استان اصفهان به 13 هزار کلاس درس نیاز دارد

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: استان اصفهان در مجموع به 13 هزار و 318 کلاس درس نیاز دارد تا جایگزین کلاس‌های تخریبی و دو نوبته شوند.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: استان اصفهان در مجموع به 13 هزار و 318 کلاس درس نیاز دارد تا جایگزین کلاس‌های تخریبی و دو نوبته شوند.
به گزارش ایسنا، سید مهدی میربد امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان اصفهان نزدیک به 659 هزار دانش‌آموز شهری با فراوانی 89 درصد و 78 دانش‌آموز روستایی با فراوانی 11 درصد، به تحصیل مشغول هستند که از این میان 58 هزار نفر در مقطع پیش دبستانی، 349 هزار نفر در مقطع ابتدایی و 324 هزار نفر نیز در مقطع متوسطه به تحصیل مشغول هستند.
وی ادامه داد: از سال 1380 تا کنون هزار و 14 پروژه مردمی و مشارکتی توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان به آموزش و پرورش این استان تحویل داده شده است. این پروژه‌ها شامل 5 هزار و 923 کلاس با یک میلیون و 11 هزار و 703 متر مربع زیر بنا می‌شود.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان افزود: تنها در سال جاری 89 پروژه در استان اجرا شده است که شامل 527 کلاس می‌شود. در سال جاری نود هزار و سیزده متر مربع پروژه توسط این اداره کل به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است که همه آنها توسط یا با مشارکت خیرین اجرا شده است.
میربد گفت: آمار سال جاری به معنای این است که در این سال، به طور متوسط هر ماه 15 پروژه، هر هفته 10 کلاس و در هر روز 246 متر مربع زیربنا توسط خیرین مدرسه ساز و یا با مشارکت آنها ساخته می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود در کل استان اصفهان نزدیک به پنج هزار کلاس درس به عنوان کلاس‌های تخریبی استان و تعداد شش هزار و دویست کلاس درس جز کلاس‌های نیازمند مقاوم سازی شناسایی شده است. کلاس‌های دو نوبته استان اصفهان نیز دو هزار و 70 باب هستند. در مجموع کل کلاس‌های مورد نیاز استان اصفهان به 13 هزار و 318 کلاس می‌رسند.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به اهمیت کاهش تعداد کلاس‌های دو نوبته به منظور افزایش کیفیت آموزش در مدارس افزود: 10.3 درصد از کلاس‌های ابتدایی استان و 5 درصد از کلاس‌های متوسطه دوره اول و دوم استان را کلاس‌های دو نوبته تشکیل می‌دهد.
میربد افزود: مدارس استان اصفهان برای رسیدن به ایده‌آل‌های ورزشی نیز نیاز به کار بیشتری دارند. استاندارد فضای ورزشی به ازای هر دانش‌آموز در کشور 1 متر مربع است. این در حالی است که این سرانه در استان اصفهان 0.33 متر مربع تخمین زده می‌شود. این در حالی است که به دلیل عادت‌های غلط و تحرک ناکافی دانش‌آموزان، مشکلات جسمی نظیر چاقی و اضافه وزن در میان دانش‌آموزان افزایش داشته است.
وی ادامه داد: اصفهان برای رسیدن به استاندارد کشوری به 300 هزار متر مربع فضای ورزشی در محیط‌های آموزشی نیاز دارد. اعتبار مورد نیاز این بخش در حال حاضر به ازای ایجاد هر هزار متر مربع فضا، بیش از یک میلیار تومان است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: در حالی که تا سال 1392 تنها 35 درصد از کلاس‌های استان اصفهان به سیستم‌های گرمایشی استاندارد مجهز بودند، این میزان در سال جاری به 67 درصد رسیده استان اصفهان به 13 هزار کلاس درس نیاز دارد

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار