جرم های اینترنتی در اصفهان 120 درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون جرم های اینترنتی در این استان 120 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از ابتدا​ی سال تاکنون جرم های اینترنتی در این استان 120 درصد افزایش یافته است.
سردار مهدی معصوم بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کلاهبرداری اینترنتی به عنوان بیشترین جرائم در این مدت بسیار افزایش پیدا کرده است .
وی با اشاره به این که مردم به طور ناخودآگاه فرصت ارتکاب جرم را در اختیار مجرمین و سارقین قرار می دهند، اظهارداشت: غفلت مردم عامل اصلی برداشت ها و کلاهبرداری های اینترنتی شده است .
فرمانده انتظامی اصفهان تصریح کرد : برداشت غیرمجاز از حساب بانکی دیگران، کلاهبرداری اینترنتی و موضوعات غیر اخلاقی در فضای مجازی به ترتیب بیشترین فراوانی را در فضای اینترنتی اصفهان به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به رشد و توسعه فناوری در جوامع امروزی، تصریح کردگفت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از برخی جرائم اینترنتی رمزکارت بانکی خود را دراختیار دیگران قرار می دهند که این موضوع باعث سوء استفاده های متعدد می شود.
معصوم بیگی از شهروندان خواست چنانچه برای خرید در فروشگاه‌ها مجبور به ارائه کارت بانکی به جای پول نقد شدند، رمز کارت را در اختیار فروشنده قرار نداده و خود اقدام به وارد کردن رمز کارت بانکی کنند.
وی با بیان این که کارت‌بانکی اصلی بیشتر مردم باکارت خرید آنها یکی است اضافه کرد: باید حداقل موجودی در کارت‌بانکی که برای خرید استفاده می کنیم وجود داشته باشد و کارت اصلی به ‌عنوان پشتیبان قرار بگیرد.
سازمان ملل متحد، جرم رایانه ای را شامل فعالیت های مجرمانه ای می داند که ماهیتی سنتی دارند، اما از طریق ابزارهای مدرن مانند، رایانه و اینترنت صورت می گیرد.
فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان در بخش دیگری از ایجاد ' قرارگاه نوروزی ' در این فرماندهی به منظور تامین امنیت مسافران نوروزی و شهروندان خبر داد.
وی اضافه کرد: طی این مدت تعدادی گشت پنهان نیز برای پیشگیری از جرایم در مناطق مختلف استان اصفهان انجام خواهد شد.
فرماندهی انتظامی استان اصفهان از تشدید اقدامات پلیس و اجرای طرح امنیت محله محور همزمان با تعطیلات نوروز 98 در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: برقراری نظم و امنیت در جامعه یکی از وظایف بسیار مهم نیروی انتظامی است و پلیس برای تحقق این امر مهم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد. ش

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار