامات خوبی شکل گرفت و اتاق بازرگانی اصفهان در این بخش فعالانه وارد شد و عملکرد خوبی داشت.

او گفت: در زمینه آب نیز اقدامات چشمگیری شکل گرفت، در تمام جلسات مهم با حضور مسئولان استانی و کشوری از حقوق زاینده‌رود دفاع کردیم و از مواضع خود کوتاه نیامدیم، زاینده‌رود حق اصفهان است و باید برای احیای آن تلاش کرد، همواره در حضور وزرا و حتی رئیس‌جمهور موضوع زاینده‌رود را مطرح کرده‌ام و این اجازه را ندادیم که حق اصفهان نادیده گرفته شود.

سهل‌آبادی اضافه کرد: با توجه به احساس مسئولیت و ضروریاتی که وجود داشت وارد عرصه انتخابات اتاق بازرگانی شدیم، عقیده داریم که باید اقدامات خوبی که تا به امروز شکل گرفته را به سرانجام مطلوب برسانیم و خوشبختانه در این زمینه تیم قوی و متخصصی گرد هم جمع شده‌ تا بتواند در چهار سال آینده اتاق اصفهان را به بالاترین جایگاه ممکن برساند.

*آب، فرودگاه و قطار سریع‌السیر سه اولویت اصلی اصفهان هستند

او در ادامه گفت: امروز سه موضوع آب، فرودگاه و قطار سریع‌السیر سه اولویت اصلی اصفهان هستند و باید به آنها نگاه ویژه داشت، در مورد این سه موضوع مهم تلاش‌های بسیاری در چهار سال گذشته داشتیم که به نتایج خوبی هم رسید، در آینده هم فارغ از اینکه چه نتیجه‌ای در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی حاصل شود پیگیر حق‌وحقوق اصفهان و فعالان اقتصادی این استان خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: موضوع صادرات یکی از مباحثی است که همواره به آن نگاه ویژه داشته‌ایم و در این بخش موفق شدیم مرکز رشد صادرات را به سرانجام برسانیم و امید است تا قبل از پایان دوران مسئولیت دوره هشتم اتاق بازرگانی شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

او گفت: در طول چهار سال اخیر با تمام وجود از فعالان اقتصادی اصفهان حمایت کردیم، در جلسات مختلف مسائل و مشکلات بخش خصوصی را پیگیری کردیم و با وجودی که در برخی موارد فشارهای زیادی روی ما بود؛ مقاومت کردیم و موفق شدیم حق را به حق‌دار برسانیم.

سهل‌آبادی تأکید کرد: انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان باید به بهترین شکل برگزار شود‌، امیدوارم شاهد رقابت‌های انتخاباتی سالمی باشیم و برخی سعی نکنند با طرح مباحث حاشیه‌ای و نادرست فضا را مسموم و آلوده کنند، امروز عملکرد ما کاملاً مشخص است و هیچ جای ابهامی وجود ندارد و پاسخگوی هر نوع سؤال هستیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار