چالش مومو بدتر از نهنگ آبی

کاربران فضای مجازی در واکنش به خبر چالش جدید مومو با ابراز نگرانی از این چالش مجازی پست‌هایی را در توییتر به اشتراک گذاشتند.

چالش مومو بدتر از نهنگ آبی

کاربران فضای مجازی در واکنش به خبر چالش جدید مومو با ابراز نگرانی از این چالش مجازی پست‌هایی را در توییتر به اشتراک گذاشتند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چالش نهنگ آبی به عنوان چالش اینترنتی چندسالی است که در دنیا به راه افتاده است و هنوز هم در سراسر جهان قربانی می‌گیرد. پس از این چالش گروه‌های مختلفی با هدف ترغیب جوانان و نوجوانان به خودکشی طراحی شد که هر کدام با الگویی خاص تلاش کردند به افراد آسیب بزنند. بر همین اساس به تازگی بازی یا چالشی جدید در شبکه اجتماعی واتس اپ به راه افتاده است که با نام مومو یا Momo معروف است.

مومو تصویر زنی با چشم‌های گشاد و صورت آویزان با تَن پرنده است که از اثر یک هنرمند در نمایشگاه وحشت ژاپن برگرفته شده است. در حال حاضر این بازی در آمریکای جنوبی، اروپا و بخش‌هایی از آسیا مورد توجه نوجوانان قرار گرفته است که بر بستر پیام رسان واتس اپ به فعالیت می پردازد.

در حال حاضر انتشار خبر وجود چنین چالشی باعث نگرانی خانواده‌ها شده است. خانواده‌هایی که نگران هستند مبادا فرزندانشان در دام چنین چالشی گرفتار شوند. یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار پستی در توییتر نسبت به این چالش ابراز نگرانی کرده و از وزیر ارتباطات درخواست کمک کرده است. این کاربر نوشت:

" بازی‌ای به نام «چالش مومو» که مثل بازی «نهنگ آبی» هست با فرستادن پیام در پیام‌رسان‌هایی مانند واتس اپ یا ظاهر شدن در میان ویدیوهای یوتیوب، کودکان و نوجوانان را به خودکشی یا آسیب‌رساندن به خود تشویق می‌کند. تو رو خدا مراقب فرزندان و اقوام و آشنایان باشید.

شخصیت مومو در این چالش با ارسال پیام‌هایی به مخاطبان خود اعلام می‌کند که هدف او کشتن و مرگ مخاطبانش است.پیام این چالش با لفظی آهنگین برای کودکان و نوجوانان ارسال شده و همین شیوه ارسال پیام باعث شده است تا این شخصیت مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد. در ادامه ویدئویی در این رابطه را مشاهده می‌کنید:


برخی از کاربران توییتر که حالا از این چالش جدید باخبر شدند با انتشار پست‌هایی نگرانی خود درباره مومو را به اشتراک گذاشتند در ادامه نمونه‌ای از این پست‌ها را می‌توانید ببینید.












ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار