آپارتمان کمتر از متری 2.5 میلیون در اصفهان وجود ندارد

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با اشاره به تداوم رکود تورمی در بازار مسکن، گفت: درحالی‌که مردم تمایل به خرید آپارتمان‌های 50، 70 و در نهایت 100 متری دارند، اما ساخت‌وسازهای زیر متراژ 70 متر به ندرت در اصفهان وجود دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با اشاره به تداوم رکود تورمی در بازار مسکن، گفت: درحالی‌که مردم تمایل به خرید آپارتمان‌های 50، 70 و در نهایت 100 متری دارند، اما ساخت‌وسازهای زیر متراژ 70 متر به ندرت در اصفهان وجود دارد.
رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت بازار مسکن اصفهان در آخرین روزهای پایانی امسال، اظهار کرد: به‌طور معمول مردم در ماه پایانی سال به فکر خریدوفروش مسکن نیستند و تنها مشغول خرید شب عید هستند.
وی افزود: البته بعد از عید بازار رهن و اجاره رونق می‌گیرد و امیدواریم با توجه به نوسانات ایجاد شده در بازار مسکن و افزایش غیرمنطقی و تصاعدی قیمت‌ها، تأثیر بسزایی بر این بخش نداشته باشد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان همچنین با تحلیل وضعیت بازار خریدوفروش مسکن در سال 97، گفت: امسال با توجه به نوسانات بازار ارز، طلا و ...، خریدوفروش مسکن در اواخر تابستان و اوایل پاییز نسبت به سال‌های گذشته دچار رکود تورمی و افزایش بی‌رویه قیمت شد و حتی در برخی مناطق تا بین 50 تا 80 درصد شاهد افزایش قیمت بودیم که این موجب کاهش خرید مردم شد.
وی تاکید کرد: در شرایط موجود و با وجودی که قیمت‌ها افزایش یافت، خریدوفروش مسکن بیشتر نشد و رکود بر این بازار سایه انداخت.
جهانگیری ادامه داد: بیشترین خریدوفروش مسکن در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه‌ای شهر اصفهان که قدرت خرید مردم به آن‌ها نزدیک بود، انجام شد.
وی در خصوص آمار میزان مبادلات مسکن در شهر اصفهان طی سال جاری، گفت: آمار خاصی در این باره نداریم، اما براساس آمار رسمی کشور در سه ماهه تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال 96، با وجود افزایش قیمت مسکن، میزان مبادلات در این بخش کمتر شده است.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه به طور معمول متراژهای پایین 70 تا 100 متری آپارتمان، بیشترین میزان مبادله را دارد، اظهار کرد: در حال حاضر در اصفهان مسکن و آپارتمان کمتر از متری 2.5 تا 3 میلیون تومان حتی در حاشیه شهر برای معامله نداریم و بالاترین قیمت مسکن متری 30 تا 35 میلیون تومان است.
وی در خصوص سلیقه مردم اصفهان در خرید مسکن، اظهار کرد: جامعه ایرانی، جوان است و آرام‌آرام به سمت بدون فرزندی و زندگی‌های دو نفره و یا مجردی می‌رود که در این شرایط مردم تمایل به خرید آپارتمان‌های 50، 70 و در نهایت 100 متری دارند.
جهانگیری با تاکید بر اینکه در حال حاضر در اصفهان آپارتمان‌های 50 و یا 70 متری به ندرت ساخته می‌شود، گفت: متاسفانه آپارتمان‌ها در کشور نسبت به تقاضا و ذائقه مردم اصفهان ساخته نشده است.
وی افزود: حدود چهار سال گذشته که بازار مسکن رونق گرفت، هر فردی با هر تخصصی که سرمایه‌ای داشت، وارد حرفه ساخت‌وساز شد، اما متناسب با نیاز مردم ساخت‌وسازها انجام نشد درحالی‌که امروز تقاضای مردم آپارتمان‌های زیر متراژ 100 متر در اصفهان است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار