هم‌گرایی بخش خصوصی برای نجات اقتصاد اصفهان

نشست خبری مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی برگزار شد. این مجمع با شعار «اتاق برای همه، همه برای نجات اصفهان» پا به عرصه انتخابات اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گذاشته است.

احمدرضا منزه: نشست خبری مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی برگزار شد. این مجمع با شعار «اتاق برای همه، همه برای نجات اصفهان» پا به عرصه انتخابات اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گذاشته است.

نامزدهای این مجمع فعالان و بزرگان جامعه صنعت و تولید هستند که همگی دارای سوابق درخشان در حوزه مسئولیت‌ها و فعالیت‌های خود هستند.

سید عبدالوهاب سهل‌آبادی در این نشست خبری اظهار کرد: فعالیت‌های خوبی توسط اتاق بازرگانی اصفهان در چهار سال گذشته رخ داده است، هنوز عناصر داعش در سوریه حضور داشتند که اتاق بازرگانی اصفهان به‌عنوان نخستین اتاق، وارد سوریه شد و سعی شد راه‌های ورود به بازارهای این کشور بررسی و مسیر گسترش تعاملات ایجاد شود.

او ادامه داد: زمانی که می‌گوییم اتاق برای همه منظور این است که همه باید در اتاق حضور داشته باشند، اتاق منحصر به افراد خاصی نیست و همه باید برای پیشبرد برنامه‌ها در آن حضور فعال داشته باشند، فعالیت‌های بسیاری در چهار سال اخیر در راستای کمک به توسعه اصفهان انجام دادیم، در زمینه آزادسازی اراضی برای فرودگاه اصفهان تلاش‌های فراوانی شد و با مسئولان مختلف کشوری صحبت و رایزنی شکل گرفت تا در نهایت به موفقیت رسیدیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در مباحث مالیاتی پیگیری‌های بسیار زیادی انجام دادیم و حتی بنده در راستای دفاع از حقوق فعالان اقتصادی از بالاترین مقام سازمان امور مالیاتی شکایت کردم، هرچند ممکن بود مشکلاتی برای ما ایجاد شود اما با قدرت و جدیت برای دفاع از حقوق فعالان اقتصادی ایستادیم و در نهایت مراجع قضایی نیز حق را به ما دادند. در زمینه پیگیری مطالبات تأمین اجتماعی نیز اقدامات خوبی شکل گرفت و اتاق بازرگانی اصفهان در این بخش فعالانه وارد شد و عملکرد خوبی داشت.

او گفت: در زمینه آب نیز اقدامات چشمگیری شکل گرفت، در تمام جلسات مهم با حضور مسئولان استانی و کشوری از حقوق زاینده‌رود دفاع کردیم و از مواضع خود کوتاه نیامدیم، زاینده‌رود حق اصفهان است و باید برای احیای آن تلاش کرد، همواره در حضور وزرا و حتی رئیس‌جمهور موضوع زاینده‌رود را مطرح کرده‌ام و این اجازه را ندادیم که حق اصفهان نادیده گرفته شود.

سهل‌آبادی اضافه کرد: با توجه به احساس مسئولیت و ضروریاتی که وجود داشت وارد عرصه انتخابات اتاق بازرگانی شدیم، عقیده داریم که باید اقدامات خوبی که تا به امروز شکل گرفته را به سرانجام مطلوب برسانیم و خوشبختانه در این زمینه تیم قوی و متخصصی گرد هم جمع شده‌ تا بتواند در چهار سال آینده اتاق اصفهان را به بالاترین جایگاه ممکن برساند.

*آب، فرودگاه و قطار سریع‌السیر سه اولویت اصلی اصفهان هستند

او در ادامه در مورد نامزدهای مجمع تشکل‌ها و فعالان اقتصادی در انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان گفت: چهره‌های بزرگی در این جمع حضور دارند و آمده‌اند تا به اصفهان کمک کنند، آقای محمود اسلامیان از بزرگان اقتصادی اصفهان است، شخصی که همواره از حقوق اصفهان دفاع کرده و چند سال سابقه عضویت در هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران را داشته است، اسلامیان کارهای بسیار زیادی برای اصفهان انجام داده و همچنان هم آماده خدمت است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: آقای مصطفی رناسی خدمات ارزنده‌ای در طول سالیان اخیر در اتاق بازرگانی داشته است، یکی از اقدامات بسیار خوب آقای رناسی این است که بانک اطلاعاتی مناسبی از جامعه صنعت و تولید استان با تلاش‌های ایشان تهیه شد که به پیشبرد برنامه‌های اتاق کمک زیادی می‌کند، تلاش‌های ایشان در چهار سال اخیر قابل‌ستایش است و بر کسی پوشیده نیست.

او افزود: آقای امیر کشانی یکی از جوانان پر نشاط و خلاق و کار بلد جمع ما هستند، خدمات بسیاری در چهار سال اخیر انجام دادند امروز بعد از گذشت حدود 120 سال با تلاش‌های آقای کشانی و سایر دوستانشان توانستیم عضو اتاق بین‌المللی جوانان (JCI) شویم و نمایندگی آن را در اتاق بازرگانی اصفهان اخذ کنیم.

سهل‌آبادی گفت: آقای مجتبی ملااحمدی از جمله افرادی هستند که با تلاش و کوشش خود توانستند پیشرفت کنند، با تلاش‌های این مرد اکنون فرد بیکار در دهق وجود ندارد، خدمات او در دهق بی‌نظیر است، ایشان در کمیسیون صنایع به‌عنوان نایب‌رئیس این کمیسیون تمام بار را بر عهده گرفتند و کار را پیش بردند.

او تأکید کرد: خانم زهرا اخوان نسب از بانوان بزرگ اصفهان هستند که خدمات بسیاری در حوزه بانوان در اتاق بازرگانی انجام دادند، آموزش‌های بسیاری در حوزه بانوان توسط این بانو شکل گرفت و با حضور ایشان شاهد استقبال بانوان برای حضور در اتاق بازرگانی بودیم که جای خوشحالی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: آقای حمیدرضا مؤمنی شخصی است که بینان‌گذار کمیسیون کشاورزی اتاق هستند، ایشان با توجه به سابقه درخشان می‌توانند فعالیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی داشته باشند و برنامه‌های خوبی در این بخش دارند.

او گفت: آقای مهدی هراتیان‌فر از کارآفرینان برتر استان و کشور است و سوابق درخشانی در فعالیت‌های اقتصادی دارند، ایشان خوش‌فکر و خلاق هستند و برنامه‌های خوبی دارند، آقای مجید اجلوئیان یکی دیگر از جوانان حاضر در جمع ما هستند، ایشان جوانی نخبه، کار بلد و نمونه هستند و برای همین احساس شد می‌توانند اقدامات خوبی با حضور در اتاق داشته باشند.

سهل‌آبادی اضافه کرد: آقای محسن پورسینا از فعالان اقتصادی با تجربه و کار بلد و قدیمی اصفهان هستند، خدمات ایشان بسیار زیاد است، با تلاش‌های ایشان تعداد تشکل‌ها و انجمن‌های عضو اتاق رشد چند برابری داشته است.

او گفت: آقای محمدرضا جبارزارع از افرادی هستند که اولویتشان اشتغال است، ایشان دارای اندیشه نو در بسیاری مسائل هستند و با درخواست ما حاضر به حضور در جمع ما شدند که اتفاق خوبی است، آقای قاسم علی جباری دیگر عضو جمع ما هستند که واقعاً دلسوزانه و با جدیت در دوره هشتم فعالیت داشتند و خدمات ارزنده‌ای برای اتاق اصفهان شکل دادند، آقای جباری شخصی هستند که وقت زیادی برای اتاق صرف می‌کنند و پیگیر موارد مختلف هستند و این نقطه قوت است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان افزود: آقای سعید بزرگی یکی دیگر از جوانان باهوش و پرشور و نشاط هستند که دارای اندیشه‌ای نو هستند و در عین جوانی دارای تجارب بسیار ارزنده‌ در فعالیت‌های اقتصادی هستند، آقای مجید کرباسچی از جمله افرادی هستند که همراه اتاق بازرگانی بوده و اقدامات خوبی شکل داده‌اند، تجارب خوبی دارد و در فعالیت‌های صنفی نیز موفق است، آقای احمد خوروش دیگر عضو این جمع هستند، شخصی که در طول چهار سال اخیر کمیسیون معدن را به خوبی اداره کرده، پیگیر است و خدمات خوبی داشته و سوابق او گویای همه‌چیز است.

سهل‌آبادی در ادامه گفت: امروز سه موضوع آب، فرودگاه و قطار سریع‌السیر سه اولویت اصلی اصفهان هستند و باید به آنها نگاه ویژه داشت، در خصوص این سه موضوع مهم تلاش‌های بسیاری در چهار سال گذشته داشتیم که به نتایج خوبی هم رسید، در آینده هم فارغ از اینکه چه نتیجه‌ای در انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی حاصل شود پیگیر حق‌وحقوق اصفهان و فعالان اقتصادی این استان خواهیم بود.

او گفت: موضوع صادرات یکی از مباحثی است که همواره به آن نگاه ویژه داشته‌ایم و در این بخش موفق شدیم مرکز رشد صادرات را به سرانجام برسانیم و امید است تا قبل از پایان دوران مسئولیت دوره هشتم اتاق بازرگانی شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

سهل‌آبادی گفت: در طول چهار سال اخیر با تمام وجود از فعالان اقتصادی اصفهان حمایت کردیم، در جلسات مختلف مسائل و مشکلات بخش خصوصی را پیگیری کردیم و با وجودی در برخی موارد فشارهای زیادی روی ما بود اما مقاومت کردیم و موفق شدیم حق را به حق‌دار برسانیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تأکید کرد: انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان باید به بهترین شکل برگزار شود‌، امیدوارم شاهد رقابت‌های انتخاباتی سالمی باشیم و برخی سعی نکنند با طرح مباحث حاشیه‌ای و نادرست فضا را مسموم و آلوده کنند، امروز عملکرد ما کاملاً مشخص است و هیچ جای ابهامی وجود ندارد و پاسخگوی هر نوع سؤال هستیم.

*برخی ‌افراد فضای انتخابات را آلوده نکنند

محمود اسلامیان عضو هیئت‌رئیسه و نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان هم با بیان اینکه به اصفهان ظلم می‌شود، اظهار کرد: همه ما به اصفهان علاقه داریم، یاد دارم که اصفهان در جنگ تحمیلی دو لشگر عملیاتی داشت و در این بخش در جنگ پیشتاز بود، اصفهان خدمات زیادی برای کشور انجام داده اما امروز با مشکلاتی روبرو است، در خصوص حل مشکل زاینده‌رود باید همگی وارد شویم و برای رفع این مشکل تلاش کنیم زاینده‌رود متعلق به اصفهان است و باید برای دفاع از آن تلاش کنیم.

او در مورد انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: امیدواریم شاهد رقابت سالم در میان نامزدها باشیم، نباید فضا را با صحبت‌های بی‌پایه و اساس آلوده کرد، رقابت جوانمردانه بهترین راه است، امید است افرادی در اتاق حاضر شوند که قصد و نیت خدمت داشته باشند.

*توجه به بنگاه‌‌های کوچک و متوسط ضروری است

مصطفی رناسی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز با بیان اینکه شعار اتاق بازرگانی اصفهان در چهار سال گذشته «اتاق برای همه» بوده است، اظهار کرد: دعوت از تمامی اعضای اتاق بازرگانی اصفهان برای عضویت در کمیسیون‌ها و کمیته‌های اتاق از جمله اقدامات عملی برای به تحقق رسیدن این شعار بوده است.
او اضافه کرد: در دوره‌های گذشته، در هر کمیسیون پنج تا ده نفر مشغول فعالیت بودند اما در این دوره در هر کمیسیون تعداد زیادی از فعالان اقتصادی در جهت رفع مشکلات تخصصی هر کمیسیون مشغول به فعالیت هستند و استقبال بخش خصوصی از حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان به شدت افزایش یافته است. تاکنون ۸۰۰ نفر از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان عضو کمیسیون‌های تخصصی شده‌اند و این نشان از آن دارد که اتاق به شعار خود در چهار سال گذشته عمل کرده است.

رئیس کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تأکید کرد: یکی دیگر از اقدامات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این دوره، این بود که اتاق برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی ستاد تسهیل را راه‌اندازی کرده که در آنجا مشکلات فعالان اقتصادی پیگیری و برطرف می‌شود.
او در ادامه با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی اتاق بازرگانی حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است، ادامه داد: به همین منظور تاکنون همایش‌های متعددی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شده و از نظرات کارشناسان برجسته کشور و همچنین مشاوران و اقتصاددانان استفاده شده است. بنگاه‌های کوچک و متوسط موتور محرکه اقتصاد هستند و اگر فضای کسب‌وکار مناسب باشد این‌ واحدها می‌توانند با بهره‌وری بسیار بالا و کاهش قیمت تمام شده، کسب‌وکار خود را ادامه و توسعه دهند. یکی از مشکلاتی که این بنگاه‌ها دارند این است که از تکنولوژی‌های به روز استفاده نمی‌کنند و تکنولوژی‌ها و دانش فنی آنها باید به روز شود. به همین منظور ضروری است افرادی در اتاق بازرگانی مسئولیت داشته باشند که بتوانند از بنگاه‌های کوچک حمایت کافی به عمل آورند.

رناسی افزود: شرکت در مجامع مختلف اتاق ایران، پیگیری مسئله آب اصفهان با مشارکت نمایندگان مجلس، پیگیری مصوبات هیئت‌وزیران در زمینه حل مسئله آب، پیگیری راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران- اصفهان و توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از جمله مسائل مهم و کلیدی بوده که اتاق در ارتباط با آنها فعالیت‌های بسیار جدی انجام داده است و امیدواریم در دوره آینده با پیگیری‌های اعضای هیئت‌رئیسه اتاق بتوان سه مسئله اصلی استان اصفهان که شامل آب، قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران و توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان است، به سرانجام برسد زیرا این سه مسئله نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصاد گردشگری استان اصفهان دارند.

*منتخبان اتاق بازرگانی به سرمایه‌گذاری اهمیت دهند

در ادامه مجتبی ملااحمدی به‌عنوان نایب‌رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: ما فهرست و یا ائتلاف نیستیم و این مسئله را اصلاح کنید، ما یک جریان و یک تفکر هستیم تا راه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان را برای فعالان اقتصادی باز کنیم و مسیر چند سال گذشته را ادامه دهیم. یک جریان سالم و عقبه دار هستیم و جای هر فعال اقتصادی در جمع ما هست؛ با تلاش هیئت‌رئیسه اتاق، کمیته‌ای برای صنایع کوچک و متوسط ایجاد و استراتژی آن تدوین شد.

او ادامه داد: یکی از کارهایی که در حال رخ دادن است، تأمین مواد اولیه واحدهای کوچک و بزرگ از واحدهای مادر است؛ تأمین مالی این موضوع به‌وسیله واحدهای بزرگ یکی از نکاتی بود که خواسته فعالان اقتصادی است و خوشبختانه اقدامات لازم برای آن شکل گرفته است. آموزش پرسنل واحدهای کوچک و متوسط در این دوره برنامه‌ریزی و برای آن استراتژی آماده شد؛ خوشبختانه بخشی از این فضا نیز شکل گرفته و در آینده تمرکز بیشتری برای عملیاتی کردن این موضوع انجام می‌شود.

ملااحمدی گفت: این سؤال برای همه ما وجود دارد، فردی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نشسته و امروز می‌گوید فرار سرمایه وجود دارد! کسی که خودش نماینده بخش خصوصی است، چرا به‌عنوان رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در استان خراسان سرمایه‌گذاری می‌کند! همان انسان‌هایی که مدعی هستند؛ در این زمینه کارنامه درخشانی ندارند. امیدوارم در انتخابات اتاق بازرگانی کسانی انتخاب شوند که برای سرمایه گریزی اصفهان از بخش خصوصی دفاع کنند و در اصفهان سرمایه‌گذاری کنند.

*ارتباطات خارجی اتاق بازرگانی گسترش یافت

قاسمعلی جباری به‌عنوان رئیس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: دیدگاه کمیسیون را بر این گذاشتیم که نیاز به ارتباطات خارجی داریم، با همه مسئولان خارجی که به اصفهان سفر کردند مذاکره کردیم و خواستار گسترش ارتباطات بین اصفهان با سایر کشورها شدیم و در همین راستا با رایزنی‌های مختلف موفق شدیم خطوط هوایی بین اصفهان و برخی نقاط دنیا ایجاد کنیم که حرکت بسیار ارزشمندی محسوب می‌شد. پروازهای مستقیمی از اصفهان به چند کشور ایجاد شد اما زیرساخت‌ها برای توسعه این روابط وجود نداشت که توسعه این زیرساخت‌ها باید توسط نهادها و سازمان‌های دیگر انجام می‌شد و با سرعت کند پیش رفت، اما اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان کار خود را به نحو احسن پیش برد، خوشبختانه پایه و اساس همکاری‌ها بنا نهاده شده و آمادگی برای توسعه مراودات اقتصادی وجود دارد و به‌طورقطع با بهبود شرایط اقتصادی این آمادگی از سوی بسیاری از کشورها هست تا تبادلات اقتصادی خود با اصفهان را افزایش دهند.

او گفت: در کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری و تأمین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در چهار سال اخیر تلاش‌های بسیاری شکل گرفته است. تلاش شد تا واحدهای صنعتی در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کنند و این کار را انجام دادیم، افراد و شرکت‌هایی که توانایی همکاری با فعالان اقتصادی اصفهان داشتند را به اصفهان دعوت کردیم و ارتباطات خوبی با آنها برقرار کردیم، البته باوجود تحریم‌ها در زمینه فعالیت‌های بانکی مشکلاتی ایجاد شد و شرایط همکاری‌ها را تا حدودی دشوار کرد. توانستیم شرکت‌های خارجی را به اصفهان بیاوریم، آنها در اصفهان کار خود را آغاز کردند هرچند در مدت اخیر با مشکلاتی روبرو شدند.

*سفرهای خارجی مطابق قانون انجام شد

در ادامه محسن پورسینا به‌عنوان خزانه‌دار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: در مجموع 70 سفر در طول چهار سال گذشته در اتاق بازرگانی اصفهان انجام شده که از این تعداد 28 سفر به دعوت سفرهای خارجی و با هزینه کشورهای مقصد بوده است، برخی سفرها با پرداخت 50 درصد هزینه توسط خود اعضا بوده و در مجموع تمامی سفرهای انجام شده بر اساس قوانین شکل گرفته و نظارت دقیقی بر این موضوع وجود داشته است.

او ادامه داد: هیچ‌کدام از اعضای اتاق بازرگانی بابت سفر حق مأموریت دریافت نمی‌کنند، منابع و مصارف مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان کاملاً مشخص است و هیچ‌گونه ابهامی در این زمینه وجود ندارد، همه مدارک موجود است.

سعید بزرگی نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان هم گفت: با همکاری یکی از بزرگ‌ترین مراکز کشاورزی در هلند طرحی در حال اجرا است تا ارقام گیاهان متناسب با وضعیت جوی استان اصفهان شناسایی و معرفی شوند و برنامه‌ای تدوین شود تا بتوانیم روی این موارد و صادرات آنها کار کنیم.

او افزود: اتفاق بسیار خوبی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افتاده این است که جوانان در کنار یکدیگر با همفکری یک طرحی را با نام سفیران اقتصادی جوان اتاق اصفهان برنامه‌ریزی کرده‌اند که در آینده نزدیک مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد.

*پاسخگوی عملکرد خود هستیم

امیر کشانی، رئیس شورای عالی جوانان و رئیس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: از جمله فعالیت‌های شورای عالی جوانان در دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان می‌توان به برگزاری ۲۰ دوره رویداد «در مسیر موفقیت» در جهت آشنایی بیش از ۶۰۰ نفر از جوانان با ۲۰ کارآفرین و بهره‌گیری از پنل‌های حضوری، برگزاری چهار دوره سمپوزیوم جوانان و ثروت آفرینی با هدف توانمندسازی و بالا بردن همکاری اعضای جوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، برگزاری دوره آموزشی بازرگانان کوچک و ارائه راهبردهای برای افزایش سطح دانش اقتصادی تاجران آینده، عضویت در اتاق بین‌المللی جوانان و اخذ نمایندگی آن پس از صد سال در اتاق بازرگانی اصفهان، معرفی و تقدیر از جوانان برتر کارآفرین به‌منظور ایجاد انگیزه در بین آن‌ها اشاره کرد.

او در مورد رقابت‌های انتخاباتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: واقعیت این است که ما دو جریان نیستیم و احساس این مدلی به این موضوع نداریم و سعی کردیم در جریانی که بنا است برای اتاق بازرگانی و صنعتگران است، کار کنیم. ما معتقدیم همه تفکرات باید در اتاق بازرگانی حضور داشته باشند، باید کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در اتاق بازرگانی دست‌به‌دست هم بدهند.

کشانی افزود: ما پاسخگوی عملکرد 4 ساله کمیسیون‌هایی که در اختیار داشتیم هستیم و همه برای آموزش و کسب‌وکار در اتاق حضور پیدا کردند، ما جریانی بودیم که همه با هم کار کردند و از همین رو، پاسخگوی عملکردمان در هیئت‌رئیسه هستیم؛ خواهش می‌کنیم بزرگواران نیز پاسخگوی عملکرد خودشان باشد. باید منتشر شود کمیسیون تجارت در امسال چند جلسه داشته است و در کمیسیون صنایع در 4 سال گذشته چند جلسه رئیس کمیسیون حضور داشته است. صنعت، تجارت، کشاورزی و معدن کمیسیون‌هایی است که در دست آقایان بوده و باید پاسخگوی عملکرد خودشان باشند. کمیسیون آموزش در این 4 سال، اول است، در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در دنیا دوم شدیم و کارنامه همه‌چیز مشخص است؛ کمیسیون صنایع را آقای ملااحمدی اداره کردند، هیئت‌رئیسه «مرکز رشد صادرات» را ایجاد کرد که پیش از آغاز سال افتتاح می‌شود. عملکرد ما کاملاً مشخص است و هیچ جای ابهامی وجود ندارد، تمام گزارش کارها منتشر شده و همه در جریان فعالیت‌های ما هستند اما واقعاً باید افرادی که سعی در ایجاد شبهات دارند و فضا را با برخی حرف‌های بی‌پایه به هم می‌ریزند پاسخگوی کارهای خودشان باشند که چه کردند و چه کارهایی انجام ندادند؟

*نقش بانوان در اتاق بازرگانی افزایش داشت

زهرا اخوان نسب رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ارائه مشاوره‌های تخصصی به بانوان اقتصادی و کارآفرین از اقدامات خوب این دوره اتاق اصفهان بود، اظهار کرد: این مشاوره‌ها با این هدف بود که بانوان جایگاه مناسب خود را در جامعه پیدا کنند، سعی شد نحوه ورود به کسب‌وکارها را به بانوان آموزش دهیم، به آنها مسیر را نشان داده و در این بخش به استعداد بانوان نیز توجه داشته باشیم. فعالیت‌های شاخصی در سال‌های اخیر در حوزه بانوان شکل گرفته که تمامی آنها منتشر شده است.

محمدرضا جبارزارع هم گفت: ما تلاش کردیم دو گروه حاضر در فضای انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان یکی شوند اما با وجود تلاش‌ها و جلسات بسیار شاهد این بودیم که این اتفاق رخ نداد.

او گفت: لازم است عملکردها مشخص شود تا بسیاری از شائبه‌ها برطرف شود و حاشیه‌سازی‌ها پایان یابد، به‌طورقطع ما حاضر نیستیم به خاطر یک صندلی و جایگاه دست به هر کاری بزنیم، اخلاق حرف اول را می‌زند و امیدوارم همه به اخلاق پایبند باشند.

مهدی هراتیان‌فر رئیس کمیته ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان هم گفت: در کمیته ساختمان اتاق بازرگانی اصفهان تلاش کردیم مسائل و مشکلات موجود در این بخش که توسط فعالان اقتصادی بیان شد را پیگیری کنیم و به گوش مسئولان برسانیم، مشکلات انجمن‌ها و تشکل‌های تخصصی را بررسی کردیم و در نهایت به نتیجه رسیدیدم که اسم کمیته را به «کمیته ساختمان و سرمایه‌گذاری شهری» تغییر دهیم، زیرا بسیاری علاقه دارند در شهر سرمایه‌گذاری کنند.

او گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی زیاد است و ساختمان‌سازی مسائل خود را دارد، کیفیت ساخت، نوع مصالح و ... باید مطابق با استانداردها باشد و آموزش‌های لازم داده شود تا بتوان کار را پیش برد، از بین بردن منابع معنی ندارد، ساختمان‌ها باید عمر مناسب داشته باشند لذا استانداردسازی و صنعتی سازی ساختمان از اهداف اصلی ما است. بنده در مدتی که مسئولیت این کمیته را دارم تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت ساختمان‌سازی و کمک به سازندگان و انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط داشته‌ام.

*باید از تولیدکننده داخلی حمایت شود

مجید اجلوئیان عضو شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: در شرایط کنوی موضوع حمایت از کالای ایرانی بسیار اهمیت دارد، باید با کمک همه شرایطی فراهم شود که از کالای ایرانی حمایت شده و راه برای صادرات فراهم شود.

حمیدرضا مؤمنی هم گفت: معتقد هستم نیاز است در زمینه صادرات شرایط را فراهم کنیم تا بتوان شاهد رشد صادرات باشیم نیاز است در این بخش آموزش‌های لازم به فعالان اقتصادی داده شده و فرهنگ صادراتی در میان عموم مردم جا بیفتد.

مجید کرباسچی هم گفت: در شرایط کنونی و با توجه به تولیداتی که اصناف ما دارند لازم است نگاه صادرات محور را افزایش داده و به‌گونه‌ای حرکت کنیم که شرکت‌های مدیریت صادرات هم وارد شوند و بتوانند فعالیت کنند، در این زمینه استفاده از تجارت الکترونیک هم مؤثر خواهد بود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار