اصفهانی‌ها نمره قبولی نگرفتند

هفته بیستم لیگ برتر برای دو تیم اصفهانی تنها یک امتیاز به همراه داشت که آن‌هم سهم ذوبی‌ها شد. سپاهانی‌هادر تبریز با دوگل بازی را به تراکتورسازی واگذار کردند تا این هفته از رقابت‌هابرای دو تیم اصفهانی با حداقل امتیاز به پایان برسد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: هفته بیستم لیگ برتر برای دو تیم اصفهانی تنها یک امتیاز به همراه داشت که آن‌هم سهم ذوبی‌ها شد. سپاهانی‌هادر تبریز با دوگل بازی را به تراکتورسازی واگذار کردند تا این هفته از رقابت‌هابرای دو تیم اصفهانی با حداقل امتیاز به پایان برسد.

همین نتایج ضعیف عاملی بود تا سپاهانی‌ها صدر جدول را به رقیب تهرانی یعنی پرسپولیس تحویل دهند و خودشان تا رتبه سوم پایین بیایند. ذوبی‌ها هم با تساوی خانگی مقابل ماشین‌سازی تبریز همچنان در بیم و امید رهایی از انتهای جدول باقی ماندند و تغییری در جایگاه چهاردهمی آن‌ها ایجاد نشد.

زور ذوب‌آهن به ماشین‌سازی نرسید

عصر پنج‌شنبه در سرمای استخوان سوز ورزشگاه فولادشهر تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و ماشین‌سازی تبریز به مصاف هم رفتند. این بازی برای شاگردان منصوریان دیداری حیاتی و سرنوشت‌ساز به‌حساب می‌آمد چراکه آن‌ها برای جبران شکست سنگین هفته پیش‌تر مقابل استقلال و جدا شدن از انتهای جدول به سه امتیاز بازی نیاز مبرمی داشتند. در آن‌سوی میدان‌ هم نماینده تبریز باهدف کسب امتیاز راهی اصفهان شده بود و با این شرایط طبیعی بود که شیوه احتیاط‌آمیز را انتخاب کند. همین موضوع در شب رویارویی دو تیم هم به‌شدت نمود پیدا کرد تا جایی که ذوبی‌ها فشار همه‌جانبه‌ای را به تیم میهمان وارد می‌کردند اما بازیکنان ماشین‌سازی با دفاعی متراکم و چندلایه زهر حملات حریف را می‌گرفتند. منصوریان در این دیدار خانگی تیمش را با چند تغییر به میدان فرستاده بود ازجمله جایگزینی وحید محمد زاده با محمد نژاد مهدی و زبیر نیک‌نفس با ماریون سیلوا که در هفته‌های گذشته ازجمله بازیکنان ثابت تیم اصفهانی به شمار می‌رفت. همچنین حمید ملکی که در بازی با استقلال تهران به‌جای مسعود ابراهیم‌زاده به میدان آمده بود در این دیدار از همان ابتدا در ترکیب اصلی حضور داشت. امید اصلی سبزهای اصفهانی هم در این بازی اوساگوانا بود که در دیداری‌های آسیایی ذوب‌آهن درخشش ویژه‌ای داشت و گل‌های حساسی را برای نماینده اصفهان به ثمر رساند. اما آنچه در نیمه نخست بازی جلب‌توجه می‌کرد حملات پراکنده و بی‌اثر ذوبی‌ها روی دروازه ماشین‌سازی بود که با حضور مدافعان و دروازه‌بان پرانگیزه میهمان دفع می‌شد. از سوی دیگر بازی ضعیف اوساگوآنا هم عاملی شد تا منصوریان ‌همان دقیقه 33 ارسلان مطهری را جایگزین او کند. در نیمه دوم ذوبی‌ها باهدف تمام کردن کار میهمان و کسب سه امتیاز بازی وارد میدان شدند. تاکتیک تیم میزبان ‌هم برای رسیدن به این هدف استفاده از شوت‌های راه دور و ضربات ایستگاهی بود. تاکتیکی که چند بار اجرا شد اما هیچ‌کدام از ضربات بازیکنان ذوب‌آهن راهی به چهارچوب دروازه پیدا نکرد تا سرانجام میهمان به هدفش که کسب امتیاز از این دیدار بود، برسد و ذوبی‌ها هم همچنان در کسب یک پیروزی خانگی ناکام بمانند.

طلسم سپاهان در تبریز شکست

طلایی پوشان اصفهانی عصر جمعه در ورزشگاه یادگار امام تبریز نخستین شکست فصل را مقابل تراکتورسازی تجربه کردند. در این دیدار امیر قلعه‌نویی با آشنایی کامل از شرایط بازی در تبریز برخلاف هفته‌های گذشته تیمش را با آرایشی احتیاط‌آمیز به میدان فرستاد. استفاده از سیستم 1-3-2-4 و بازی با دو هافبک دفاعی نقشه ویژه سرمربی سپاهان برای زمین‌گیر کردن تراکتوری‌ها بود. در هفته‌های گذشته قلعه‌نویی تیمش را با آرایش 1-4-1-4 به میدان می‌فرستاد و تنها از مهدی کیانی به‌عنوان هافبک دفاعی استفاده می‌کرد اما در بازی با تراکتورسازی حامد بحیرایی در کنارکیانی قرارگرفته بود تا کمربند خط میانی طلایی پوشان اصفهانی مستحکم‌تر شود. در نقطه مقابل هم جرج لینکز بلژیکی، در غیاب اشکان دژاگه از مهدی مهدی پور استفاده کرده و با چیدمانی هجومی تیمش را آرایش داده بود. تحلیل‌های پیش‌ازاین دیدار بر این مبنا استوار بود که ضربات ایستگاهی و شوت‌های از راه دور سرنوشت حساس‌ترین بازی هفته را رقم خواهد زد.اتفاقی که سرانجام در دقیقه 38 به نفع تراکتوری‌ها روی داد و مهدی مهدی پور با یک ضربه آزادی بی‌نقص دروازه پیام نیازمند را کشور تراکتوری‌ها با برتری یک‌بر صفر راهی رختکن شوند. در نیمه دوم امیر قلعه‌نویی تلاش کرد تا با چند تعویض شیوه بازی تیمش را تغییر دهد و هجومی‌تر بازی کند بلکه به گل تساوی و حتی پیروزی‌بخش برسد. حضور محمدرضا مهدی زاده به‌جای حامد بحیرایی در ابتدای نیمه دوم را هم باید در راستای همین موضوع ارزیابی کرد. سپاهانی‌ها که تا حدودی جلو کشیده بودند، سعی داشتند با ارسال از جناحین و فرصت سازی برای کی‌روش، شهباززاده و قربانی دروازه حامد لک را باز کنند. کاری که هرگز موفق به انجام آن نشدند چراکه چند ضربه بازیکنان سپاهان در چهارچوب دروازه نبود. در دقیقه 73 استوکس با یک ضربه پنالتی کار شاگردان امیر قلعه‌نویی را تمام کرد تا زرد پوشان اصفهانی پس از 18 هفته طعم نخستین شکست فصل را بچشند و با دست‌خالی تبریز را به مقصد اصفهان ترک کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار