کارنامه لکه‌دار سپاهان

تیم فوتبال سپاهان تا پایان هفته نوزدهم لیگ برتر تنها تیم بدون شکست لیگ محسوب می‌شد اما سرانجام پای طلایی‌پوشان اصفهانی در تبریز لغزید تا خط تیره مقابل ستون شکست‌های این تیم پاک شود.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: تیم فوتبال سپاهان تا پایان هفته نوزدهم لیگ برتر تنها تیم بدون شکست لیگ محسوب می‌شد اما سرانجام پای طلایی‌پوشان اصفهانی در تبریز لغزید تا خط تیره مقابل ستون شکست‌های این تیم پاک شود.

شاگردان امیر قلعه‌نویی که در این فصل با تمام قدرت در حال حرکت به‌سوی پنجمین قهرمانی لیگ برتر فصل جاری هستند حالا همچون پرسپولیس یک شکست در جیب ‌دارند و همین باخت کارنامه‌شان را لکه‌دار کرده است. آن‌ها امیدوار بودند تا هفته پایانی لیگ با همین صلابت پیش رفته و رکوردی حیرت‌انگیز را به ثبت برسانند. رکوردی که سال‌ها پابرجا باقی بماند و با شنیده شدن نام سپاهان همه به یاد آن بیفتند. سپاهانی‌ها تا پایان لیگ هجدهم تنها 11 بازی دیگر پیش رودارند و احتمال افزایش تعداد شکست‌های این تیم دربازی‌های باقی‌مانده محتمل است. فصل پیش پرسپولیسی‌ها چهار بار در لیگ مغلوب حریفان شدند اما جام قهرمانی را بالای سر بردند. دو فصل پیش هم تعداد شکست‌های تیم سرخ‌پوش تهرانی بروی عدد چهار باقی ماند. در لیگ پانزدهم هم استقلال خوزستان سه بار مقابل حریفان تسلیم شد و در پایان جام قهرمانی لیگ پانزدهم را بالای سر برد. در لیگ چهاردهم هم سپاهانی‌ها باوجوداینکه پنج بار مقابل حریفان شکست خوردند اما جام قهرمانی را برای اصفهانی‌ها به ارمغان آوردند. با نگاهی به این آمار احتمال این‌که در دردیدارهای باقی‌مانده شکست‌های دیگری در کارنامه شاگردان امیر قلعه‌نویی ثبت شود، چندان بعید نیست؛ اما موضوع مهم‌تر به این بازمی‌گردد که این آمار نباید از یک حد معینی تجاوز کند. سپاهانی‌ها حداکثر تا پایان لیگ هجدهم می‌توانند دو بار دیگر مقابل حریفان بازنده از زمین خارج شوند و افزایش این عدد به قیمت از دست رفتن قهرمانی خواهد بود. البته نتایج بازی‌های رقیبان هم در این مورد بسیار بااهمیت است. این‌که پرسپولیسی به‌عنوان جدیدترین رقیب سپاهان دربازی‌های باقی ماند تا پایان لیگ چه نتایج به دست خواهد آورد بخشی مهمی ازسرنوشت تیم زردپوش اصفهانی در لیگ هجدهم را شکل خواهد داد. پدیده مشهد، استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز را هم باید رقیبان درجه دوم سپاهان در این مسیر عنوان کرد. تیم‌هایی که سه بار طعم شکست را در لیگ تجربه کرده‌اند و شاگردان امیر قلعه‌نویی اگر دو بازی دیگر بدون امتیاز زمین را ترک کنند تازه در تعداد شکست‌ها با سه تیم دیگر برابر خواهند شد البته به‌شرط این‌که تیم‌های مورداشاره تا آن زمان با پیروزی یا تساوی بازی‌هایشان را به پایان برسانند.

رکورد قلعه‌نویی هم شکست

باخت عصر جمعه سپاهان در تبریز تنها دامن تیم زردپوش اصفهانی را نگرفت بلکه رکورد امیر قلعه‌نویی هم شکسته شد. آخرین شکست امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر به بهمن‌ماه سال گذشته مقابل سایپا بازمی‌گردد؛ سرمربی باتجربه سپاهان فصل گذشته پس از سپری کردن یک‌فصل نه‌چندان خوب با سبزپوشان اصفهانی، نمایش فوق‌العاده‌ای در نیم‌فصل دوم داشت و موفق به کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر هم شد تا سهمیه حضور در رقابت‌های آسیایی را برای ذوب‌آهن کسب کند و در لیگ هجدهم به تیم همشهری یعنی سپاهان پیوست. سپاهان که در لیگ هفدهم عنوان نازل چهاردهم را کسب کرده بود با امیر قلعه‌نویی توانست روی آرامش را ببیند و آن‌ها نیم‌فصل نخست را با قهرمانی خاتمه دادند و در نیم‌فصل دوم هم هفت امتیاز از سه مسابقه خود کسب کردند تا به دیدار برابر تراکتورسازی رسیدند؛ اما در بازی جمعه گذشته شرایط بر وفق مراد سرمربی سابق تراکتورسازی پیش نرفت و طلایی پوشان اصفهانی با دوگل مغلوب میزبان شدند. درواقع قلعه‌نویی و کادر فنی‌اش در ذوب‌آهن و سپاهان بیش از یک سال بود که در لیگ برتر بازنده نشده بودند ولی درست درجایی که می‌توانستند فاصله خوبی با سایر مدعیان قهرمانی ایجاد کنند، دست‌ها را به علامت تسلیم بالا بردند تا رکورد یک سال شکست‌ناپذیری آن‌ها شکسته شود.

نبردهای سرنوشت‌ساز سپاهان با مدعیان قهرمانی

طلایی پوشان اصفهانی تا پایان لیگ، 11 بازی سرنوشت‌ساز پیش رودارند. شاگردان امیر قلعه‌نویی باید در سه بازی بسیار حساس با استقلال، پرسپولیس و پدیده روبرو شوند. دیدار با تیم‌های نخست و دوم جدول که برای قهرمانی خیز برداشته‌اند و تیمی استقلال که در نیم‌فصل دوم باهدف قهرمانی به میدان آمده است. این سه بازی مهم سپاهانی به ترتیب روزهای 22 فروردین‌ماه و 6 و 21 اردیبهشت‌ماه با این حریفان پیکار خواهند کرد. برتری در این سه بازی، کلید رسیدن سپاهانی‌ها با قهرمانی پنجم در لیگ برتر خواهد بود. طلایی پوشان اصفهانی با تیم چهارم جدول یعنی تراکتورسازی هم دیدارهای رفت‌وبرگشتشان را برگزار کرده‌اند؛ و از این دو دیدار تنها یک امتیاز کاسب شده‌اند. بازی رفت مقابل پرسپولیس هم در ورزشگاه نقش‌جهان با تساوی یک‌بریک به پایان رسید و این دو تیم باید دیدار برگشت را ورزشگاه آزادی برگزار کنند. نبرد با استقلال هم که نزدیک‌ترین بازی سپاهانی‌ها با یکی از مدعیان قهرمانی است هم 23 فروردین‌ماه در استادیوم نقش‌جهان برگزار خواهد شد. دیدار رفت این دو تیم چهارم آبان ماه در تهران با برتری یک‌بر صفر شاگردان امیر قلعه‌نویی همراه شد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار