آقای رئیس جمهور حال و روز مطبوعات و اصحاب رسانه را هم دریابید!

روزنامه سوال جواب چاپ استان گیلان در شماره چهارشنبه پانزدهم اسفندماه، مطلبی در قسمت یادداشت امروز با عنوان آقای رئیس جمهور حال و روز مطبوعات و اصحاب رسانه را هم دریابید! به قلم رویا خورسندی منتشر کرده است.

روزنامه سوال جواب چاپ استان گیلان در شماره چهارشنبه پانزدهم اسفندماه، مطلبی در قسمت یادداشت امروز با عنوان آقای رئیس جمهور حال و روز مطبوعات و اصحاب رسانه را هم دریابید! به قلم رویا خورسندی منتشر کرده است.
آقای رئیس جمهور حال و روز مطبوعات و اصحاب رسانه را هم دریابید!
رئیس جمهور و اعضای هیات دولت طی امروز و فردا میهمان مردم خونگرم و سخت کوش استان گیلان هستند؛ گیلانیان در دو انتخابات یازدهم و دوازدهم بیشترین حمایت را از رئیس جمهور کرده و گیلان جزو پنج استانی بود که مردم بیشترین رأی را به ایشان دادند.
امروز بار دیگر پیر و جوان، کارگر و کارمند، کشاورز و صنعتگر و بالاخص اصحاب رسانه به استقبال می آیند و انتظار دارند نگاه دولت به این استان بیشتر و مسیر توسعه و رشد تداوم یابد.
مردم گیلان این روزها مثل مردم سراسرکشورمان با مشکلات اقتصادی و تنگناهای زیادی دست و پنجه نرم می کنند و موانع و مشکلات موجود آنها را تا حدودی ناامید و دلسرد کرده است. متاسفانه مردم با وجود منابع و ظرفیت های موجود در استان هنوز از وجود کمبودها در رنج هستند، ضمن اینکه جوانان با بیکاری روبرو بوده و آمار طلاق در این استان نیز بالاست!
با سفر رئیس جمهور راه آهن رشت- قزوین طولانی ترین پل ریلی و یک ابر پروژه عمرانی ملی بعد از سالها انتظار به طور رسمی افتتاح می شود و پروژه های مختلفی در این سفر به بهره برداری خواهند رسید؛ اما به عنوان یک خبرنگار روزنامه می خواهم باب سخن را باز کنم و خطاب به رئیس جمهور و هیات همراه بگویم که حال و روز مطبوعات گیلان نیز اصلا خوب نیست؛ روزهایمان را با خاطرات گذشته و روزهایی که تیراژمان به ده ها هزار می رسید و دفتر روزنامه پر بود از خوانندگان و علاقمندان نشریه می گذرانیم!
گرانی کاغذ و ملزومات چاپ، افزایش هزینه های انتشار، ریزش مخاطب، از دست رفتن اعتماد عمومی ، فعال شدن شبکه های اجتماعی و ... دردهایی هستند که مطبوعات این روزها به آن مبتلا است.
اما گرانی کاغذ به دلیل افزایش دلار و تحریم ها، محدودیت هایی را ایجاد کرده و اهالی مطبوعات در اندیشه تعطیلی رکن چهارم دموکراسی هستند؛ نهادی موثر که می تواند تاثیرات عمیقی را بر مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مردم و حکومت داشته باشد.
این روزها مدیران و خبرنگاران روزنامه درآمد کافی برای امرار معاش و گذراندن زندگی ندارند و ماحصل درآمدشان حتی خرج چاپ، کاغذ، بیمه و... نیز نمی شود!
از رئیس جمهور و وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا داریم در این سفر به صحبت های اصحاب رسانه و مطبوعات هم گوش فرا دهند و به این نهاد فرهنگی کشور توجه خاصی داشته باشند؛ ما برای داشتن مطبوعات حرفه ای و آزاد و بازوی توانمند دولت به حمایت مسئولان نیازمندیم.
به امید اینکه سفر رئیس جمهور علاوه بر آبادانی گیلان سرسبز، نوید بخش خبرهای خوب برای مطبوعات و اصحاب رسانه باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار