بانک قرض الحسنه مهر ایران یک بانک اجتماعی است

بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان اولین و بزرگترین بانک تخصصی قرض الحسنه در کشور به هموطنان عزیزمان خدمات بانکی در بستر قرض الحسنه اعطا می کند

مرتضی اکبری مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در جمع خیرین سلامت که در مرکز بین المللی همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت برگزار شد بیان داشت: این بانک دارای ساختاری اجتماعی است و منابع آن از محل سپرده گذاری خیرین آحاد جامعه سازمان ها و ارگان های مردم نهاد تامین شده است و بالغ بر ۹۰ درصد آن را به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه اختصاص داده است.
مرتضی اکبری در جمع خیرین حوزه سلامت، ضمن اشاره به سبد محصولات و تاریخچه بانک بیان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ایران افتخار دارد تا به عنوان اولین و بزرگترین بانک تخصصی قرض الحسنه در کشور به هموطنان عزیزمان خدمات بانکی در بستر قرض الحسنه اعطا نماید.
وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران یک بانک اجتماعی است که دارای ساختاری متفاوت از ساختار سایر بانک های تجاری کشور می باشد و کارکرد آن پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد حداکثر تا ۴ درصد می باشد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: این بانک در طول مدت زمان فعالیت خود گام های اساسی و موثری در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ قرض الحسنه و کاهش میزان آسیب های اجتماعی و تامین مایحتاح نیازمندان واقعی جامعه برداشته است.
اکبری خاطر نشان ساخت: بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۸۶ به همت ۱۰ بانک بزرگ کشور و با سرمایه اولیه ۱۵۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده و خوشبختانه با رویکردی که برای آن مدنظر است تنها در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به اشخاص حقیقی و حقوقی فعالیت می نماید.
وی اضافه کرد: این بانک در حوزه های معیشت، ازدواج، سلامت و درمان و همچنین کارآفرینی و مشاغل خرد، طی ۹ سال فعالیت خود بالغ بر ۲ میلیون و ششصد هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت و با کارمزد حداکثر ۴ درصد پرداخت نموده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار داشت: نزدیک به ۷۵ درصد این تسهیلات طی سه الی چهار سال گذشته و در طول خدمت رسانی دولت یازدهم پرداخت شده و تمامی افرادی که از این تسهیلات بهره مند شده اند قشر متوسط، آسیب پذیر و نیازمند کشور هستند.
اکبری در خصوص میزان این تسهیلات بیان داشت: مبلغ این تسهیلات از یک میلیون الی پانزده میلیون تومان می باشد که با استقبال بی نظیر هموطنان روبرو شده و خوشحالیم که توسط این بانک تا کنون گام های موثری برای رفع مشکلات آحاد جامعه برداشته شده است.
وی تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران کارکرد و منابع اصلی خود را از مردم دارد و به غیر از سرمایه اولیه آن که توسط ۱۰ بانک بزرگ کشور تامین شده است، بقیه منابع جذب شده متعلق به مردم می باشد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه افزود: تمامی کارکنان ما تلاش نموده اند تا با جذب و تجمیع سپرده های خیرین، سازمان ها و شرکت ها و اختصاص و مصرف آن در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بخش عمده ای از نیازهای اقشار نیازمند جامعه را مرتفع نمایند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار