پاک سازی اصفهان از تخلفات شهری / توزیع نقشه راهنمای گردشگران در نوروز ۹۸

مسئول کمیته قضایی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: کنترل و نظارت دقیق و مستمر امور پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان توسط واحدهای تخصصی در قالب ۳۲ گروه به صورت ویژه انجام می‌شود.

مسئول کمیته قضایی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: کنترل و نظارت دقیق و مستمر امور پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان توسط واحدهای تخصصی در قالب ۳۲ گروه به صورت ویژه انجام می‌شود.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با ایمنا با اشاره به برنامه زمان‌بندی فعالیت کمیته قضایی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان، اظهارکرد: آماده‌سازی محیط و فضای شهری در قالب چهار طرح پیشگیری و رفع تخلفات شهری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح نخست در این بخش شامل پاکسازی زمین‌های بایر و تسطیح آنها، تعیین تکلیف بناهای مخروبه و رها شده در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون شهرداری‌ها و بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها است که از ۲۷ بهمن تا سوم اسفندماه سال ‌جاری انجام شده است.

مسئول کمیته قضایی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: طرح دوم در خصوص رفع سد معبر صنوف با رویکرد اطلاع رسانی، پیشگیری، آموزش، اخطار و جمع‌آوری خودروهای دوره گرد، خودروهای فرسوده، گاری‌ها و خودروهای بازیافتی غیرمجاز است که از روز چهارم تا دهم اسفندماه به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: طرح سوم از برنامه آماده‌سازی محیط و فضای شهری، شامل ساماندهی تابلوهای اصناف، جمع آوری پلاکاردها و بنرهای غیرمجاز و رسیدگی به وضعیت سایه بان غیرمجاز و فرسوده و پشت بام مغازه ها، امحاء دیوارنویسی‌های غیر مجاز (پیگیری جمع‌آوری آلودگی بصری صنوف) از ۱۱ تا ۱۷ اسفندماه سال‌جاری انجام شد.

محمدحسینی به طرح چهارم آماده‌سازی محیط و فضای شهری اشاره و خاطرنشان کرد: پاک‌سازی معابر اصلی و فرعی در راستای جمع آوری مصالح ساختمانی و برخورد با نخاله‌های ساختمانی، جمع آوری و ساماندهی دست فروشان، متکدیان و کارتن خواب ‌ ها از ۱۸ تا ۲۴ اسفندماه در دستور کار است.

وی از برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی ویژه مسئولان پیشگیری و رفع تخلفات شهری و پرسنل مناطق ۱۵ گانه خبر داد و گفت: ناوگان خودرویی و موتورسیکلت‌ها جهت عملیات اجرایی آمادگی لازم را دارند، ضمن اینکه تجهیز، نصب و راه‌اندازی تابلوی الکترونیکی راهنمای مسافران نیز انجام شده است.

مسئول کمیته قضایی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان افزود: رفع تخلفات امنیتی و ترافیکی مطابق با هماهنگی‌های صورت پذیرفته با مسئولان انتظامی و راهور در ایام فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر با همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی در دستور کار کمیته قضایی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان قرار گرفته است.

توزیع نقشه راهنمای گردشگران در نوروز ۹۸

وی با بیان اینکه در ایام فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر، گشت های نظارتی با استفاده از پرسنل ستادی اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری و با پوشش نامحسوس به جهت شناسایی و برخورد با متخلفان در سطح پارک‌ها و میادین شهر فعالیت می‌کنند، گفت: در این ایام همچنین راهنمایی و هدایت مسافران به سمت مراکز اسکان و ورزشگاه ها در ستادهای هدایت و اسکان، ورودی‌ها و سطح شهر اصفهان انجام می‌شود.

وی از توزیع نقشه راهنمای مسافران توسط گشت های پیشگیری و رفع تخلفات شهری در ایام فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر توسط کمیته اطلاع‌رسانی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان خبر داد و تصریح کرد: نظارت شبانه‌روزی برنحوه عملکرد و فعالیت اشخاص جلیقه‌پوش و اعلام مصادیق تخلفات مرتبط با اتحادیه صنف دفاتر مشاوران املاک در ایام فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر توسط این اتحادیه صورت می‌گیرد.

محمدحسینی گفت: هماهنگی با اتحادیه صنف دفاتر مشاوران املاک و برگزاری جلسات توجیهی جهت نیروهای ارائه کننده خدمات سفر (جلیقه پوش) و اعلام مصادیق تخلفات اشخاص جلیقه پوش، دریافت معرفی نامه و اخذ تعهدات قضایی و انتظامی لازم، همچنین استعلام از نیروی انتظامی جهت تأییدیه صلاحیت نیروهای جلیقه پوش و معرفی تأییدشدگان به اتحادیه صنف دفاتر مشاوران املاک، همکاری در جانمایی محل ستادهای هدایت و اسکان و پیگیری تجهیز امکانات و زیرساخت لازم کمیته قضایی و انتظامی و ساماندهی دستفروشان در محل های مجاز و با رعایت ضوابط از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در کمیته قضایی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه تا ۲۰ اسفندماه سال‌جاری برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برگزاری مانور به استقبال بهار انجام خواهد شد، ادامه داد: کنترل و نظارت دقیق و مستمر امور پیشگیری و رفع تخلفات شهری کلیه مناطق شهرداری اصفهان توسط واحدهای تخصصی در قالب ۳۲ گروه تخلفات اصلی از جمله گروه تخلفات ساختمانی، گروه تخلفات سد معبری، گروه تخلفات ضایعات، تشکیل پرونده و رسیدگی به مواد قانونی در ایام تعطیلات به صورت ویژه انجام می‌شود.

مسئول کمیته قضایی و انتظامی ستاد هماهنگی خدمات سفر شهر اصفهان اظهارکرد: تجهیز و تعمیر دستگاه‌های بی‌سیم انفرادی و خودرویی، پیگیری تجهیز و آماده‌سازی مراکز نگهداری و ساماندهی متکدیان جهت فعالیت مستمر در ایام تعطیلات، برگزاری جلسه آموزشی ویژه رابطین آماری مناطق و تحویل فرم ‌ ‌های مربوطه و دریافت روزانه اطلاعات به صورت پیامک، تدوین لوحه فوق العاده شیفت نیروهای ستادی و اجرایی تعیین اکیپ‌ ها و محل و نحوه استقرار هدایت و ارائه خدمات، تخصیص و معرفی پرسنل جهت فعالیت در کمیته قضایی و انتظامی و شیفت بندی پرسنل براساس مجوز ستاد هماهنگی خدمات سفر از جمله اقدامات در دستور کار این کمیته است.

وی با اشاره به گشت‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان و ناژوان و صفه، گفت: به منظور رفع تخلفات مرتبط با وظایف کمیته قضایی و انتظامی در پارک‌ها و فضاهای شهری از جمله جلوگیری از برپایی چادر در مکان های غیر مجاز، دستفروشی و تکدی‌گری، جلوگیری از فعالیت کلید به دستان و کنترل افراد جلیقه پوش گشت های پیشگیری و رفع تخلفات شهری مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان و ناژوان و صفه فعالیت‌های مستمر در ایام نوروز خواهند داشت.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار