ظرفیت اقامتی اصفهان در نوروز به 400 هزار نفر افزایش یافت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: ظرفیت اقامتی پایدار این استان برای تعطیلات نوروز 98 به بیش از 400 هزار نفر افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: ظرفیت اقامتی پایدار این استان برای تعطیلات نوروز 98 به بیش از 400 هزار نفر افزایش یافت.
فریدون الهیاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیش تر برای اقامت حدود 350 هزار نفر در یک روز برنامه ریزی شده بود که با توجه به احتمال بازگشایی زاینده رود در ایام نوروز پیش بینی می شود شمار بیشتری از گردشگران، اصفهان را برای سفر خود برگزینند.
وی اضافه کرد: امسال همچنین سعی شد از ظرفیت اقامتی شهرستان های اطراف و نزدیک اصفهان مانند خمینی شهر، فلاورجان، برخوار و شاهین شهر استفاده شود تا مسافران برای اسکان به مشکل مواجه نشوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به رزرو قابل توجه مراکز اقامتی این کلانشهر در روزهای اخیر تصریح کرد: برخی از سالن های ورزشی برای اسکان مسافران در نظر گرفته شد که در صورت لزوم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
الهیاری به ساماندهی املاک استیجاری در نوروز اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته به نظر می رسد موضوع 'کلید به دستان' شامل افرادی که در معابر ورودی اقدام به اجاره مسکن می کردند، رخ ندهد و این کار از طریق دفاتر املاکی صورت پذیرد.
وی با اشاره به برگزاری 2 هزار برنامه فرهنگی هنری در این ایام، گفت: رویداد فرهنگی نوروزگاه به عنوان شاخص ترین برنامه دوم فروردین در باغ موزه چهلستون آغاز می شود و تا پایان نوروز ادامه می یابد.
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان افزود : برپایی نمایشگاه، اجرای آیین های ملی، رقص و آواز محلی، مراسم شاهنامه خوانی، تئاتر خیابانی و دیگر بخش های هنری از جمله برنامه های این رخداد به شمار می رود.
الهیاری افزود: در رویداد امسال اقوام ساکن استان اصفهان از جمله فارس، لُر، ترک قشقایی، گُرجی، ارامنه و عرب قرجویه آداب و رسوم بومی و محلی خود را اجرا می کنند تا سبب آشنایی بیشتر مسافران با این استان و ساکنان آن شود.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان جدا از تنوع زیست محیطی و اقلیمی با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های 'وزوان' ،'مزدآباد' و 'مون' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران خارجی و داخلی بویژه در ایام نوروز است.
همچنین در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار