رشد ۳۶۵ درصدی کشف لوازم آرایشی قاچاق نگران‌کننده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت مقابله به آمار بالای قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، گفت: کشف ۳۶۵ درصد لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق حتی بیش از نیاز داخل در این زمینه است.

رشد ۳۶۵ درصدی کشف لوازم آرایشی قاچاق نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری ایمنا زهرا سعیدی با اشاره به آمارهای بالای قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور، اظهار داشت: رقم بالای کشفیات لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در کشور نشان از انجام اقداماتی برای مقابله با این پدیده دارد.

وی با بیان اینکه ضرورتی به واردات لوازم آرایشی در کشور وجود ندارد، افزود: در حال حاضر بسیاری از شرکت های داخلی در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت های خوبی داشته و قاچاق در این زمینه برای کسب سود بیشتر برخی سودجویان صورت می گیرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس با اشاره به قاچاق نوعی از لوازم آرایشی و بهداشتی که با برندهای معتبر عرضه می شوند، تصریح کرد: بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی موجود در بازار در کشورهای جهان سومی با کمترین کیفیت تولید شده و با برند شرکت های معتبر در ایران یافت می شوند.

وی با تاکید بر اینکه عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بازار بازی با سلامت مردم است، افزود: شناسایی لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق و منهدم کردن آنها علاوه بر کمک به اقتصاد داخلی کشور می تواند سلامت مردم را نیز تضمین کند.

سعیدی با اشاره به آمار بالای ۳۶۵ درصدی قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، گفت: این آمار نگران کننده و در عین حال قابل تامل است زیرا نیاز کشور به لوازم آرایشی و بهداشتی به این میزان رشد نیست.

وی ادامه داد: آمار بالای قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی بر ضرورت بازنگری در قوانین واردات تاکید دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص استفاده از لوازم و کالاهای قاچاق به مردم هشدار داده و گفت: بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند به علت حمل نامناسب و در شرایط غیر ایده آل نبوده و حتی اگر از برند معتبر نیز باشد، باز هم سلامت خود را در مسیر ورود به کشور از دست خواهد داد.

وی یادآور شد: حمایت از تولید داخل می تواند سد محکمی برای مقابله با قاچاق کالا به ویژه در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی باشد از این رو دولت باید سازوکار مشخصی در این رابطه در دستور کار خود قرار دهد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار