نظارت بر عملکرد رانندگان اتوبوس

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به راه اندازی سیستم BIS در اتوبوس‌های شهر گفت: با استفاده از این سیستم بر نحوه عملکرد رانندگان اتوبوس نظارت می‌شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به راه اندازی سیستم BIS در اتوبوس‌های شهر گفت: با استفاده از این سیستم بر نحوه عملکرد رانندگان اتوبوس نظارت می‌شود.

قدرت افتخاری در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: بیشتر از دو هزار ایستگاه اتوبوس در سطح شهر اصفهان وجود دارد، اما این ایستگاه‌ها مربوط به همه خطوط اتوبوسرانی نمی‌شود، زیرا در یک کریدور یا خیابان، خطی در یک ایستگاه توقف دارد و خط دیگری توقف ندارد که این امر به برنامه‌ریزی خطوط مربوط می‌شود.

وی افزود: برخی از شهروندان تصور می‌کنند که یک خط باید در همه ایستگاه‌های مسیر طی شده، توقف داشته باشد که این تصور به صورت سنتی و از قبل میان شهروندان معمول است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: بسیاری از سرویس‌ها، افراد را از یک منطقه مسکونی سوار می‌کنند، اما در طول مسیر مسافری را سوار نکرده و در بیشتر موارد مسافری نیز قصد پیاده شدن ندارد، اما چنانچه مسافری در راه قصد پیاده شدن داشته باشد، باید به راننده اطلاع دهد تا در ایستگاه توقف کند.

افتخاری تاکید کرد: برخی اوقات شهروندان، مکان خاصی را به صورت سنتی یک ایستگاه تلقی می‌کنند، اما به دلایل مختلف تابلو و علائم مربوط به ایستگاه برداشته شده و توقف اتوبوس خلاف است و اگر حادثه ای رخ دهد، راننده اتوبوس متخلف خواهد بود؛ در این مورد باید تعاملاتی با شهرداری انجام شود و وجود ایستگاه بررسی شود تا چنانچه با استقرار ایستگاه موافقت صورت گرفت، تابلو علائم نصب شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به تخلفات صورت گرفته، گفت: برخی اوقات راننده در اثر خستگی، فراموشی یا مشکلات حین ترافیک شهری، ایستگاهی را جا می اندازد؛ نبود سیستم درخواست توقف در ایستگاه‌ها نیز این مشکل را تشدید می‌کند.

افتخاری تصریح کرد: در گذشته این سیستم به صورت دکمه ای بوده و راننده متوجه درخواست مسافر برای توقف می‌شد بنابراین در حالتی که مسافری در ایستگاه برای سوار شدن وجود نداشته و مسافری نیز قصد پیاده شدن نداشته باشد، توقف در ایستگاه و اتلاف زمان با توجه به ترافیک شهر معنی ندارد.

وی درباره راه حل این مشکل نیز گفت: برای کمتر شدن نارضایتی‌ها و بهبود شرایط ذکر شده، با پیاده‌سازی سیستم مدیریت یکپارچه اتوبوسرانی یا BIS نحوه توقف در ایستگاه‌ها به صورت مکانیزه کنترل شده و اگر اتوبوسی در ایستگاه توقف نکرده و یا خارج از ایستگاه توقف کند، تخلف صورت گرفته رصد می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: با استفاده از این سیستم تذکرات لازم داده و راهکارهایی در نظر گرفته می‌شود، البته روزانه تعداد کمی از این تخلفات به نسبت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر مسافر جابه جا شده با اتوبوس در سطح شهر به این سازمان گزارش می‌شود.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار