افزایش سرمایه 100 درصدی بانک قرض الحسنه رسالت

بانک قرض الحسنه رسالت سال 1396 را با افزایش سرمایه ای آغاز کرد که کفایت سرمایه آن را ارتقاء داده است

افزایش سرمایه 100 درصدی بانک قرض الحسنه رسالت

بانک قرض الحسنه رسالت سال 1396 را با افزایش سرمایه ای آغاز کرد که کفایت سرمایه آن را ارتقاء داده است.
بانک قرض الحسنه رسالت با سرمایه ۵۰۰ هزار میلیون ریال از مرداد ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد. این بانک با ۳۰ صندوق قرض الحسنه ادغام شد و تعداد شعب خود را تا کنون به ۲۸۲ شعبه در ۳۱ استان و ۱۴۱ شهر رسانده است.
بانک قرض الحسنه رسالت از سال 1392 درخواست افزایش سرمایه خود را اعلام کرده و هیات مدیره بانک گفته بود که به منظور دستیابی به 3 هدف مهم که شامل افزایش توان اعطای تسهیلات قرض الحسنه، کاهش ریسک بانک و پوشش نسبت کفایت سرمایه و خروج از شمول ماده 141 قانون تجارت ، این بانک برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی (معادل 50 میلیارد تومان) را عملیاتی خواهد کرد که این امر تا سال 1395 به طول انجامید و این بانک را به دردسرهای جدی انداخت زیرا در سال 1395 کفایت سرمایه بانک به رقم 0.84 رسید که بسیار خطرناک است. اما نهایتا "وسالت" با افزایش سرمایه 50 میلیاردتومانی طبق مصوبه هیات مدیره ، از محل آورده نقدی سهامداران را عملیاتی کرد.
بر اساس آخرین گزارش بانک قرض الحسنه رسالت که قبل از افزایش سرمایه منتشر شده این بانک 12هزار و 781 میلیارد ریال موجود نقد داشته که نسبت به دوره قبل بیش از 153 درصد رشد داشته است. زیان انباشته بانک در این دوره مورد بررسی 215 میلیارد دلار بوده که 46 درصد نسبت به دوره قبل زیان بیشتری اعلام شده است. این بانک به تازگی رضا تويسرکاني، محمدحسين حسين زاده، مهدي يزدچي، علي سلطاني، سيد سعيد شمسي نژاد و ابوذر سروش را به عنوان اعضای هیات مدیره معرفی کرده است.
گفتنی است که نسبت کفایت سرمایه (به انگلیسی: CAR یا Capital Adequacy Ratio) ﺣﺎﺻﻞ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ پایه ﺑﻪ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺩﺍﺭﺍیی‌های ﻣﻮﺯﻭﻥ ﺷﺪﻩ ﺑﻪ ﺿﺮﺍﻳﺐ ریسک ﺑﺮﺣﺴﺐ ﺩﺭﺻﺪ است. نسبت کفایت سرمایه یکی از نسبت‌های سنجش سلامت عملکرد و ثبات مالی مؤسسه مالی و بانک‌ها است.
بانک‌ها باید سرمایه کافی برای پوشش دادن ریسک ناشی از فعالیت‌های خود را داشته و مراقب باشند که آسیب‌های وارده به سپرده‌گذاران منتقل نشود. بدین‌لحاظ باید از حداقل میزان سرمایه مطلوب برای پوشش ریسک‌های عملیاتی خود برخوردار باشند که تقریباً ۱۲٪ دارایی‌های موزون‌شده به ریسک (ریسک هر دارایی با توجه به ماهیت آن دارایی و میزان ریسک مرتبط با آن) می‌باشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار