صادرات؛ کلید توسعه اقتصادی

مجید اجل‌لوئیان گفت: اتاق بازرگانی چراغ راه را نشان می‌دهد تا بخش دولتی راه را خطا نرود. اتاق برای همه، یعنی نوری واحد. نوری که می‌تواند سرزمین ایران را روشن کند.

احمدرضا منزه: «اتاق برای همه، همه برای نجات اصفهان» جریان فکری از نخبگان جوان و پیشکسوتی است که می‌خواهند با توسعه فرودگاه و راه‌آهن و بازگرداندن زاینده‌رود نجات‌بخش صنعت، معدن، بازرگانی و کشاورزی شوند. مجید اجل‌لوئیان مدیرعامل گروه مواد غذایی سرزمین و شرکت نوآوران سرزمین تجارت و عضو شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی است که از سال ۱۳۸۰ فعالیت بازرگانی‌اش را آغاز کرده است. او عضو اتاق مشترک ایران_چین و ایران_روسیه است که با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهایی مانند چین، کره جنوبی، مالزی، هندوستان، روسیه و پاکستان و کشورهای اروپایی صادرات محصولات ایرانی را رونق و گسترش داد. مجید اجل‌لوئیان با عقد قراردادهای بلندمدت جهت سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی جهت تولید در ایران اقدامات مهمی انجام داد و تحقیقات و توسعه در زمینه تولیدات داخلی و استفاده از توانمندی‌ها در دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان را در اولویت کاری خود قرار داد تا از پتانسیل‌های داخل کشور برای صادرات محصولات غذایی نهایت استفاده شود. مجید اجل‌لوئیان همگام با اتاق ۱۴۰۱ اقداماتش در دوره هشتم اتاق بازرگانی اصفهان و وعده‌هایش را برای دوره نهم به اشتراک می‌گذارد.

مجید اجل‌لوئیان با اشاره به پی گیری در بخش صادرات در دوره هشتم اتاق بازرگانی می‌گوید: همواره به دنبال صادرات مواد غذایی و کشاورزی بوده‌ام. در دوره هشتم کمیسیون‌ها و تشکل‌های فعال در حوزه بازرگانی و به‌ویژه مواد غذایی را پیگیر شدم. با تقویت شورای عالی ورود جوانان به اتاق بازرگانی را تسهیل بخشیدیم و کسب‌وکارهای کوچک توسط بازرگانان کوچک را تقویت کردیم‌.

عضو هیئت‌مدیره خیریه ناصرین ادامه می‌دهد: یکی از مشخصه‌های اتاق هشتم حمایت از طیف‌های گوناگون فعالان اقتصادی بود. ایجاد شورای بانوان و شورای جوانان در اتاق هشتم که با حمایت هیئت‌رئیسه صورت گرفت از اتفاق‌های مهم دوره هشتم است. ورود اتاق بازرگانی به جی سی آی (JCI) رویداد شگفت‌انگیزی بود که رقم خورد. مرکز رشد صادرات هم راه‌اندازی شد.

عضو شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی با تأکید بر تسهیل گری کسب‌وکار جوانان اظهار می‌دارد: اولین هدف ما این بود که هر جوانی وارد اتاق می‌شود باید احساس کند مجموعه‌ای از او حمایت می‌کند. فعال‌سازی جوانان در کسب‌وکار را دنبال کردیم که مشخصه آن بازرگانان کوچک بود.

طبق نظرسنجی اتاق ایران، اتاق بازرگانی اصفهان جز برترین‌هاست. درخواست دیگر اتاق‌های کشور از اتاق اصفهان برای حضور و ارائه خدمات آموزشی، نشان‌دهنده فعال بودن اتاق اصفهان است که این راه باید ادامه پیدا کند‌ و دوره نهم باید دوره هشتم را عملیاتی‌تر کند و در ۱۴۰۱ اتاق اصفهان جایگاه اول را داشته باشد.

این فعال اقتصادی اضافه می‌کند: تنها راه برون‌رفت از وضعیت اقتصادی رشد صادرات است. تولید داخل در کنار صادرات می‌تواند نجات‌بخش بحران اقتصادی باشد. باید ابر تحریم را زدود و برای آینده هدف‌گذاری کرد.

مدیرعامل گروه مواد غذایی سرزمین تصریح می‌کند: در بخش صادرات باید چند نکته را در نظر گرفت. تحقیق و توسعه (R&D) که می‌بایست در بخش صادرات بین‌المللی کار شود و تولیدکننده را تشویق کنیم که با حضور در نمایشگاه‌های خارجی وارد بخش صادرات شود و با دریافت دغدغه‌های بازرگانان خارجی و آنالیز کردن آن به استانداردهای بین‌المللی دست یابد.

مجید اجل‌لوئیان ادامه می‌دهد: اتاق بازرگانی چراغ راه را نشان می‌دهد تا بخش دولتی راه را خطا نرود. اتاق برای همه، یعنی نوری واحد. نوری که می‌تواند سرزمین ایران را روشن کند. تمام همتم را بر صادرات کالاهای ایرانی به خارج از کشور قرار خواهم داد. همه ما باید دست در دست هم و با همکاری بتوانیم تمام شعارها و وعده‌ها را تحقق‌بخشیم. معتقدم موتور جوانان پرتوان و پرانرژی و پرتحرک و پر از شور و هیجان است. این موتور جوان در اتاق پیشکسوتان می‌تواند سرعت زیادی پیدا کند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار