نمایش "مهمانسرای دو دنیا" در اصفهان اجرا می‌شود

کارگردان تئاتر اصفهان گفت: نمایش "مهمانسرای دو دنیا" نوشته امانوئل اشمیت تا ۲۳ اسفند ماه در تالار آوینی دانشگاه اصفهان اجرا می‌شود.

کارگردان تئاتر اصفهان گفت: نمایش "مهمانسرای دو دنیا" نوشته امانوئل اشمیت تا ۲۳ اسفند ماه در تالار آوینی دانشگاه اصفهان اجرا می‌شود.
کاوه کاکایی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اجرای این نمایش اظهار داشت: نمایش "مهمانسرای دو دنیا " حکایت پر رمز و راز و به شدت غافلگیر کننده در فضایی میان رویا و واقعیت بین مرگ و زندگی است که بار کمدی و تراژدی دارد؛ زیرا داستان افرادی است که به اغما می‌روند و از نامش که فضای عجیبی است "مهمانسرای دو دنیا" مشخص نیست افراد اغما در می‌آیند یا می‌میرند.
وی افزود: فرصتی است که این افراد تاملی در زندگی خودشان داشته باشند، اینکه چطور زندگی می‌کردند و پرسش‌هایی در مورد دین، خدا، زندگی و عشق برای آن‌ها پیش می‌آید در واقع نمایشنامه قله‌های محتوایی زیادی دارد و جمله مهمی دارد اینکه" هیچ چیز مطمئن تر از نامطئنی نیست" در واقع به افراد یاد می‌دهد که در لحظه زندگی کنند.
کارگردان تئاتر اصفهان گفت: "مهمانسرای دو دنیا " نمایشنامه سنگینی بود و زمان زیادی برای تولید برد در این راستا تیم نیز تعیین کننده است، زمان طولانی برای انتخاب بازیگر و عوامل صحنه گذاشتیم تا این اتفاق افتاد.
وی با اشاره به متن نمایشنامه بیان کرد: در این نمایش کاملا وفادار به متن بودیم و به این نتیجه رسیدم که وفاداری به متن انتخاب درستی است و اعتقاد دارم اقتباس از نمایشنامه‌های بزرگ کارسختی است و معمولا این اتفاق درست نمی‌افتد برخی از همکاران که اقتباس از متن دارند و اتفاق خوبی از آب در نمی‌آید.
کاکایی با اشاره به وضعیت تئاتر اصفهان اظهار داشت: چند سالی است که پویایی خوبی در تئاتر اصفهان می‌بینم و راضی کننده بوده اگر چه ضعف‌هایی همیشه بوده و هست، در اصفهان اجراهای زیادی بود البته اعتقاد دارم یک سری از کارها ضعیف اجرا شد که در قد و قواره اصفهان نبود؛ در کنار آن چند کار خوب هم داشتیم . نظر شخصی من این است که باید به افرادی که می‌خواهند کار کنند بها داده شود تا تبدیل به آینده تئاتر اصفهان شوند.
وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که همیشه تئاتر اصفهان با آن درگیر بوده تهیه کنندگی و بودجه است و اغلب کارگردانان محدودیت مالی دارند و با کمترین هزینه را برای صحنه پردازی انجام می‌دهند که این خودش به نمایش لطمه می‌زند.
کارگردان تئاتر اصفهان گفت: در بسیاری از مواقع از گروه خاصی یک سری حمایت‌های مالی می‌شود برای بقیه افراد این حمایت‌ها نیست و شخصی هزینه می‌کنند و این مورد حرفه‌ای نیست؛ در این نمایش تهیه کننده از صفر تا 100 خودم تامین کردم و یک ریال حمایت از طرف هیچ ارگانی نداشتیم.
به گزارش تسنیم، نمایش "مهمانسرای دو دنیا" از 12 تا 23 اسفند ماه ساعت 12 ظهر در تالار آوینی دانشگاه اصفهان اجرا می‌شود، در این نمایش محمد شیشه فروش، حمیدرضا یحیی آبادی، شادی تیموری، مجتبی مرتضوی، نفیسه رازی، الهام بوشهری، بهروز مانی و فاطمه بستان افروز به ایفای نقش پرداخته اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار