اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کشوری برای واحدهای تولیدی بحران‌زده

استاندار اصفهان با بیان اینکه در سال جاری برای ۱۰ هزار واحد ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور پیش بینی شده است، گفت: امسال سقف هر واحد که ۱۰ میلیارد ریال و ۳۰ میلیارد ریال بود به ۱۰، ۲۰ و ۳۰ میلیارد ریال اصلاح شده است.

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کشوری برای واحدهای تولیدی بحران‌زده

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون تعداد جلسات کارگروه اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ۲۷۷ جلسه با ۱۸۹ پرونده مطروحه و ۱۹۶ مصوبه بوده است.
وی افزود: در طرح رونق اقتصادی و بسته حمایتی دولت از واحدهای کوچک و متوسط نیز از ۱۸۴۰ پرونده که به شعب ارجاع شده همچنین۱۱۱۴ پرونده عقد قرارداد شده و به ۱۰۵۸ پرونده تسهیلات پرداخت شده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه طی یک ماه آینده باید موارد طرح شده در سال گذشته جمع بندی گردد و پرونده های آماده اجرایی شود، اظهار داشت: سقف مبلغ و اعتبار باقیمانده حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است و در حال حاضر ۱۷۶ پرونده وجود دارد که یا متقاضیان تمایلی برای دریافت تسهیلات ندارند و یا متقاضی نیازمند تسهیلات است.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد میزانی که برای کل واحدهای کوچک و متوسط تسهیلات پرداخته شده است به واحدهای بزرگ نیز تسهیلات پرداخت شده است، گفت: از مسئولان امر درخواست می شود که اعطای تسهیلات به واحدهای بالای ۱۰۰ نفر را تسریع بخشند تا بتوانند همچنان از تسهیلات برخوردار شوند.
زرگرپور افزود: از سه ماهه دوم سال ۹۵، توسط خانه صنعت، معدن و تجارت یک سوم واحدهایی که تسهیلات داده شده از طریق بیمه مورد ارزیابی واقع شدند و با مقایسه آمار اسفندماه ۹۴ با اسفند ماه ۹۵ مشخص می شود که روند افزایش اشتغال از نیمه سال ۹۵ روبه رشد بوده است.
وی خاطر نشان کرد: براساس این گزارش می توان اعلام کرد اقداماتی که در این راستا صورت گرفته است مطمئنا مثبت بوده و چرا که هم اشتغال تثبیت شده و هم بر اشتغال موجود اضافه شده است.
استاندار اصفهان اظهار داشت: اگر سیستم های انگیزشی اضافه شود می توان امید داشت که شرایط اقتصادی و عبور از بحران واحدهای تولیدی نسبت به شرایط فعلی بهبود یابد.
وی با اشاره به گزارش خانه صنعت، معدن و تجارت در خصوص ارزیابی عملکرد این ستاد در مورد بهبود وضعیت واحدهای بحران زده و تثبیت اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید، بیان داشت: نتایج ارزیابی این نهاد غیر دولتی نشانگر موفقیت سیاست بسته حمایتی دولت است و این طرح در سال جاری با قوت و افزایش تسهیلات ادامه خواهد یافت.
زرگرپور با بیان اینکه در سال جاری برای ۱۰ هزار واحد ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سطح کشور پیش بینی شده است، تاکید کرد: در سال جاری سقف هر واحد که ۱۰ میلیارد ریال و ۳۰ میلیارد ریال بود به ۱۰، ۲۰ و ۳۰ میلیارد ریال اصلاح شده است.

وی خواستار آسیب شناسی برای اقدامات صورت گرفته در سال ۹۵ طی یک هفته آینده شد و گفت: اگر نکاتی و مواردی وجود دارد باید قبل از ابلاغ بخشنامه ی جدید اعلام شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: شورای هماهنگی بانک ها و دستگاه های اجرایی، پیشنهادات خود را به ویژه در بخش کشاورزی و گردشگری ارائه کنند تا بتوانیم برای سال جدید از آنها استفاده کنیم.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار