تاریخ روز پدر سال 97 چه روزی است؟

تاریخ روز پدر پیش رو در سال ۹۷ مصادف است با ۲۹ اسفند. اگر چه در سال ۹۷ یک روز پدر هم در ۱۱ فروردین قرار داشت! بیایید از جزییات این روز بیشتر بدانیم.

ستاره | تاریخ روز پدر پیش رو در سال ۹۷ مصادف است با ۲۹ اسفند. اگر چه در سال ۹۷ یک روز پدر هم در ۱۱ فروردین قرار داشت! بیایید از جزییات این روز بیشتر بدانیم.
آیا می‌دانستید مردان ایرانی امسال دو روز پدر را تجربه می‌کنند؟ همانطور که می دانید روز پدر مصادف است با روز تولد حضرت علی علیه السلام و سیزده رجب هر سال را به عنوان روز پدر یا روز مرد گرامی می‌دارند. از آنجا که سال قمری ۱۱ روز از سال شمسی کوتاه‌تر است، امسال در تقویم سال خورشیدی دوبار ۱۳ رجب وجود دارد. برای دومین تاریخ روز پدر 97 یعنی ۲۹ اسفند امسال، چه فکری دارید؟
تاریخ روز پدر 97
یکی از دلایل نامگذاری روز 13 رجب به نام روز پدر، این است که حضرت محمد صلی‌ الله در روایتی خود و حضرت علی را پدران امت اسلام نامید و فرمود: انا و علی ابوا هذه الامه. یعنی من و علی پدران این امت هستیم. به جز این، صفات حضرت علی علیه السلام بیش از هر شخص دیگری نشانگر صفات پدرانه است.
حضرت علی (ع) بسیار یتیم‌نواز بود و برای یتیمان شهر جای پدر از دست رفته‌اشان را پر می‌نمود. ابوالطفیل در این باره می‌گوید: «علی (ع) در دوران حکومت خود افراد بی‌نوا و نیازمند را مورد توجه بسیار قرار می‌داد. روزی دیدم که بچه‌های یتیم و بی سرپرست را به دور خود جمع کرده و سفره‌ای پهن نموده است و لقمه های لذیذ و شیرین بر دهانشان می‌گذارد. این منظره چنان تاثیرگذار بود که برخی از اصحاب گفتند که ای کاش ما هم یتیم بوده و این چنین مورد لطف علی قرار می‌گرفتیم.»
ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار